Hallo, Ik zie regelmatige leuke spullen op de boktmarkt die ik graag zou willen hebben. Maar dan zie ik de prijs en dat is het dan ook wel waard maar als ik het product dan niet toegestuurd krijg heb ik wel een probleem.
Is er al eerder een van jullie bokkers bedrogen op de bokt markt?
Ik zelf wel vaker op maktplaats, Uggs gekocht, 90,- weg voor niks.
op de boktmarkt kun je een beetje kijken hoe lang die gene actief is enzo, aan de hand daarvan kun je beslissen of die ook betrouwbaar is. ik zelf heb geen slechte ervaringen met bokt markt noch marktplaats.
xxnaadd
Geplaatst: 14-11-12 21:15
Er zijn wel meer mensen bedrogen ja.. maar als de moderators erachter komen bannen ze volgens mij die mensen .. ? Wel slim is als via telefoon even contact op neemt als het wordt opgestuurd en adres enz. wordt gegeven.
Ik heb via de boktmarkt nog nooit problemen gehad eigenlijk, en heb toch al best veel gekocht ! Koop liever via hier als via Marktplaats, maar voorkeur idd voor mensen die al langer actief zijn op bokt.
Zorg dat je dr gegevens hebt van de persoon waarvan je koopt. Daarbij kun je op bokt kijken of iemand veel berichten plaatst, of alleen maar advertenties. Een active bokker zal jou niet snel oplichten, want dan is het bokken over voor die persoon.
Er zijn helaas ook rotte appels op de Bokt Markt te vinden. Wat xxnaadd aangeeft klopt: zodra we erachter komen dat iemand op Bokt niet eerlijk handelt, wordt die persoon geband. Op deze pagina op Bokt (die ook vanuit elke advertentie gelinkt wordt) staat informatie om zo veilig mogelijk te handelen op de Bokt Markt: [MZ] Veilig handelen op de Markt
De belangrijkste tips op een rijtje: - Gebruik je gezonde verstand: als iets te mooi of te goedkoop is om waar te zijn: is het meestal ook niet waar. - Neem geen overbodige risico's: haal dure objecten op in plaats van ze te laten versteuren - Weet met wie je zaken doet: vraag om gegevens, controleer die. - En bij mensen die nieuw zijn op Bokt (geen berichten, leeg profiel) is het altijd verstandig om op de site van https://www.mijnpolitie.nl op te zoeken of de informatie die de verkoper geeft bij de politie bekend is.
Ik zie dat je nog relatief jong bent: even vragen of één van je ouders meekijkt, zeker bij duurdere aankopen, zou een extra tip zijn.
Ik heb Petrie's en Mountain horse laarzen gekocht, beide voor een flink bedrag. En aangegeven dat ik de verzending via TNT wilde.
Beide laarzen zijn goed aangekomen.
Ik heb ook weleens een dekje van 45 euro gekocht, dit is niet aangekomen. Hier baalde ik ontzettend van, maar dit was via DHL. Ik weet ook niet of het meisje in kwestie te vertrouwen was of niet.
Ik heb ook een dekje gekocht en dat meisje draaide er, na ontvangst wat omheen. Ze kon niet ivm school, naar het postkantoor, etc. Toen werden mijn priveberichten ineens compleet genegeerd en heb ik een mod gepbt. Die hebben het meisje in kwestie geloof ik een PB gestuurd, en gesommeerd het dekje te sturen of het geld terug. Toen stuurde het meisje me dat ze het jammer vond dat ik direct naar een mod gegaan was. ''Ik was op vakantie''. Ja, uh, he, lekker dan. Ik betaal en jij geeft uit ofzo? Zo had ik dat ook min of meer naar haar gestuurd. Ze snapte het wel, stuurde het dekje ook direct op en 3 dagen later had ik...
Maar het is geloof ik ook zo dat bokt wel kan ingrijpen als het via TNT gestuurd werd, maar niet via DHL...
Hoezo dat dan ? Bij DHL is zowel de verzender als de ontvanger ook bekend en traceerbaar ...
Eline
Geplaatst: 16-11-12 14:14
Ingrijpen kunnen we sowieso niet: we hebben als Bokt geen enkele invloed over mensen aan de andere kant van de computer. Wat we wel doen is bemiddelen: die taak heeft de bezwaarcommissie op zich genomen. Op het moment dat je iets niet krijgt, kun je met hen contact opnemen, zij verzamelen beide kanten van het verhaal en vaak is (zoals bij jou ook gebeurd is) één pb genoeg om te zorgen dat een transactie alsnog goed afloopt. Als een bemiddeling niet succesvol is, wordt de zaak overgedragen naar de moderators. Als voor hen duidelijk is dat er ofwel oplichting in het spel is, of kwade wil van een gebruiker, dan wordt die persoon geband.
Ik heb mijn haflinger kleuter via bokt gekocht, en zeker niet bedrogen.
Oscar
Forumcoördinator
Geplaatst: 16-11-12 14:17
Lieffiefi schreef:
Maar het is geloof ik ook zo dat bokt wel kan ingrijpen als het via TNT gestuurd werd, maar niet via DHL...
