"Wat is de vraagprijs?"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

"Wat is de vraagprijs?"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 11:56

Gister heb ik mijn pony te koop gezet. In de advertentie heb ik duidelijk de vp aangegeven, en tevens gezet: reacties die enkel informeren naar de vraagprijs ga ik niet op in.
Duidelijk zat zou je zeggen toch?
En tóch krijg ik een reactie : wat is de vp?

Ik wordt hier zo ontzettend simpel van! Heb het bericht ook gemeld bij de mods, maar is hier nu niks aan te doen? (Door team of poster is me om het even)

s6801881

Re: "Wat is de vraagprijs?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:58

Dat soort mensen kun je beter negeren. Bij echte interesse leest men namelijk eerst de advertentie. Irritant? Jazeker, maar dat soort simpele figuren blijven er altijd tussen zitten.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:58

Eerder negeerde ik dergelijke emails. Maar toen verzon Markplaats dat men kon reageren op de adverteerder en ging die vrouw boze berichtjes plaatsen dat ik onproffesioneel was en niet antwoordde. Dat ik alleen háar niet antwoordde omdat ze een vreselijk aso mailtje stuurde heb ik er maar niet bij gezet.. :P

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:01

Idd, sommige dingen staan overduidelijk in de advertentie en toch presteren een aantal mensen het om vragen te stellen die zeer overbodig zijn. Meestal antwoord ik door de link van mn advertentie te plaatsen :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 12:03

Deze reactie is onderaan de advertentie zeg maar, dus hoe obvious wil je het hebben?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:05

Hmm je zou ook kunnen verwachten van iemand van die leeftijd dat ze kan lezen :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:06

Eerlijk? Ik heb ook 3 keer de advertentie moeten lezen en bekijken voor ik zag waar de VP stond, misschien ligt daar het probleem, want linksboven valt niet echt op bij een advertentie met zoveel tekst.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:06

Je zou zelf gewoon reacties moeten kunnen verwijderen :) Als iemand echt interesse heeft, stuurt diegene wel een PB.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:07

Is inderdaad erg irritant, dat is ook de reden dat ik er nu een richtprijs bij zet als ik een paardje wil verkopen.
Wat ik ook al (meer dan) eens gehad heb is dat men om info en foto´s vraagt en daarna te beroerd is om daarop te reageren :(
Zeg dan gewoon dat het niet is wat je zoekt , dat is fatsoenlijker dan gewoon niet meer reageren nadat ik mn best gedaan heb om de foto´s e.d. up te loaden -O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:09

Sommige vragen ook:waarom doe je je pony weg?
Sorry maar dat gaat niemand toch iets aan?
Idd. sommige lezen de advert. niet goed en stellen vragen die overduidelijk in een advert. staan.
Ik reageer er dan ook niet op.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:11

Wat is de vraagprijs vind ik nog niet eens zo heel vervelend, wat is de bodemprijs wel. Ik reageerde altijd dat we het daar wel over zouden hebben als ze het paard gezien hadden.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:12

Eerlijk is eerlijk, ik wil ook de reden weten waarom een paard weg gaat als ik er 1 ga kopen. (Meestal is het toch financieel/tijdgebreke etc. maar stel dat de pony "te druk is voor een beginner" of "te druk voor een kind" (als je een lieve brave kinderpony zoekt...) of weet ik veel wat, dan vind ik het toch wel handig om het te weten ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:13

Ik denk dat dit probleem niet aan je advertentie ligt, maar aan boktmarkt.
Ik heb namelijk ook moeten "zoeken" naar de VP. Helemaal linksbovenin, als je advertentie na een paar keer scrollen pas begint, is niet handig.

Om van die vragen af te zijn, zou ik als ik jou was gewoon een apart regeltje in je advertentie zetten met vraagprijs of vast prijs.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:17

gohya schreef:
Sommige vragen ook:waarom doe je je pony weg?
Sorry maar dat gaat niemand toch iets aan?
Idd. sommige lezen de advert. niet goed en stellen vragen die overduidelijk in een advert. staan.
Ik reageer er dan ook niet op.

Tuurlijk wel. Nogal dom om als verkoper daar geen uitspraken te willen doen.
Als koper bij een particulier ben je dom als je niet naar de rede vraagt. Denk aan redenen als te veel/te weinig potentie, gezondheid (te oud, of niet fit genoeg), karakter(te braaf/te heet). Dingen die je wilt weten dus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 12:21

Dat iemand de vp wil weten is logisch, maar een bericht met enkel de zin: wat is de vp, daar kan ik niks mee.
Er staat ook duidelijk in mijn advertentie dat ze niet naar de eerste de beste gaat, en dat mensen me een bericht kunnen sturen met wat ze te bieden hebben.

