Bokt aan de illegale praktijken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yviertje

Bokt aan de illegale praktijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 15:11

Ik heb dit topic geopend, omdat Holy Pope dit niet meer kan. Maar ik en vele anderen met mij hier graag duidelijkheid over willen hebben.

Zoals vele weten is HP voor minimaal een jaar geband. De BOT zelf wil ik in dit topic niet bespreken, want ondanks de grote vraagtekens die meer bokkers bij deze BOT hebben, mogen wij geen bans van andere bokkers bespreken. Mijn verzoek om dit dus ook niet te gaan doen. Wel geeft HP mij toestemming om onderstaande openbaar te maken.

Gisteren probeerde HP op zijn facebookpagina te komen, maar in plaats van inloggen op zijn facebook kreeg hij een rare pagina te zien. Op deze pagina was het woord 'webmaster' blauw gedrukt en aan klikbaar. HP zou HP niet zijn, als hij dit niet aan zou klikken. Toen hij daar op klikte, kreeg hij het emailadres van 'onze eigen' Bart te zien. Hieronder plaats ik enkele berichten van het mailverkeer wat daarop volgde. Mailadressen heb ik hieruit verwijdert.
Citaat:
On 8 nov. 2012, at 21:48, Holy Pope wrote:

CacheHost: localhost
ErrPage: ERR_ACCESS_DENIED
Err: [none]
TimeStamp: Thu, 08 Nov 2012 20:35:33 GMT

ClientIP: 178.85.204.40

HTTP Request:
GET /reqs.php?type=1 HTTP/1.1
Accept: image/gif, image/jpeg, image/pjpeg, image/pjpeg, application/x-shockwave-flash, application/x-ms-application, application/x-ms-xbap, application/vnd.ms-xpsdocument, application/xaml xml, */*
Accept-Language: nl
User-Agent: Mozilla/4.0 $compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; Trident/4.0; BTRS5644; GTB7.4$
Accept-Encoding: gzip, deflate
Proxy-Connection: Keep-Alive
Host: http://www.facebook.com
Cookie: x-referer=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FDolf.HP%23%2F.HP; p=26; presence=EM352406916EuserFA2721627038A2EstateFDsb2F0Et2F_5b_5dElm2FnullEuct2F1352405829BEtrFA2loadA2EtwF3362423767EatF1352406465484G352406916437CEchFDp_5f721627038F4CC; act=1352406430734%2F2%3A2; sub=16; datr=-nmaULn6W-QqtktLD1lZ8jvG; c_user=721627038; fr=0OLwBDK32lM4w9VUI.AWV_man40ACZ48SyciOJr-rfhcQ.BQmnoX.sH.AWXRQIZb; lu=ggho79m-XUxHeWvcfJaEhx0w; xs=8%3AH-2jGNmuI3Begg%3A0%3A1352301079

Beste,

Maak dit als de donder weer in orde!!
Wettelijk is VERBODEN om dit soort toestanden op MIJN pc te installeren.
Dat jullie op bokt je eigen regeltjes hanteren is tot daar aan toe. Maar dit is echt onaccepteerbaar!

Met vriendelijke groet, enzv. enzv.!!

Citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
CC: webmaster@bokt.nl
From: email Bart
Subject: Re: CacheErrorInfo - ERR_ACCESS_DENIED
Date: Thu, 8 Nov 2012 21:52:11 +0100
To: emailHP

Hoi HP,

Jij ook een hele goede avond. Hoe had je bedacht dat we dit fixen?

Bart@iPad

Citaat:
Geen idee, maar als ik op facebook wil krijg ik onderstaand over een webmaster als ik daar op klik
kom ik dus op het E-mail adres van.... 'webmaster@bokt.nl' terecht. Mijn verstand ligt niet bij pc's of internet
maar kan wel logisch nadenken!

Ik neem aan dat jou servers daar mee te maken hebben.

Ik heb liever FB dan een goeie avond.

Holy Pope.

Hoe kan het dat HP dit ziet verschijnen als hij wil inloggen op zijn facebook? Is Bokt gehackt (geweest), waardoor dit 'per ongeluk' op HP's pc geinstalleerd is? Of hackt Bokt (gebande) bokkers, om hun in de gaten te kunnen houden? Iemand hacken (en zodoende informatie van iemands pc halen) is bij mijn weten nog steeds illegaal.

