Topic's HAW gesloten pagina 2 tot ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colaaa

Topic's HAW gesloten pagina 2 tot ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 19:01

:wave:

Tot mijn verbazing zag ik net dat alle topic's bij HAW gesloten zijn nadat ze pagina 2 gehaald hebben, dr staat geen reden bij maar ik vind dit toch apart. Want stel dat je nog geen tips oid hebt is het natuurlijk niet zo leuk als je topic gesloten word zonder reden. heeft iedereen dit ?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:03

Yonker

Re: Topic's HAW gesloten pagina 2 tot ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:51

Ik zie toch echt topics die ouder zijn dan 2 weken die open zijn....

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:53

ik denk 2 weken na de laatste reactie oid?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:54

Topics mogen geen twee weken open zijn?! Jezus waar gaat het heen :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:19

Wat een onzin inderdaad dat die topics maar 2 weken open mogen zeg :=

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:21

Inderdaad, het lijkt me dat mensen die na 2 week het topic zien misschien ook tips willen geven? En sommige mensen houden in hun topic updates bij!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:22

Whut? Wat een regel.. :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:23

k denk dat het de moeite waard is om die regel nog eens onder de loep te nemen. Zoveel topics worden er volgens mij niet eens meer geplaatst op HAW. Als ik op de eerste pagina kijk is de laatste reactie onderaan de pagina van 24-9.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:25

Tyrcanol schreef:
Topics mogen geen twee weken open zijn?! Jezus waar gaat het heen :')

Eens. Wat een gekke regel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:27

Iris82 schreef:
k denk dat het de moeite waard is om die regel nog eens onder de loep te nemen. Zoveel topics worden er volgens mij niet eens meer geplaatst op HAW. Als ik op de eerste pagina kijk is de laatste reactie onderaan de pagina van 24-9.

Misschien moeten al die regels dan eens onder de loep genomen worden, naar mijn mening zijn ze gewoon te streng. Reageren word niet echt gestimuleerd op deze manier...

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:28

Marjoow schreef:
Iris82 schreef:

Misschien moeten al die regels dan eens onder de loep genomen worden, naar mijn mening zijn ze gewoon te streng. Reageren word niet echt gestimuleerd op deze manier...

Helemaal mee eens.
No offence maar het lijkt hier wel NEEderland.
Alles wordt aan regeltjes gebonden en in subfora gestopt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:29

Nee, iedereen plaatst nu op rij-itp omdat je daar geen commentaar mag geven :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:34

Voordat jullie denken dat dit net is, deze regels is er al behoorlijk lang, al minimaal vanaf eind 2008.
Maar nu HAW niet zo heel hard meer loopt kunnen we wel kijken of deze regel herzien kan worden.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:44

Air schreef:
Nee, iedereen plaatst nu op rij-itp omdat je daar geen commentaar mag geven :')

Ook niet zo gek he, als je ook maar IETS verkeerd doed heb je een heuse van een reltopic.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:35

Deze regel is er altijd geweest, alleen is er helaas een mod wat actief geweest en zijn de slotjes nu zichtbaar. Op RT-HAW en op de ITP fora gaan de topics nadat er 2 weken geen reactie is geweest automagisch op slot. Geen zichtbaar slotje, je kunt niet meer antwoorden.

Even een voorbeeld gepakt, het bovenste topic op pagina 100:
[RT-HAW] Sander (v. Jacorde) @ Work

Als je op "nieuw antwoord" klikt krijg je de volgende melding:

Citaat:
In dit forum kun je niet reageren op topics waar meer dan twee weken niet op gereageerd is.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:24

Neonlight schreef:
Deze regel is er altijd geweest, alleen is er helaas een mod wat actief geweest en zijn de slotjes nu zichtbaar. Op RT-HAW en op de ITP fora gaan de topics nadat er 2 weken geen reactie is geweest automagisch op slot. Geen zichtbaar slotje, je kunt niet meer antwoorden.

Even een voorbeeld gepakt, het bovenste topic op pagina 100:
[RT-HAW] Sander (v. Jacorde) @ Work

Als je op "nieuw antwoord" klikt krijg je de volgende melding:

Citaat:
In dit forum kun je niet reageren op topics waar meer dan twee weken niet op gereageerd is.

Wat is het idee er achter? Waarom zou een topic op slot moeten als er 2 weken geen reactie is geweest?
Stel ik koop een paard met een bepaalde afstamming. Uit interesse ga ik zoeken op bokt na familie van mijn nieuwe paard, en kom ik uit bij een itp topic. Ik wil graag reageren op de fotos maar helaas. Ik krijg de melding dat ik niet meer mag reageren.

Ik begrijp het idee er achter eigenlijk niet.
Er zijn zeker regels nodig om het in goede banen te leiden, maar de afgelopen weken loop ik steeds meer tegen regels aan waarvan ik het nut niet van in zie en waardoor het plezier in reageren af neemt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:05

Sowieso is het niet de bedoeling om in oude topics te reageren, tenzij je een hele goede informatieve toevoeging hebt.
ITP is doorgaans geen informatief forum maar meer een plaatjes voor de leuk forum, doorgaans gaat die reden daar al niet op.
Op RT-HAW zijn er regels voor het plaatsen van foto's, en 1 van die regels is recente foto's, zodat de tips relevant voor dat moment zijn. Wanneer een topic stil valt, en 2 weken stil ligt, zijn de tips die daarna komen meestal al niet meer relevant.
Het omhoog schoppen van oude topics gaf dusdanig veel modwerk dat dit in een aantal fora is ingebouwd.

Het is al sinds 2008 zo dat er niet meer op gereageerd kan worden, en maar liefst 4 jaar later wordt er commentaar gegeven hierop, en dan niet omdat iemand wil reageren en het niet kan maar omdat het ineens wat meer zichtbaar is. In al die 4 jaar is er geen enkele klacht over binnen gekomen, dus kennelijk heeft niemand hier problemen mee gehad en is er niemand geweest die echt had willen reageren.
Het enige wat is voorgekomen zijn sporadische update-topics op ITP, dat er na 2 weken geen update gegeven kon worden. In die gevallen werd er een pb-tje naar de mod gedaan, en die zorgde dat er wel weer gepost kon worden in het topic.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:09

Mjetterd schreef:
Wat is het idee er achter? Waarom zou een topic op slot moeten als er 2 weken geen reactie is geweest?
Stel ik koop een paard met een bepaalde afstamming. Uit interesse ga ik zoeken op bokt na familie van mijn nieuwe paard, en kom ik uit bij een itp topic. Ik wil graag reageren op de fotos maar helaas. Ik krijg de melding dat ik niet meer mag reageren.

Ik begrijp het idee er achter eigenlijk niet.
Er zijn zeker regels nodig om het in goede banen te leiden, maar de afgelopen weken loop ik steeds meer tegen regels aan waarvan ik het nut niet van in zie en waardoor het plezier in reageren af neemt.

Mocht dat zo zijn, dan kun je de desbetreffende TS ook altijd een PB-tje sturen..Dan kun je iig verwijzen naar het fototopic.