[Dienstmededeling] Wat is de Bezwaarcommissie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[Dienstmededeling] Wat is de Bezwaarcommissie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:58

De BZC, dit kun je ermee!
Je hebt ze vast wel eens voorbij zien komen: de bokkers met een oranje gebruikersnaam. Dit zijn leden van de Bezwaarcommissie (BZC). Zoals de naam al doet vermoeden kun je bij leden van de Bezwaarcommissie een bezwaar indienen. Ook kun je de hulp van de BZC inroepen wanneer een transactie op Bokt niet goed is verlopen. Sinds kort zijn de leden van de Bezwaarcommissie ook veel op Forumzaken te vinden om te helpen jullie vragen te beantwoorden.

Bezwaar indienen
Forum
Het kan voorkomen dat je het niet met een beslissing van een moderator eens bent. Bijvoorbeeld wanneer je een officiële waarschuwing hebt gekregen. In eerste instantie ga je dan meestal in gesprek met de moderator zelf. Toch kan het gebeuren dat je er alsnog niet met elkaar uitkomt. Je kunt dan een bezwaar indienen bij de Bezwaarcommissie van Bokt.

Wiki
Sinds 19 oktober 2012 is de Bokt Wiki opengesteld voor alle boktleden. Hierover kun je meer lezen in dit topic: [FZ] [Dienstmededeling] Openstelling Bokt Wiki
Wanneer er misbruik wordt gemaakt van deze openstelling, kunnen de Wikimoderators een Officiële Waarschuwing uitdelen. Ben je het hier niet mee eens is, kun je ook hiertegen bezwaar indienen bij de Bezwaarcommissie.
De regels voor het aanpassen van de Wiki vind je in deze link.

De Bezwaarcommissie is een onafhankelijke partij die volgens de Boktregels bekijkt of een OW of ban terecht is gegeven of niet. De Bezwaarcommissie heeft vooraf geen informatie over de sancties die door de moderators zijn opgelegd. De Bezwaarcommissie vraagt na jouw bezwaar informatie op bij het moderatorteam. We hebben dan twee informatiebronnen. Jouw bezwaar waarin staat waarom jij de beslissing van de moderator niet terecht vindt en de argumentatie van het moderatorteam. De Bezwaarcommissie neemt stap voor stap alles door. Uiteindelijk neemt de Bezwaarcommissie een nieuw besluit. Dit besluit wordt niet door één individu genomen, maar door het hele team. Het uiteindelijke besluit van de Bezwaarcommissie is bindend.

Bemiddeling aanvragen
Het is ontzettend vervelend, maar soms komt het voor. Je hebt wat gekocht of verkocht via Bokt en helaas ben je niet tevreden met het product of de betaling. Je kunt in zo’n geval de hulp van de Bezwaarcommissie vragen. De Bezwaarcommissie bemiddelt tussen koper en verkoper. Hierin is de Bezwaarcommissie een onafhankelijke partij. Zij proberen niet het gelijk van een van beide partijen te bewijzen, maar te bemiddelen zodat zowel koper als verkoper uiteindelijk tevreden zijn met de afhandeling van de transactie.

De meeste bemiddelingen worden tot een positief einde gebracht. Het is dus zeker zinvol om de Bezwaarcommissie zo snel mogelijk in te schakelen als je er samen niet uitkomt. De Bezwaarcommissie kan je niet altijd helpen. Als de transactie langer dan drie maanden geleden heeft plaatsgevonden, kan de BZC je niet meer helpen. Als je aankoop bijvoorbeeld via brievenbuspost verstuurd is, kan niet gecontroleerd worden of het pakket ook echt verstuurd is en kan de Bezwaarcommissie niet bemiddelen. Meer informatie over bemiddelingen staat in de Bokt help: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waar_ ... transactie

Vragen beantwoorden op Forumzaken
Sinds kort kijkt de Bezwaarcommissie ook mee op Forumzaken. Hier probeert de Bezwaarcommisie vragen van gebruikers zo veel mogelijk te beantwoorden of de vraag onder aandacht te brengen van een ander teamlid of het beheer. Merk je dat een vraag toch te lang blijft liggen, stuur dan een pb aan een van de leden van de BZC.

Contact en meer informatie
Meer informatie over de Bezwaarcommissie vind je in de Bokt help: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Wat_d ... delaars.29

Als je vragen hebt, kun je de leden van de Bezwaarcommissie altijd een bericht sturen. Dit kan via het algemene e-mailadres van de Bezwaarcommissie: bezwaarcommissie@bokt.nl of je stuurt een pb naar een van de bokkers met een oranje gebruikersnaam.

Amanda, Desiree_1993, Iris82, Justkid, Patriciavt, Rije, Sansje, SusanH

Eerdo
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-11-12

Re: [Dienstmededeling] Wat is de Bezwaarcommissie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:32

Krijg je dan binnen 7 dagen bericht?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 28365
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:41

7 werkdagen is inderdaad de termijn die er voor staat Eerdo.

Heel soms komt het voor dat we wat langer nodig hebben, bijvoorbeeld omdat niet iedereen aanwezig was, maar dan laten we dat weten.