Hoe en of dit verder is opgelost, ben ik op dit moment niet van op de hoogte. Dit is alles wat ik van HP heb gehad. Is het slim om alleen op basis hiervan (dus de info van HP) een topic te starten, geen idee. Maar ik vind dit wel een verontrustend verhaal. En wat ik nu precies wil bereiken met dit topic? Uitleg, duidelijkheid (is het mogelijk dat dit automatisch gebeurt? Of moet je (of bokt) dan echt gehackt worden) en (als dit aan de orde mocht zijn) bokkers waarschuwen.

Bumba01

Re: Bokt aan de illegale praktijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:13

Jeetje wat raar! Ik volg dit even, ben benieuwd.
Lijkt me trouwens dat Bokt en Facebook totaal niks met elkaar te maken hebben, dus wel érg raar dat Bart zijn email hier in verschijnt..

Yviertje

Re: Bokt aan de illegale praktijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 15:15

Dat vind ik dus ook! En dat is de reden dat ik hier dus een topic over open.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:17

Op het moment dat HolyPope hierover al met Bart aan het mailen is, lijkt het mij een goede zaak als zij dit verder per mail uitspreken.

Bokt.nl heeft geen enkele mogelijkheid om 'Facebook' te hacken. En natuurlijk wordt er geen software geinstalleerd op computers van gebande gebruikers. Niet omdat dat illegaal is, wel omdat wij daarvoor geen enkele aanleiding hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:18

Lijkt me duidelijk een fout op de pc van HP waar Bart en Bokt niks aan kunnen doen.

Moet zeggen dat ik het behoorlijk onbeschoft vind van HP om bart gelijk zo'n e-mail te sturen en dit topic te te laten openen met de insinuatie dat bokt pc's hackt en aan de illegale praktijken is...

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:19

Apart.. Heel apart

Winged

Dan is het alsnog de vraag hoe zoiets mogelijk is.

Het lijkt mij dat bokt.nl zich alleen bij bokt.nl zelf houdt.

Daphne__

Typisch dat dit topic gesloten werd en toch weer open gedaan is, met een uitleg.... Heet onder de voeten? :)

TessaVB

Wellicht een koekje dat is blijven hangen? Maybe zou hij eerst kunnen onderzoeken en dan pas gaan schreeuwen via de mail.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:20

nou ja je weet nooit waar een mens toe is staat is? misschien dacht bart even een 'leuk' geintje uit te halen?
het is anders wel raar dat de mail van de webmaster naar voor komt.

Fiebie

Anc schreef:
Lijkt me duidelijk een fout op de pc van HP waar Bart en Bokt niks aan kunnen doen.

Moet zeggen dat ik het behoorlijk onbeschoft vind van HP om bart gelijk zo'n e-mail te sturen en dit topic te te laten openen met de insinuatie dat bokt pc's hackt en aan de illegale praktijken is...

Dat laatste is een aanname hè ;) Berust niet op de feiten en daarnaast was het ''illegale'' een vraag en geen mededeling.

SteffiiY

Raar inderdaad, lijkt mij ook dat het een toevlligheidje is?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:21

Daphne__ schreef:
Typisch dat dit topic gesloten werd en toch weer open gedaan is, met een uitleg.... Heet onder de voeten? :)

Nee dat is geen kwestie van heet onder de voeten. Het is gewoon niet een topic dat an sich op FZ thuis hoort.
Maar juist om te voorkomen dat er onrust zou komen door m kaal te sluiten, is het fijn dat er wel gewoon de bijbehorende uitleg gegeven wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:22

Fiebie schreef:
Anc schreef:

Dat laatste is een aanname hè ;) Berust niet op de feiten en daarnaast was het ''illegale'' een vraag en geen mededeling.

Dat is volgens mij nog steeds wat insinuatie betekend ;)

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:23

WHO.... Ik snap er echt geen f*ck van. Maar dat terzijde, kan dit niet beter achter de schermen besproken worden voordat er hier beschuldigingen op en neer gaan vliegen..

