Moderators een voorbeeldfunctie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Moderators een voorbeeldfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 22:52

Ik vind wel dat moderators een voorbeeldfunctie moeten hebben?

Ik had een mening er iets ongezouten uitgegooit op een fototopic, een paar mensen zeiden in het topic dat ik het niet zo hard hoefde te zeggen (was ik het mee eens, excuses aangeboden net)

Maar ik had van een mod een pb gekregen met 'Wat een K*topmerking!'

Daar zakt mijn broek toch echt wel van af.. sorry..

Lieffiefi

Re: Moderators een voorbeeldfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:54

Snap ik... niet zo professioneel. Of handig met een voorbeeldfunctie.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:54

Echt waar? Dan is die mod over de schreef gegaan. Dat mogen ze niet. Heb je aan haar gevraagd waarom ze zo 'n botte reactie geeft en niet een volwassen reactie kon sturen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:56

De betreffende moderator mag best een dergelijke mening hebben en dit naar jou willen PB'en, maar dan had ze het beter anders kunnen formuleren :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:58

de opmerking ging over mijn foto's. En ja, ik vond dat je het op een zeer denigrerende manier bracht :) En ik was dus niet de enige. Ik heb me zelf niet in die discussie in het topic gemengd, maar gezien jij ook mijn fotografienaam erbij betrok kan dit ook gezien worden als negatieve reclame als mensen op mijn naam googlen ;) Daarbij kwam uit jouw eerste post naar voren dat mijn hele bewerkstijl slecht is. Dat je dit aanpaste en je verontschuldigde in je laatste bericht is fijn, maar denk na over wat je openbaar op het internet zet. Het is prima dat smaken verschillen, maar breng het tactvol of in een pb. dat was het niet in dit geval :)

Een mod is ook een mens met een eigen mening. Ik vond het ook een poedersuiker opmerking ;)
edit: Maar je laatste bericht zorgde dus wel voor opheldering, maar hoop dat je zelf ook wel snapt dat de manier hoe je het bracht niet echt handig was :)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 09-11-12 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:03

De reactie die ik wilde gaan typen staat er eigenlijk al, die heeft Destination hierboven geschreven. Zou je de pb die je ontvangen hebt door willen sturen naar één van de hoofdmoderators (de namen vind je op deze pagina: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Team#Hoofdmoderators ). Dan kan zij op basis van de hele pb het opnemen met de mod in kwestie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:07

Moderators zijn ook maar mensen, vind ik. Toch is die reactie niet heel erg gepast, inderdaad. En dan maakt het in wezen niet uit wat jij in de eerste instantie zei.

Ik ben laatst ook onterecht op mijn vingers getikt, gelukkig heb ik netjes een verontschuldiging gehad :).

Ik vind de opmerking zelf ook wel echt enorm meevallen, trouwens, wat een heisa om niks, zeg :').

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:13

_San87_ schreef:
Moderators zijn ook maar mensen, vind ik. Toch is die reactie niet heel erg gepast, inderdaad. En dan maakt het in wezen niet uit wat jij in de eerste instantie zei.

Ik ben laatst ook onterecht op mijn vingers getikt, gelukkig heb ik netjes een verontschuldiging gehad :).

Mensen met een voorbeeldfunctie. Natuurlijk kunnen ze een slechte dag hebben, maar dit is een soort als vrijwilligerswerk. Als jij op je werk een keer zegt tegen iemand: "wat een k*topmerking maakte jij nu!", dan ben ik er zeker van dat de persoon in kwestie dit zal melden aan je baas als die zich daar niet fijn bij voelt. Ja, ze kunnen een slechte dag hebben. Hun "afreageren" op leden? Dat zijn net de mensen die de Mods op andere momenten afstraffen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:15

TeckTonie schreef:
_San87_ schreef:

Mensen met een voorbeeldfunctie. Natuurlijk kunnen ze een slechte dag hebben, maar dit is een soort als vrijwilligerswerk. Als jij op je werk een keer zegt tegen iemand: "wat een k*topmerking maakte jij nu!", dan ben ik er zeker van dat de persoon in kwestie dit zal melden aan je baas als die zich daar niet fijn bij voelt. Ja, ze kunnen een slechte dag hebben. Hun "afreageren" op leden? Dat zijn net de mensen die de Mods op andere momenten afstraffen.

Lees anders de rest van wat ik zeg ook even voor je een heel antwoord typt :=.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:26

Het gros van de modjes is bezig om in een vrij uurtje alle topics en tem gebeuren door te nemen.
De meeste topics hebben ze totaal geen inzicht in.
Dus wat er gebeurd er.

Hakken en dan iemand weer een berichtje geven, je moet je wel gedragen hoor !!

Waarom zijn alle toezicht houdenden moderators op Bokt zo bang dat er wat verkeerd neergezet wordt ??

Komt dit uit de leiding ??

Meneer Bart ??

Heeft meneer Bart een keer een probleem gehad met een advocaat over teksten op zijn forum ??

Of denken die penny modjes dat ze de wijsheid in pacht hebben ??

Juist een topic waar de vonken vanaf vliegen zijn de beste topics. :7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:27

Jij hebt duidelijk het topic in kwestie niet gelezen, Ariebren :D.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:29

_San87_ schreef:
TeckTonie schreef:

Lees anders de rest van wat ik zeg ook even voor je een heel antwoord typt :=.