Nou, het ligt iets genuanceerder Het gaat er eigenlijk om of er een verzendbewijs is. Of dat van TNT of DHL is, dat maakt in principe niet uit. Waar je waarschijnlijk op doelt is de brievenbuspost. Dat is iets wat ook vaak gebruikt wordt en als het dan fout gaat dan kunnen we inderdaad helaas niets voor je betekenen. Eigenlijk om de simpele reden dat we geen enkele controlemogelijkheid hebben. De verzender kan niet aantonen dat iets gepost is, maar de ontvanger kan ook niet aantonen dat iets niet ontvangen is. Wanneer er een verzendbewijs voorhanden is, dan is dat eigenlijk altijd gekoppeld aan een verzendnummer met bijbehorende track- and tracemogelijkheid, waardoor wij ook inzicht hebben waar iets fout gegaan is en op een eerlijke manier een mening kunnen vormen.
ooo haahaha, ik was dus lekker kort door de bocht.
Het is bij mij, op alle keren dat ik wat kocht, nooit echt fout gegaan, behalve met dat laatste dekje via DHL. Maar ja, zij zei: ''ik heb het verzonden'', ik had niets ontvangen. Dan kan ik de mods Pbben, maar ik had haar nagetrokken en ze stond ook niet slecht te boek. Ze wilde ook nog de helft van het bedrag terugstorten.
Eline; is zeker waar Dat meisje was erg geschrokken van die PB, en daarna liep het alsnog goed af. Ik heb bij de boktmarkt een veiliger gevoel dan bij Marktplaats.
snoopieee
Geplaatst: 17-11-12 13:30
waar kan ik zoiets melden? kreeg van de week een pb dat ik denk?? is dit wel zuiver? iemand wil iets van mij kopen maar heel vaag en klopt helemaal niet ik hoor het graag
Lieffiefi
Geplaatst: 17-11-12 13:39
snoopieee schreef:
waar kan ik zoiets melden? kreeg van de week een pb dat ik denk?? is dit wel zuiver? iemand wil iets van mij kopen maar heel vaag en klopt helemaal niet ik hoor het graag
Bij een mod van de boktmarkt.. Of bij bart of eline...
Donnieboy
Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-12 21:51
PocoGaucha schreef:
op de boktmarkt kun je een beetje kijken hoe lang die gene actief is enzo, aan de hand daarvan kun je beslissen of die ook betrouwbaar is. ik zelf heb geen slechte ervaringen met bokt markt noch marktplaats.
Dat vind ik slim ja
BonteLisa
Geplaatst: 18-11-12 21:52
ja maar als ik erop terug kijk vind ik het vooral een domme fout van mezelf. ben wel 70 euro kwijt geraakt maar een ervaring rijker xD ik heb wel aangifte gedaan.
xTesslove
Geplaatst: 18-11-12 21:53
Ik ben opgelicht! die gene is nu geband gelukkig. Ik vraag tegenwoordig altijd tel. nr, en dan even via de tel overleggen over hoe en wat, dat is het handigste.
groetjes
snoopieee
Geplaatst: 27-11-12 10:34
ik kreeg heel raar pb hier op bokt iemand vroeg om mijn pikeur jasje of ik die op wilde sturen. ik zei geen probleem, maar wel graag gegevens zoals adres (voor het opsturen natuurlijk, en een telefoon nummer voor mijn zekerheid) maar toen vroeg ze of ik het op wilde sturen te gelijk als zij het geld op stuurde? want ze had een dochter die ging wedstrijd rijden. nou mijn jasje is voor een volwassen persoon zeg maar maat 40 en toen ik op haar profiel keek is diegene pas 20 dus lijkt mij sterk dat ze een kind heeft met die maat jas. ook zag ik dat ze geen een enkel bericht had. toen ik stuurde van ja is goed stuur ik het onder rembours ............ dan hebben namelijk allebei onze zekerheid dat we krijgen wat we wilde heb ik totaal geen antwoord meer gehad.
Laatst bijgewerkt door snoopieee op 27-11-12 10:37, in het totaal 2 keer bewerkt
snoopieee
Geplaatst: 27-11-12 10:35
xTesslove schreef:
Ik ben opgelicht! die gene is nu geband gelukkig. Ik vraag tegenwoordig altijd tel. nr, en dan even via de tel overleggen over hoe en wat, dat is het handigste.
groetjes
ik had ook een tel nummer gevragen maar geen antwoord. dus ik ben er gelukkig niet ingetrapt
En gewoon geld opsturen zou ik sowieso al niet accepteren, laat ze het maar gewoon netjes per bank overmaken, dat is voor beide partijen veilig !
AaronYve
Geplaatst: 27-11-12 10:43
Ik heb het wel eens gehad dat ik hier iets kocht en het een andere maat was dan werd verteld. Dat was een zadel en met een halster, en beide keren waren de verkopers te beroerd om te terug te nemen dus dat heb ik maar verkocht. Ik heb ook eens met een bokker gehad dat ze het toesturen als nieuw en er zaten echt duidelijke gebruiksporen op en was absoluut niet als nieuw. Dat heeft ze gelukkig na bemiddeling teruggenomen en ik heb het geld terug gekregen.