Want dat is volgens mij alles wat je gaat bereiken met zo'n topic.

Buiten dat vind ik het dan wel vrij apart dat het topic wordt gesloten en meteen weer open gegooid.. Naja succes voor de whizzkids dan maar..

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:23

Ik ben wel heel erg benieuwd naar een reactie/mening van iemand die verstand heeft van hacken e.d. of dat wel zo kan.

Ik zou een reactie van Bart in deze ook wel waarderen.

Het klinkt erg vreemd dat HP een link opend en precies bij het e-mailadres van de persoon komt die hem van bokt geband heeft.

Ik doe geen aannames, maar wat meer duidelijkheid zou wel prettig zijn.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:24

Marcella_e schreef:
Ik ben wel heel erg benieuwd naar een reactie/mening van iemand die verstand heeft van hacken e.d. of dat wel zo kan.

Het klinkt erg vreemd dat HP een link opend en precies bij het e-mailadres van de persoon komt die hem van bokt geband heeft.

zou ook een cookie kunnen zijn die hangt, en tekst op het verkeerde moment binnenlaat ;)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:25

Iris82 schreef:
Daphne__ schreef:

Nee dat is geen kwestie van heet onder de voeten. Het is gewoon niet een topic dat an sich op FZ thuis hoort.
Maar juist om te voorkomen dat er onrust zou komen door m kaal te sluiten, is het fijn dat er wel gewoon de bijbehorende uitleg gegeven wordt.

En waar is de bijbehorende uitleg dan? ik vind het stukje dat geschreven wordt vrij beknopt :o

Lieffiefi

[quote="Marcella_e"]Ik ben wel heel erg benieuwd naar een reactie/mening van iemand die verstand heeft van hacken e.d. of dat wel zo kan.

[Het klinkt erg vreemd dat HP een link opend en precies bij het e-mailadres van de persoon komt die hem van bokt geband heeft.

Ik doe geen aannames, maar wat meer duidelijkheid zou wel prettig zijn.[/quote
]

Ja, hier ben ik het mee eens.
Ik vind het vreemd dat het emailadres van Bart verschijnt in een foutmelding op de PC van HP zijn FB :')

Fiebie

Anc schreef:
Fiebie schreef:

Dat is volgens mij nog steeds wat insinuatie betekend ;)

Ik doelde dus op het topic laten openen.... aangezien ik ''illegale'' apart noemde

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:26

Ik heb toevallig via de contact optie geprobeerd om contact op te nemen met bokt beheerders of aan wie de mail dan ook gelinkt is.

In google chrome kreeg ik namelijk 2 dagen geleden rechts boven een icon (naast het favo ster icoon)
wanneer ik met mijn muis hier over ging kreeg ik een melding met "this website is asking to download xxx on your pc"
(Mijn laptop is Engelstalig).

Ik heb bokt toen gesloten en op andere websites had ik nergens last van.
Zodra ik weer naar bokt ging kreeg ik dit icoon weer rechts in beeld.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat er een fout zou zitten in de bokt weergave in chrome op dat moment. De dag erna nergens meer last van gehad en het icoon was verdwenen.

Greentea01

SteffiiY schreef:
Marcella_e schreef:

zou ook een cookie kunnen zijn die hangt, en tekst op het verkeerde moment binnenlaat ;)

Maar het zou toch ook niet mogen dat Bart zijn e-mailadres zomaar vrijgegeven wordt op die manier? Als het een cookie is gooit daarmee wel bart zijn e-mail op een andere PC. Is toch apart of niet?

Fiebie

Iris82 schreef:
Daphne__ schreef:

Dan verplaats je hem .... Dan sluit je hem toch niet?

quera

hmm ik zou zelf ook raar opkijken als ik op FB wil en Bart z'n email-adres zou langsvliegen. zou dan ook niet blij zijn. want dan heeft of iemand anders zitten kloten of Bart zelf.

WilmaBoy

Iris82 schreef:
Daphne__ schreef:

waar hoort deze dan wel thuis?
het lijkt me normaal dat als iemand een vraag heeft dat deze ook gesteld kan worden zonder dadelijk het topic op slot te zetten...