Ah oei sorry, was niet persoonlijk op jou bedoeld, meer eigenlijk in het algemeen :P

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 23:31

Er is dus niets door een mod in een topic gezecht.. ik kreeg alleen een pb met die reactie..
@ Eline, zal ik doen.

Ik snap best dat mods mensen zijn, dat ze hun dagje niet kunnen hebben..
maar ik vind schelden erg ver gaan, sorry..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:32

Ik hoef niet eens het topic in kwestie te kennen; als mod heb je je inderdaad ook te gedragen en kun je ook iets tactvols brengen. 'Ik betreur de opmerking die je maakte' klinkt al een stuk volwassener.
Daarom zijn er gelukkig ook nog hoofdmods :)

Je dag wel of niet hebben doet er niet toe, vrijwillig is niet vrijblijvend immers en je hebt verantwoordelijkheid te nemen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-11-12 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Lekker pbtje.. :+ Dat kan echt niet hoor..

Ik kreeg laatst ook al een pbtje van een mod die nergens op sloeg..

Winged

Een mod heeft een voorbeeldfunctie, stel dat je een HAW topic maakt, dan ook bij voorkeur mét cap, laarzen etc. Puur om die voorbeeldfunctie. En daar horen ook het plaatsen van fatsoenlijke berichten bij, pb'tjes net zo wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:33

vuurneon schreef:
Ik hoef niet eens het topic in kwestie te kennen; als mod heb je je inderdaad ook te gedragen en kun je ook iets tactvols brengen. 'Ik betreur de opmerking die je maakte' klinkt al een stuk volwassener.
Daarom zijn er gelukkig ook nog hoofdmods :)

Helemaal waar. Mod deed waar ze (of hij?) TS van betichtte. Dat is ook wel erg dom, inderdaad.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:33

Ariebren schreef:
Het gros van de modjes is bezig om in een vrij uurtje alle topics en tem gebeuren door te nemen.
De meeste topics hebben ze totaal geen inzicht in.
Dus wat er gebeurd er.

Hakken en dan iemand weer een berichtje geven, je moet je wel gedragen hoor !!

Waarom zijn alle toezicht houdenden moderators op Bokt zo bang dat er wat verkeerd neergezet wordt ??

Komt dit uit de leiding ??

Meneer Bart ??

Heeft meneer Bart een keer een probleem gehad met een advocaat over teksten op zijn forum ??

Of denken die penny modjes dat ze de wijsheid in pacht hebben ??

Juist een topic waar de vonken vanaf vliegen zijn de beste topics. :7

Ariebren, heb jij dit topic al gezien ? Monddood

Daarin wordt gediscussieerd over het punt dat jij aanhaalt. ;)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:34

Het is toch ook een poedersuiker :') :Y)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:36

Ik zou het ook niet op prijs stellen om op mijn vingers te worden getikt door iemand met dergelijk taalgebruik :(

Vond het topic overigens ook beslist niet schokkend.

Zou me ook geen zorgen maken om negatieve reclame, lifaya, zoveel macht heeft één "nare" opmerking echt niet !

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:37

Pb'tje is heel slordig naar jou toe, maar ik zie ook niet echt wat je fout hebt geformuleerd.
Ik vind de opmerking 'lelijk bewerkt' echt niet fout.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 23:38

Het was ook niet ge-pbt als moderator opmerking... volgensmij ook echt uit zichzelf ofzo?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:39

_San87_ schreef:
Jij hebt duidelijk het topic in kwestie niet gelezen, Ariebren :D.

Weet geen eens waar het over gaat.

Maar in diverse topics ben ik door die modjes terecht gewezen.
En alleen maar omdat iemand liep te temmen op mijn reactie.

En een weerwoord geven, wordt niet op gereageerd.

Normaal gesproken heb je een aanklager die verteld wat je fout gedaan hebt.
Officier van Justitie.
Hier op Bokt heb je een mod die een klacht krijgt en dan een actie doet zonder eerst de beklaagde te informeren en te vragen, enz.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:40

En ook als 'privé' kan het niet; hoe kun je dan nog overtuigend iemand een tik op de vingers geven wegens onjuiste bejegening terwijl je je er zelf ook schuldig aan maakt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:42

Ariebren schreef:
Weet geen eens waar het over gaat.

Maar in diverse topics ben ik door die modjes terecht gewezen.
En alleen maar omdat iemand liep te temmen op mijn reactie.

En een weerwoord geven, wordt niet op gereageerd.

Normaal gesproken heb je een aanklager die verteld wat je fout gedaan hebt.
Officier van Justitie.
Hier op Bokt heb je een mod die een klacht krijgt en dan een actie doet zonder eerst de beklaagde te informeren en te vragen, enz.

Oh, dat ken ik ook wel, hoor. Om het minste of geringste word er op de TeM-knop gesprongen.

Men noemde mij laatst pedofiel, man en weet ik het allemaal nog meer. Maar ik werd berispt omdat ik niet persoonlijk mocht worden :'). Toen ging mijn haar even helemaal recht overeind staan. Gelukkig is het opgelost.