Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sallandval schreef:Dit heeft niets met ondankbaarheid te maken hoor.
Zoiets stond laatst nog in de beatrijs (etiquette rubriek van de krant Trouw) over of de etiquette voorschrijft om bedankt emails te sturen. Het antwoord was nee. Aangezien we in een tijd leven waarin efficiency belangrijk is en waar SPAM verwerken eerder een last is dan een welkome daginvulling is het bij e-mails normaal om geen dingen zoals bedankjes of ontvangstbevestiging te sturen, tenzij daar om wordt gevraagd.
Dat wil uiteraard niet zeggen dat je geen vergoeding kunt vragen voor je diensten, of kunt vragen om een wederdienst zoals een bedankje/bloemetje oid.
Raponsje schreef:Ik heb het over bokkers die mij zelf pben met niks anders dan vragen.
Uit mezelf pb ik niemand met advies.
Ik hoef in principe niks voor mijn advies maar een simpel bedankt pbtje is in mijn ogen niet meer dan nomaal.
Patriciavt schreef:Ik ben het eens met Petra. Ik vind het ook niet meer dan normaal om iemand te bedanken die tijd in mij heeft gestoken, wat het ook mag zijn.
Daarnaast merk ik ook dat als mensen weten dat ze voor een dienst bij je kunnen komen, het snel gezien wordt als 'normaal' dat je dat maar even doet. Hierdoor ben ik een paar keer goed mn hoofd gestoten en daar ben ik klaar mee..
Heb je geen site met informatie? Je zou een verwijzing naar je site kunnen geven of een 'standaard' bericht op kunnen stellen. Dat is dan je 'gratis' advies. Willen ze meer, dat kan, maar dan via de officiële weg en dat kost ze geld, wat niet raar is voor een dienst.
Raponsje schreef:Ik ben heel bekend met internet normen en waarden mijn vriend werkt immers in de internet branche.
Het is alleen op bokt, op andere fora ontvang ik wel netjes een bedankt berichtje en ik vind het gewoon jammer dat het nodig is om het te moeten zeggen dat dankjewel zeggen nog steeds niet out of fashion is.