reageren op FZ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

reageren op FZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 14:18

Wat is er mis? Ja, ik snap dat teamies een leven naast bokt hebben, ja, ik snap dat het een vrijwillige "functie" is, maar wat ik niet snap is dat de reactie tijd op FZ gewoon echt hopeloos is.
Een paar dagen, een paar weken, tot zelfs een paar maanden voor er een antwoord komt!

Af en toe een groene melding met: Ik zal het achter de schermen weer omhoog halen (top hoor! maar moet niet nodig zijn)

Wat gaat hier mis? Vind het echt belachelijk worden, sorry voor mijn bewoording, maar ik kan er niks anders voor verzinnen....

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:37

Het is een goed punt wat je aanhaalt Stef :)

De bezwaarcommissie probeert waar kan antwoorden te geven op vragen die worden gesteld. Lukt dat niet, omdat wij het antwoord niet weten of kunnen geven, dan wordt de vraag doorgezet naar degene die het antwoord wel weten of die een beslissing kunnen nemen over een bepaalde situatie (bijvoorbeeld bij vraag naar subfora)
Daarnaast zijn er ook de moderators die meekijken en mee antwoorden. Bij 'simpele' vragen is zo een antwoord, andere situaties moeten worden uitgezocht of worden besproken voordat er een antwoord komt. In zo'n geval kan het zijn dat het wat langer duurt voor er een antwoordt komt. Dat er dan een moderator een melding plaatst dat ze er nog mee bezig zijn, betekent dat er aan gewerkt wordt. Dat het uitblijven van een snel antwoord irritaties oplevert wanneer een situatie langer duurt dan gewenst is, begrijp ik.

Dat iets een paar dagen duurt, dat kan gebeuren. Weken is bepaalde situaties is ook niet raar. Maanden is idd erg lang. Daarom is het goed dat je dit topic aanhaalt zodat we met zijn allen als team beter kunnen letten op het eerder beantwoorden van vragen.

Angela

Re: reageren op FZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:40

Soms ben je als moderator ook duizend-en-een dingen tegelijkertijd aan het doen, en kan het zijn dat je een topic of vraag vergeet. In zo'n geval is een PB aan de moderator die aangeeft het op te pakken, in ieder geval verstandig.

Maakt natuurlijk niet dat een antwoord maar op zich kan laten wachten, daar moet iedereen als teamlid natuurlijk zelf ook goed op letten :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 14:46

Angela: Dan wordt er wel erg veel vergeten als ik keer op keer moet vragen of er alsjeblieft een reactie kan komen.... Dat dat een keer gebeurt kan natuurlijk, maar niet structureel :n

Patricia: Goed punt, zaken moeten besproken worden, en nog een keer besproken worden, en nog een keer, en nog een keer, en het zakt weg, en er roept iemand: Hallo? Antwoord? En dan is het Ohja... we gaan overleggen, en weer, en weer, en weer....
En dat staat 90% van het team er achter, en dan wordt het toch ineens nee.....

Dit zorgt er niet voor dat ik meer vertrouwen in het reilen en zeilen van bokt krijg, in tegendeel, en dat vind ik héél erg jammer.

Maar goed, misschien is het puur persoonlijk en sta ik bij een aantal teamleden op de foeilijst en zien ze mijn berichten gewoon écht niet }>

Ik kan uiteraard alleen maar voor mezelf spreken

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:55

Stef, ik vind het vervelend om te horen dat je hier zo'n last van hebt en dat je er zo tegenaan kijkt.

Als ik voor mezelf spreek, de bezwaarcommissie heeft het meekijken en helpen beantwoorden nog niet zo heel lang erbij in het takenpakket. Hier is voor gekozen omdat de moderators zoals Angela in haar post aangeeft vaak te maken hebben met duizend-en-een-dingen. Hiertoe behoort ook het controleren of de gewenste antwoorden gegeven zijn.
Ik zie jouw topic als serieuze feedback waar wij best wat mee kunnen en waar we ook zeker wat mee zullen doen.

