Reclame in topics als linkje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Reclame in topics als linkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 16:53

Ja een erg duidelijke titel. Sinds ik op een linkje naar bokt heb geklikt, krijg ik stomme reclame in de topics die ik lees. Random woorden zijn ineens getransformeerd tot irritante reclamelinkjes die mij willen verleiden om er op te klikken. En als je met je muis eroverheen gaat dan schreeuwen ze om aandacht.

Afbeelding

Nu heb ik niks geïnstalleerd en degene die de link postte heeft nergens last van. Weet iemand hoe ik van deze vervelende dingen af kom? -O-

Edit: Het is alleen bij bokt, niet op andere websites

chimello

Re: Reclame in topics als linkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:55

Als je chrome/firefox hebt, ff add-ons addblock +, flashblock, addblocker etc installeren en je hebt nergens nog last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:56

Ik zal even iemand erbij roepen Lau, ik zou het zo niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:57

Dit heb ik ook op mijn laptop thuis, daar gebruik ik inderdaad Chrome.
Nou ben ik nogal een computer dombo, dus natuurlijk de vraag hoe ik dan addblock of iets in die geest instaleer...

:')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:05

Voor chrome:

venster -> extensies
dan kom je in een scherm met allemaal add-ons
dan ga je gewoon zoeken naar addblock, flashblock of zoek naar add blockers

Als je iets vindt in de trand van dan klik je op installeren.
Ik heb Addblock, Addblock plus, flashblock erop. Dan speelt je browser automatisch geen filmpjes en geluid meer af tot jij toestemming verleent (door gewoon op het 'f' logo te klikken bij bijvoorbeeld youtube enzo. Is even wennen maar geen irritante reclames meer.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:08

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 17:32

Met die ad dingen ging hij doorheen, virusscanner reageerde hij niet op, handmatig programma's stond ook niks nieuws, cookies verwijderd werkte ook niet. Uiteindelijk Muur's linkjes doorgespit en het antwoord van Eline heeft gewerkt (na wat sherlock holmes like speurwerk :j)

Eline schreef:
In Firefox kun je door CTRL + SHIFT + A tegelijkertijd in te drukken zien welke add-ons je draait, en dingen die je niet herkent of specifiek geïnstalleerd hebt verwijderen.

Merci allemaal =)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:33

Fijn dat het heeft gewerkt! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:54

Fijn dat de Eline oplossing werkte. Ik zou er ook helemaal irritant van worden.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 00:39

Ik heb het nu ook ineens, nog nooit last van gehad, erg irritant. Mijn internet is nu compleet overbelast, dus ik ga morgen even uitpluizen wat ik precies moet doen. het ligt in ieder geval dus niet aan bokt? Ik heb per ongeluk op zo'n linkje geklikt, loopt mijn laptop nu het risico op virussen/spyware?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:22

Klopt: het ligt niet aan Bokt. Je ziet onze advertenties alleen op de banners onderaan de pagina, op de Markt rechts, en op de voorpagina links in de sidebar.

De linkjes worden door verschillende soorten malware, 'foute software' op de pagina geplaatst. Wat je op dit moment het meest ziet, is dat dit gebeurd doordat je een toolbar geinstalleerd hebt, een add-on op een browser. Dat gaat vaak per ongeluk, bijvoorbeeld als je muziek/films aan het downloaden bent, het kan meekomen met foute software, et cetera.

Toolbars, extensions en add-ons op je browser kan je gelukkig makkelijk deinstalleren of verwijderen. Elke browser heeft een add-on menu waar je de rotzooi uit kan zetten. In principe geldt dat alles wat je niet herkent of specifiek geïnstalleerd hebt gewoon weg mag (maar overleg eventueel met andere gebruikers van je computer als je twijfelt ;). Bekende namen van programmatjes die dit veroorzaken zijn 'text enhance' 'becool' 'better links'.

Dit menu roep je op door:
  • in Internet Explorer: op het icoon met het tandwiel rechtsboven in beeld drukken, kiezen voor 'manage add-ons'
  • in Firefox: In Firefox ga je snel naar het add-ons menu door CTRL + SHIFT + A tegelijkertijd in te drukken
  • in Chrome: op het icoon met de lijntjes rechtsboven in beeld drukken, kiezen voor settings/instellingen, en links op de pagina voor extensions/uitbreidingen.

Als er geen rare toolbars, add-ons of extensions in je browser te vinden zijn, kan het zijn dat er op andere plekken malware op je computer staat. Als je zelf een beetje handig bent met computers, kan je opzoeken welk programma er voor die links verantwoordelijk is en dat proberen te deïnstalleren of met een programma als Malwarebytes of MS Malicious Software remover de boel hardhandig verwijderen. Als je zelf niet zo handig ben, dan zou ik er iemand bijroepen die handiger is en je ermee kan helpen.