Ik kan me voorstellen dat iedereen die een paard verkoopt toch wel een beetje een idee heeft van wat die ervoor wilt krijgen. Uiteraard is deze prijs geen wet gebeiteld in steen. Een goede thuis kan wat van het bedrag afhalen, extra spullen bij het paard kan het bedrag wat omhoog halen. Maar ieder paard heeft toch een prijsklasse? Op de Markt kan je dit zo goed aangeven, maar dat gebeurt niet. Vraagprijs wordt geheimzinnig over gedaan, moet via pb aangevraagd worden en enkel bij serieuze interesse (maw op pb's met enkel de vraag naar prijs wordt niet gereageerd).
Waarom irriteert mij dat:
1. Een advertentie bevat meestal heel veel informatie. Soms zijn het hele boeken waar het leven en de karakterbeschrijving uitvoerig uit de doeken gedaan worden. De enige vraag die mij na het lezen van zo een advertentie dan nog rest is de vraagprijs (die wonder boven wonder niet vermeld wordt). Maar een pb met enkel deze vraag wordt niet geapprecieerd. Dilemma!
2. Ik zoek vaak voor andere mensen naar paarden. Die geven mij dan een korte beschrijving van wat ze zoeken en in welke prijscategorie. Draai het of keer het hoe je wil, maar voor veel mensen (vooral in de sport) is dat laatste gewoon veel belangrijker dan hoe lief het paard wel niet is of hoe het paard het liefst geaaid wil worden - bij wijze van spreken. Ik heb letterlijk eens als "opdracht" gekregen: Rotkarakter maakt niet uit, als die maar geen balken raakt. Ook hier zou het dus zeer handig zijn als de prijsklasse vermeld wordt.
3. Net was ik op zoek naar een pony/paard tot 500 euro ongeveer. Ik geef dit aan in de zeer handige!! zoekmachine. Krijg ik zeer veel 'notk' advertenties waarbij ik in 1 oogopslag zie dat die paarden echt wel niet voor minder dan 500 euro van de hand gaan. Een klein voorbeeld, deze stond ertussen: http://www.bokt.nl/markt/ad/90805/4-jar ... orldcup-ii
Totaal niet wat ik zoek dus!
Ik zou dus willen oproepen om gewoon een vraagprijs op te geven (of op zijn minst een prijsklasse). Ik snap de geheimzinnigheid rond de vraagprijs gewoon niet. Wat hebben paardenverkopers dan liever? Dat er eerst 3 interessemails over en weer gaan om dan pas naar de prijs te vragen en dan meteen te concluderen dat de prijs te hoog is voor het budget. Al die moeite is dan toch voor niets?