Ik hoop dat de komende tijd de duur van het antwoorden zal verkorten. Is dat niet het geval, dan hoor ik graag van je terug zodat we kunnen kijken waar het mis gaat en wat we ermee kunnen doen :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:01

Stef: bij mij sta je in ieder geval niet op de foeilijst :D

Maar even serieus. Je hebt een punt. En ik ga even proberen te filteren/te analyseren waar het mis gaat.
Ik ben even de topics op de 1e pagina van FZ langs gelopen. Volgens mij is ongeveer 75% vooral gericht op technische vragen/problemen. Hoe krijg ik een avatar, hoe plaats ik foto's, problemen met pb, dat soort dingen. Over het algemeen komt daar wel redelijk snel een antwoord, in ieder geval vanuit de bezwaarcommissie en weten wij het antwoord niet, dan trekken we iemand aan zijn/haar jasje.

Dus gaat het volgens mij vooral over de andere 25%. De wat lastigere topics zeg maar.
En waar zit dan het probleem? Het niet durven communiceren? Geen tijd er voor vrij maken? Een aantal mensen die wel willen antwoorden, maar geen respons krijgen bij andere teamleden op vragen?
Ik kan het je zo 123 niet zeggen. Maar ik ben het wel met je eens dat de communicatie vanuit het team naar gebruikers toe veel beter moet.

En dan de dooddoener, maar ik hoop dat je hem niet zo ziet, want ik wil het zeker ter sprake brengen: ik ga het in de groep gooien.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 15:07

Ik heb geen idee waar het hem in zit.
Ik heb zelf op een klachtenservice gewerkt, en heb daar geleerd de klant op zijn minst kenbaar te maken dat ik ermee bezig ben.
Dus: Ik krijg klacht binnen via de mail (ik noem maar even wat), en ik laat aan de "klager" om te beginnen direct weten dat ik de klacht heb ontvangen....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:17

De ontvangstbevestiging. :j
Maar ook de bewaking/afhandeling erna. Dat je niet het gevoel geeft dat je er vervolgens niets mee doet zeg maar.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:18

Wat is FZ? :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 15:36

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:47

Ik ga ze later (morgen denk ik) even bekijken. En dan vooral bekijken als in: waar zit het probleem.
Bedankt voor de opsomming in ieder geval :j
Moet nu nog even andere nuttige dingen gaan doen.

tringtring: FZ is de afkorting van het forum Forumzaken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 15:48

Die eerste heb ik er trouwens bij gezet omdat het wel belangrijk was dat daarin binnen de 7 dagen termijn werd gereageerd ivm de datum van de geplande meeting.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:07

Ik volg de laatste tijd de topics in Forumzaken wat meer en ik merk dat veel problemen op hetzelfde neerkomen: communicatie. Daar ligt het grote probleem: openheid door middel van communicatie.

Om nog een voorbeeld toe te voegen: ooit heb ik eens -naar aanleiding van een vraag in Wikizaken- een foto gemaild/gepb'd (ik weet het niet meer juist) naar de verantwoordelijke mod. Hier heb ik niets, maar dan ook niets van gehoord. Geen antwoord. Geen "Dank je wel", geen "sorry, maar de foto voldoet toch niet."

Communicatie!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:40

Even je voorbeelden erbij gepakt.
[FZ] [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin September
Er is helemaal niet gereageerd. Daar kan ik weinig reden voor vinden. Niemand heeft het gelezen? Niemand weet het?
Bart heeft overigens inmiddels wel gereageerd na mijn pb. Maar eens, dat had eerder kunnen gebeuren.

3 maanden :x
[FZ] Subforum fotomeetings
Hier is wel gereageerd, in eerste instantie door Duke (nu niet groen meer).
Hier is ee hoop discussie over geweest binnen het team. Ik ben het met je eens dat dit veel te lang heeft geduurd en dat is zeker een aandachtspunt.
Zonnebloem heeft het beheer gevraagd te reageren. Ik zal daar nog een pb over achteraan sturen :j

Paar weken, wat reactie, en weer een paar weken...
stef @ [FZ] Het nut van centrale topics
Zelfde verhaal als bovenstaand eigenlijk. Veel discussie binnen het team, en eens dat het ook hier te lang duurt.
Mars geeft hier later wel fijne antwoorden. Dit is een geval van 2 kanten. Veel bokkers zijn er blij mee, maar ook een aantal niet. Uiteindelijk is de knoop doorgehakt op blijven bestaan. Dat zijn afwegingen geweest en er is gekozen voor het ene.

