Tja, ik ben dus ook nieuw hier... Al veel gekeken op deze site, veel over gehoord en nu dus eindelijk lid. Zal me dus ff voorstellen: ben natuurlijk een enorm paardenliefhebber, al 23 jaar, ben sinds tien maanden de trotse eigenaresse van een eigen paardje en heb daarvoor jarenlang veel andermans paarden gereden, beleerd, verzorgd en lief gehad. Daarnaast heb ik van deze fantastische hobby mijn werk gemaakt door een aantal opleidingen in deze sector te volgen en ben in de therapeutische kant beland. Mijn grootste interesse gaat dan ook naar deze tak van sport. Daarnaast staat mijn paardje, een 3,5 jaar oude kruising haflinger/tinker ruin, op een Paddock Paradise. Het Natural Horsemanship wordt op deze stal veel gedaan, met daarnaast de Klassieke Dressuur en het Centered Riding. Ik ben zelf momenteel Centered Riding instructor Level 1 en heb ook een opleiding gevolgd in het Natural Horsemanship.
Op dit moment ben ik mijn kleine mannetje aan het beleren en hebben we onlangs onze eerst les Klassieke Dressuur gehad. We zijn dus druk aan het oefenen om zijn rugspieren te versterken, zodat hij me (hopelijk van t voorjaar) kan leren dragen en zelf in balans kan lopen. Daarnaast doen we veel leuke andere dingen, zoals: grondwerk, longewerk en wandelen. Hij staat in een kudde van 32 paarden en staat dag&nacht buiten.
Zo, das een lang voorstel verhaal, maar zo krijgen jullie vast een beetje een beeld van mij en m'n paardje.
Ook ik ben nieuw op bokt. Ik heb er al veel over gehoord en gelezen en kon mezelf uit eindelijk ook niet meer bedwingen. Ik heb altijd al een zwak voor paarden gehad en ben zelf in het bezit van een 2.5 jarige tinker ruin. Ik heb hem gekocht als jaarling en ben sinds kort met hem aan het clickeren wat hij super leuk vind. Uiteindelijk wil ik lekker met hem buiten rijden in de duinen.