(voor de negatieve dingen mag iemand anders wel een topic aanmaken

Als newbe in de paardeneigenaren afdeling op een "dressuur" stal met een fjord, stond ik enigzins verloren.
Gelukkig had ik een fjord (fjorden stamboek en fjorden clubjes organiseren ook wel eens iets anders dan anders),
dus een alles doener en stond Sjol haar grote voorbeeld Gunther de fjord daar(die was Z dressuur).
Maar ja, is er nog meer dan dressuur? Niet op die vereniging in ieder geval.
Via bokt, kwam ik op het idee sgw te gaan rijden, recreatief wel is waar en vond zo onze eerste oefen cross, Lunteren.
Daarna vond ik de lessen van Rob Jansen en van Michiel Brons en de oefen cross Princenhage, Zundert, Baarle Nassau etc.
Nu weet ik recreatief crossend een beetje de weg.
Ook via bokt, kwam ik terecht in de endurance. Op dat stuk rond geneusd en meegedaan aan clinic van Donna Oudshoorn
en uiteindelijk via dan weer het endurance forum en de DER endurance gaan starten. (hebben ook endurance gestart,
helaas Sjol geblesseerd en geen endurance meer gereden)
2 disciplines die ik denk ik anders nooit van dicht bij gezien had, simpelweg omdat op mijn toenmalige, maar
ook op mijn huidige vereniging, die disciplines onontgonnen gebieden zijn.
Zo kwam ik ook met Toobs 2 x terecht op een fotoshoot (zie onderschrift), waar ik prachtige foto's van over heb gehouden.
En heb ik cup cake vormpjes gewonnen op bokt

En dit is natuurlijk niet paard gerelateerd, hoewel Sjol ze best lust.
En last but nog least, dit jaar mocht ik met Sjollie meedoen aan clinic van bokt in de trail op HE.
Dus bokt bedankt voor deze uitbreiding van het assortiment in dingen die je met je paard kan doen en
helaas volgens kennissen moet ik vooral niet te vaak cup cakes serveren. (ik heb wel de grootste lol met het maken)
Zo dat waren mijn positieve vindingen waar ik met mijn paard wat aan heb gehad via bokt.