2 weken
[FZ] Tijd voor de 'brr' smiley !!
Dit was een geval van prioriteiten van het beheer. En deze lagen niet bij een smiley in dit geval. Uiteindelijk is hij er wel.
Maar ook hier had dat gewoon aangegeven kunnen worden: nu niet, zodra er tijd voor is. Of iets in die geest.

Mijn conclusie en corrigeer/vul aan als je dat nodig vindt:
Verbeterpunten zijn:
- snellere communicatie dat iets gelezen is, even een tussenberichtje als het wat langer duurt, geen prioriteit heeft, besproken wordt, enz.
- 3 maanden is echt te lang voor een discussie. Optie: aangeven in het topic dat iets bijvoorbeeld een x aantal weken (zeg 2/3) duurt en dat er dan antwoord komt. En hier je als team ook aan houden. Dan is het duidelijk voor iedereen. Jullie weten wanneer je een antwoord kan verwachten, wij hebben als team een deadline.
- Ook een puntje dat we geconstateerd hebben: overzicht. Het is niet overzichtelijk wat nu wel beantwoord is of niet. Hoe krijgen we dit overzicht? Topics met antwoord op slot? Maar zo maak je een discussie ook niet mogelijk. Voor eventuele technische vragen zou het bijvoorbeeld wel een idee zijn. Hebben jullie daar een idee voor?

Ik kan jullie in ieder geval ook nog meenemen dat dit momenteel besproken wordt met meerdere teamleden. De signalen zijn duidelijk. Er moet iets gebeuren op het gebied van communicatie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 12:36

Amanda, ten eerste bedankt voor je reactie +:)+

Grootste punt lijkt prioriteiten te zijn... De eerste prioriteit zouden toch je users moeten zijn. Zonder users tenslotte geen forum. En, er is elke keer wat... Of de opzet van de markt, of de opzet van een nieuwe lay-out, of de opzet van horse event.... Zulke dingen zijn IMO onderschikt als het gaat om users die vast lopen/ tegen problemen aan lopen / uiteindelijk ontevreden weg lopen....

Niet alle ins en outs hoeven besproken te worden, maar idd puur een reactie met: Bedankt voor je idee/klacht/whatever, we gaan ermee aan de gang en komen er binnen *x tijd* op terug...

Dan weet je dat het gelezen is, dat mensen er mee bezig zijn, en weet je wanneer je iets kunt verwachten.

Ik weet niet in hoeverre het technisch mogelijk is om topics die behandeld zijn te voorzien van een gekleurde titel of gekleurd icoontje?

Betreft je laatste zin.... euhm, ja... sorry, niet persoonlijk, maar dat roep ik (en vele met mij) al járen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:18

Prioriteiten stellen is altijd lastig. Niet alleen hier, maar overal. Waar jij het een belangrijk vindt, vindt een ander iets anders juist veel belangrijker. Ook de markt, lay-out en dergelijke dingen zijn onderdelen voor users. Wat niet wil zeggen dat wat jij noemt niet belangrijk is. Zeker wel. Alleen daar krijg je dus de vraag wat is er op dat moment belangrijker? En dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Beter zou zijn als het naast elkaar kan lopen. Deel van het team gaat aan de slag met projecten, een ander deel bemoeit zich daar niet mee, maar juist met de users.
Overigens is het nu wel zo dat er maar een groep zich bemoeit met een project. Alleen omdat het buiten projecten om al niet lekker loopt in de communicatie, zal dat tijdens projecten misschien meer opvallen, maar niet anders verlopen dan anders. Er moet een hoop verbeterd worden, dat is gewoon duidelijk. :j
Ik zie daar als bezwaarcommissie overigens ook wel een taak. Bewaking en beantwoording van FZ ligt grotendeels bij ons. En misschien moeten we er maar meer bovenop gaan zitten :j

Dan gelijk je gekleurde icoontje/titel. Geen idee of het technisch mogelijk is, maar hier zou je bijvoorbeeld ook iets mee kunnen doen in prioritering. Of in het onderscheid technisch (avatars, foto's plaatsen, enz.) probleem vs gebruiksprobleem (discussie als deze) bijvoorbeeld.