Yv, goed idee, ga ik zo nog even aanpassen

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:23

Ja maar Stef, als je eerst nog twijfels hebt als koper of je dit paard wat wilt bieden is het logisch dat ze eerst vragen stellen alvorens uit te wijden over welke situatie die evt terecht zou komen. Een paard kan in de ad nog zo gaaf zijn, na contact met de eigenaar heb je pas ergens wel of geen fijn gevoel bij. Denk ik tenminste

Ik vind overigens vragen naar de bekende weg en reageren met 1 enkele zin ook niet de moeite waard om te antwoorden.

BillieJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:24

Ja, heel gek, maar ik zag die vraagprijs dus ook niet. Nu ik weet waar hij moet staan, valt hij me wel op. Maar ik denk dat als je een paard zoekt bij bokt.nl, en alle advertenties af gaat, je als zoekende toch ook wel moet weten waar je de prijs kunt zien zo ondertussen?

Ik wil ook altijd weten waarom een paard weggaat. Als het persoonlijke redenen zijn, dan kan dat natuurlijk, maar het kan ook aan het karakter, gezondheid en gebreken van het paard liggen...maar ja, de verkoopreden weet je natuurlijk nooit helemaal zeker. Ik ken mensen die hun paard verkopen onder het mom van dat het een engeltje is, terwijl het paard echt een duiveltje was! En dan gaat het paard weg "om financiële redenen". :)

Iig succes met de verkoop van je paardje!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:24

Ja, maargoed. Als ik een leuke pony zie staan en de vp is me niet bekend, ga ik eerst naar de vp vragen voordat ik verder vraag. Want als de prijs ver boven mijn budget ligt, heeft het geen zin om verder te vragen natuurlijk, dat is alleen maar onnodig hoop geven voor de verkoper.

Al zou ik waarschijnlijk wel een heel verhaaltje met vragen mailen en niet alleen "wat is de vp".
Maargoed, ik kan de reden erachter wel begrijpen :).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:28

Als je paard te druk is,niet verkeersmak of wat dan ook,dat zet je toch eerlijk in je advertentie dan.
De reden waarom het paard te koop staat die staat altijd in de advert. als je eerlijk bent.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:29

Ik ken genoeg eerlijke kopers die dat en andere dingen toch vergeten in de ad.
Die schrijf ik dan dus niet af als zijnde onbetrouwbaar maar die stuur ik een mailtje met een vriendelijke vraag.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:31

In een advertentie kun je ook niet alles zetten. Er blijven altijd mensen met specifieke vragen... Op zich wel verstandig om bepaalde dingen er wel in te zetten, mocht het ooit "fout" gaan, dan kun je via printscreen/advertentie aantonen dat het bij koper bekend moest zijn...

BillieJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:35

Ik zou inderdaad ook nooit alleen een mailtje sturen met alleen de vraag over de prijs die ze voor het paard willen hebben. Ik maak er altijd een heel verhaal van (nou ja, altijd, ik heb maar 1 paard, maar in mijn zoektocht naar dat paard heb ik wel wat mailtjes getypt :p), ik wil als koper gelijk opvallen ook duidelijk maken wie ik ben, en wat ik met het paard van plan ben. Zeker bij particulieren maakt het toekomstige nieuwe thuis van hun paard wel veel uit. Maar ik ben blij dat ook veel kopers dat blijkbaar niet doen, want dan ben ik dus extra opgevallen in die tijd, haha. Ik kan me wel voorstellen dat het als verkoper wat minder leuk is.

Ik mag hopen dat je als verkoper eerlijk bent in je advertentie, maar ik denk wel dat er ook wel gevallen zijn waarin dat dus niet het geval is (zoals iemand bij mij op stal dus). Die heeft er achteraf nog veel gezeik mee gekregen, terecht overigens.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:39

Zelfde hier, irriteer mij daar ontzettend aan inderdaad! Het is toch veel belangrijker hoe het paard is dan wat de vraagprijs is.. Als een koper een goed huis kan bieden vind ik de vraagprijs zelfs al niet meer zo interessant, dan kom je daar later wel uit.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:41

Maar als je dat in je advertentie zet dan reageren mensen die hem gratis willen want ze hebben het niet breed, maar gaan hem wel heel veel liefde en alles geven... (Snap dat het aankoop bedrag veel is, maar trek dan altijd meteen in twijfel of het wel gaat ook met onverwachte kosten DA etc. :) )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:45

Vaak heb je ook te maken met (jonge) kinderen die denken dat ze het zelf wel allemaal kunnen regelen, hier moet je doorheen kijken. ;)