Weghalen reactie door mod: altijd Bokker informeren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Weghalen reactie door mod: altijd Bokker informeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 14:20

Als een Mod een reactie van een Bokker uit een topic verwijderd:

Moet dit dan altijd in het topic zelf worden vermeld?
Moet de Bokker daar dan over geïnformeerd worden?
Of mag dit ook zonder vermelding gebeuren?

Dat vroeg ik me af n.a.v. een ander topic en ik er in de regels niet zo snel iets over kan terug vinden.

Maureen95

Re: Weghalen reactie door mod: altijd Bokker informeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:21

volgensm ij worden de bokkers wel altijd geinformeerd. dat heb ik wel eens gehad!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 14:25

Dat lijkt mij wel. Of minstens een berichtje in het topic dat er iets verwijderd is :)
Maar zeker weten doe ik het niet. Weet iemand dit?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:27

ik heb 3x gehad dat er ee ntopic verwidjerd ws volgensm ij. dan krijg je een soort waarschuwing

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:28

Het is de bedoeling dat de moderator die iets verwijderd even een berichtje stuurt naar de bokker waar iets van verwijderd is :-)
Het kan voorkomen dat er heel veel berichten verwijderd worden en dat er dan per ongeluk iemand vergeten wordt. Meestal als er heel veel berichten verwijderd worden komt er ook even een berichtje in het topic :-)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 14:34

Dank je wel Apple. Dat herken ik inderdaad wel uit andere topics; de groene band :)

Als ik het goed begrijp kan het dus wel voorkomen dat er 1 of enkele reacties worden verwijderd, zonder dat dit in het topic wordt vermeld?
Want met dat gegeven in mijn achterhoofd kan het dus zijn dat er 'ongezien' reacties uit topics worden verwijderd.
Mmmm, dan vind ik dan toch een soort van censuur, om heel eerlijk te zijn :o

Dat kan ik me overigens wel goed voorstellen hoor, als er kwetsende, of vervelende dingen in staan overigens. Of spam....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:42

Bij spam haal ik het zelf altijd gewoon weg zonder dat ik iets in het topic noem. Dat gaat dan om dingen als 10 regels in kreupel engels dat je ergens op een website je moet registreren om iets heel goedkoop te krijgen ofzo :+

Bij kwetsende en vervelende berichten hangt het een beetje van de aard van de berichten af. Als het berichten zijn in de vorm die een bokker niet verwacht of niet wil horen ("je bent te groot voor die pony"" bijvoorbeeld) dan zal een moderator dat niet snel verwijderen. Een echt kwetsende persoonlijke aanval kunnen moderators verwijderen, alleen zal er dan altijd iets in het topic genoemd worden en zullen de bokkers die deze berichten plaatsen daar ook iets over te horen krijgen.

Het merendeel van de berichten die verwijderd worden zijn berichten als:
*stipje*
:))
+:)+
In dat soort gevallen krijgt de plaatser altijd een berichtje dat het verwijderd is en met de reden waarom, maar kan het zijn dat er niets in het topic genoemd wordt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:51

Soms wil ik nog wel eens een reactie aanpassen (bijvoorbeeld indien een bericht van tig jaar geleden verwijderd wordt op verzoek ivm persoonsgegevens, en dat bericht is gequote). Dan haal ik de quote in het andere bericht weg, en zet onder het bericht dat dit gedaan is (reden voor wijzigen). Ik stuur dan niet de plaatser van het bericht (dat al jaren oud is) nog een berichtje dat het is gewijzigd (weghalen van de quote). Bij het bericht zelf is immers zichtbaar dat het bericht is aangepast, en waarom.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:10

Ik heb de indruk dat je vraag gebaseerd is op een concreet voorbeeld. Als dat inderdaad zo is dan zou ik je vraag over dat voorbeeld even neerleggen bij de desbetreffende moderator. :)
Los van de algemene vraag hier dan natuurlijk. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:48

Ik heb wel zo nu en dan een berichtje gehad dat mijn bericht verwijderd was :Y) (was ook behoorlijk offtopic bezig :+ )