Rare pop-up

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylk

Rare pop-up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 13:21

Ik krijg met regelmaat als ik een topic open/naar een volgende pagina ga de volgende pop-up:
Afbeelding
Lijkt me niet de bedoeling?
Heb hier alleen op bokt last van. Browser is Opera, meeste recente versie.

little_birdy

Re: Rare pop-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:22

virus?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 13:23

little_birdy schreef:
virus?

Zou kunnendat het malware is, maar zoals je begrijpt ga ik het niet openen. En heb er dus alleen op bokt last van.
Denk dat het van een banner afkomt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:26

nee ik zou het indd ook niet openen nee
banner is reclame toch ?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 13:29

little_birdy schreef:
nee ik zou het indd ook niet openen nee
banner is reclame toch ?

Klopt.
Het is me ondertussen ook duidelijk dat het van de banner van de nationale vacaturebank komt.
had ik niet moeten zeggen, nu komt ie natuurlijk constant onder dit topic

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:14

Lijkt op een bug in die banner/Opera. De banner geeft niet correct door wat voor soort bestand 'push' is, waarschijnlijk is het iets HTML of javascriptigs, kan verder geen kwaad. Opera weet vervolgens niet wat het met dat bestand aan moet en vraagt dus maar of je het op wil slaan.
Vervelend maar heel weinig aan te doen eigenlijk :\ Is er een update beschikbaar voor Opera?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 21:07

Nee, geen update beschikbaar op het moment. Is het een optie om de bannen uit te schakelen voor Opera misschien, want het is wel heel vervelend omdat hij op vrij veel pagina's verschijnt.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:24

Gebruik je een personal firewall achtig iets? Norton Internet Security en vergelijkbare producten?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:26

Volgens mij zie ik een vinkje 'keuze onthouden en bericht niet meer weergeven'. Vinkje aanklikken en annuleren aanklikken en dan ben je er toch van af? Of ben ik nou simpel?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:29

Heel herkenbaar, heb ik namelijk ook bij Opera (en veel meer websites). De optie die Ibbel aangeeft was bij mij niet voldoende, helaas voor Bart heb ik het nu opgelost door een Add Blocker en gezien de bewuste advertentie(s) nu geblokkeerd wordt/zijn, heb ik deze pop up ook niet meer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:33

Ibbel: volgens mij werkt de keuze 'annuleren' niet automatisch, en wordt het vinkje vooral gebruikt voor het programma. Het andere risico met dat soort vinkjes is dat legitieme downloads van hetzelfde type ook onbereikbaar worden.

Het lijkt me overigens helemaal niet verkeerd om de adverteerder erop aan te spreken: het doorgeven van verkeerde bestandstypen is qua beveiliging niet handig (en er is best een kans aanwezig dat Opera zo moeilijk doet om lekken te voorkomen.) Niet dat dit bestand schadelijk is, maar het gokken van IE ('oh, je zegt wel dat het een plaatje is maar het bestand lijkt op code, dus ik behandel het als code') heeft in het verleden al tot problemen geleid, en de keuze om dat dan dus niet te doen lijkt me acceptabel.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 13:26

BartVB schreef:
Gebruik je een personal firewall achtig iets? Norton Internet Security en vergelijkbare producten?

Nee, alleen de firewall die standaard in windows zit ingebouwd.

Addblocker zal inderdaad een realistische optie worden als ik hier meer last van blijf houden.
Maar het lijkt me gewoon niet de bedoeling, dus genezen is misschien beter dan voorkomen in dit geval.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:27