Boktmarkt reputatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Boktmarkt reputatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 15:26

Omdat de boktmarkt (ook door mij) vrij druk bezocht word, maar je van te voren niet altijd weet met wie je dealt, en omdat veel mensen nog steeds opgelicht worden/ lange tijd moeten wachten op een pakje of hun geld etc, dacht ik dat het misschien een optie zou zijn om een reputatie systeem in te voeren. À la Ebay, maar dan voor bokt. Die reputatie kan aan zowel de koper als de verkoper gegeven worden. Dit is mi. ook handig voor mensen die via de boktmarkt hun webshop of postorder bedrijfje adverteren.

Bijvoorbeeld:
Er zijn 5 sterren beschikbaar per onderdeel;
Communicatie/ waarheid van de advertentie.
Snelheid.
Betrouwbaarheid.
De gebruiker krijgt dan het gemiddelde aantal sterren van de drie onderdelen en de gene die de sterren uitdeelt, krijg onder die sterren de mogelijkheid zijn/haar keuze te beargumenteren.

Natuurlijk is dit maar een idee dat gebaseerd is op het systeem dat Ebay gebruikt, andere vormen zijn natuurlijk ook mogelijk, maar voor mij zou dit de bokt markt een heleboel toegankelijker maken.

EDIT: zelf getemt, moet naar marktzaken :+

HTM

Re: Boktmarkt reputatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:32

Hier zijn ze al mee bezig, zat in de test versie wel, maar werkte nog niet helemaal zoals het moest volgens mij.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:16

Dat zou wel erg fijn zijn aangezien je de laatste tijd zo veel oplichtingsverhalen hoord. Ben zelf een beetje huiverig geworden op het online kopen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:16

Goed idee!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:48

[FZ] >> [MZ]

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:50

Molfre: ook van ons is het zeker een wens om zo'n systeem in te voeren op de Markt. Wat HTM aanhaalt: in de testversie zijn daar tests mee gedraaid, maar omdat dat behoorlijk ingewikkeld bleek, is het er nog uitgehaald. Op dit moment wordt er gewerkt aan het fixen van flink wat foutjes die nog in de huidige software zitten. Zodra die er allemaal uit zijn, kunnen we weer verder gaan kijken naar nieuwe functionaliteit, en dan staat de mogelijkheid om feedback achter te laten eigenlijk bovenaan onze wishlist.