Even de 'reden' gequoted waarom het topic 'ik vind bokt niet leuk meer' werd gesloten.
Ik heb namelijk kritiek op het beleid van Bokt, en ik heb een specifieke klacht(en), en ook een suggestie voor betering terwijl ik niet de bans/OWs van andere bokkers ga spreken.
Zoals half bokt en de moderators nu al waarschijnlijk zullen weten is er enkele kritiek op bokt.
Met name op het aantal OWs/bans, en soms de vrijheid om je eigen mening te kunnen geven.
Wat eigenlijk nog maar eens is bevestigd in het vorige topic:
er kwam kritiek, met toch enkele goede argumenten, zonder beledigend of agressief te worden, maar het topic ging bijna onmiddellijk op slot.
Zien jullie, moderators, niet in welk beeld dit geeft? Onze mening is dus blijkbaar niet gewenst. Wij moeten onze mond houden, omdat wij graag op dit forum waren/zijn, omdat wij het willen helpen verbeteren, en omdat wij om dit forum geven (anders waren we al lang weggegaan.)
Is dit respectvol naar ons toe? Ik zou zeggen van niet, eigenlijk.

Jullie hebben een machtspositie. Jullie kunnen ons bannen, onze topics op slot doen, onze berichten verwijderen.
Dit kan inderdaad nodig zijn wanneer het uit de hand loopt. Maar men moet zorgen dat sommigen niet aan censuur, of aan machtsmisbruik beginnen te denken (om het even redelijk over de top te zeggen)
Wat willen jullie hier nu mee bereiken? Zorgen dat we toch onze mond houden? Dat we stilletjes verdwijnen uit Bokt? Tot Bokt alleen nog maar bestaat uit volgelingen zonder mening? Zou Bokt dan nog interessant zijn? Kunnen we dan nog iets bijleren?
Dus om even concrete suggesties te doen:
Ik denk persoonlijk dat Bokt beter af zou zijn als de moderators minder betuttelend over zouden komen. (geen aanval hoor, gewoon een suggestie). Laat de mensen zelf hun meningsverschillen oplossen, als ze er zelf niet meer uit komen kunnen ze nog altijd een TEM of pb sturen naar een moderator om het op te lossen.
In de echte wereld houdt er ook niemand ons handje vast, dan hoeft dit op een forum ook niet.
Ik snap dat sommige mensen zich op het internet vrijer en anoniemer voelen en daardoor grover kunnen reageren, daar kan in opgetreden worden. Maar misschien is het gemakkelijker om te wachten op een reactie van degene die aangevallen wordt?
Misschien zou het beter zijn om pas in te grijpen als iemand daarnaar vraagt?
Om niet met slotjes en OWs en Bans te dreigen/zwaaien als jullie denken dat het 'uit de hand loopt'?
Bokt is groot geworden, de mensen zouden dat ook moeten worden.
Sowieso vind ik dat er gewoon meer vrije meningsuiting zou moeten toegestaan worden. Zonder dat je bestraft wordt omdat je te grof bent (gewoon omdat je niet akkoord gaat) of omdat het 'off-topic' is.
Zo, ik heb zo een beetje gezegd wat ik wilde zeggen, voel vrij om te antwoorden.
Ook zou ik graag hebben dat de moderators hier op een volwassen manier kunnen op antwoorden, zonder het topic direct op slot te gooien omdat ze misschien geen goede argumenten meer hebben? Want ik ben echt wel geïnteresseerd naar jullie kant van die onderwerp.
Groetjes