Verdad: nieuw leven, terug op Bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verdad

Verdad: nieuw leven, terug op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 13:40

Toen:
Eigen paard, had soms wat moeite met aansluiting vinden bij mensen, bij dieren als vanzelf :D
Van pennymeisjes tot eigen paard op de middelbare school waar ik basisniveau dresuur mee reed. Ik was obsessief met paarden bezig,
Verslond van alles van de 'bit' tot 'Steinbrecht' Grootste droom was een opleiding op Deurne.
Lid van bokt voor ca 2 jaar waar ik altijd veel plezier op heb beleefd.

Nu:
Volwassen jongedame met de diagnose autisme: Syndroom van asperger.
na 2,5 uit de arbeidsmarkt nu voorzichtig terug aan het komen met een administratief baantje -O-
Dat verklaart de sociale strubbelingen maar ook de obsessie voor paarden, wat een heerlijke passie!
Helaas werd mijn paard verkocht en zo verdwenen de paarden uit mijn leven, verhuisd, jong gezin met honden en katten.
Een compleet ander leven met niet meer de mogelijkheid om een eigen paard te hebben. Om mijzelf niet te kwellen heb ik het ook niet opgezocht, alle boeken naar zolder gebracht en mijn liefde voor paarden proberen te negeren. Natuurlijk lukt dat voor geen meter :D Dus sinds kort weer een proefabonnement op Bit, gister voor het eerst bewust de paarden opgezocht met kindje en vriend op Horse Event.
En vandaag.....vandaag ben ik weer terug op bokt.

Met gemengde gevoelens stap ik het paardenwereldje weer binnen, stiekem lees ik al weer een jaartje mee hier :o En hoop hier veel toe te voegen en van jullie te leren. Ik vind alles geweldig, ben een dressuurgerichte ruiter, maar denk niet snel in hokjes, kan genieten van de western, van het springen, sta open voor zowel natural horsemanship benaderingen als de zakelijke commerciële visie. Van alles dus, en voortaan ga ik ook genieten van Bokt :j

Mijn zwak in het bijzonder: De P.R.E ... De klassieke dressuur (Steinbrecht) barokke paarden en de niet gangbare kleuren (bont, palomino, appaloosa etc..)
Foto gister geschoten op Horse Event:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door verdad op 09-09-12 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

yaylavb

Re: Verdad: nieuw leven, terug op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:44

Welkom op bokt en wat fijn dat je je liefde voor paarden weer terug hebt gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:46

Ik zou zeggen welkom terug!
Ik hoop dat je toch weer je paardenliefde helemaal kan oppakken en er vooral van kan genieten!
Zou je zelf nog een paard willen of is dat niet haalbaar?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:53

Welkom terug!

En wat knap dat je ondanks je Asperger toch een gezinnetje hebt weten op te bouwen!

verdad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 13:58

Bedankt Annickkii & Yaylavb.
Ik zou dolgraag weer een paard willen, maar het is financieél nu niet haalbaar helaas. Ik woon nu tegen een stad aan en zijn nog de restjes van de crisis aan het opruimen :)

Ik ben ver verhuisd, waardoor alle optie's (bijrijdpaarden, vriendin met paard ed, werken op huidige stal) wegingen.Ik hoop binnenkort weer te kunnen lessen, al zal dat even wennen zijn.. Van eigen paard naar een manegeles...Kan dat nog leuk zijn? Ik dacht eerst van niet, maar nu er steeds meer naar blijf verlangen kan ik eigenlijk niet wachten om gewoon weer contact met een paard te hebben :)

LBLgyspycobs: Bedankt,
gelukkig heb ik geen zwaar autisme, dus iq/schoolniveau etc allemaal geen probleem, empathisch en communicatief heb ik ook flink geoefend :D Het uit zich vooral op sociaal vlak (snap ik weinig van :o ) en de bekende obsessie's van autisten, in mijn geval is dat Paarden..nou...dan heb je het toch eigenlijk getroffen niet, beter dat dan verwoed postzegeltjesverzamelaar :D

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:01

Welkom terug! Hopelijk weer snel aan het rijden :). Wel foto's plaatsen he?!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:03

Ik heb het ook met mijn Asperger, volgens de test een IQ van 142, maar ondertussen snap ik geen zak van mensen, vooral als ze het 1 zeggen en het ander doen.
Paarden zijn me dan veel duidelijker en op de een of andere manier trek ik katten aan.

En dat hoge IQ gecombineerd met m'n ADD zorgt er alleen maar voor dat ik sneller in de war ben, computer met overactieve processor :')

Is er niemand in de buurt die een bijrijder zoekt?

verdad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 14:14

Bijzonder! Hier ook een Dubbele diagnose LBL! adhd maar die diagnose vind ik soms wat discutabel en zit me eigenlijk niet in de weg. Vandaar alleen de asperger vermelding.
Door de asperger schiet ik bij elke nieuwe omgeving/verandering in de analyseermodus, van binnen ben ik aan het analyseren, informeren, observeren... Maar wat je ziet is een stille dichtgeklapte houterige meid. MAar zodra ik dus eenmaal op mijn gemakt voel (ik 'ken alles' ) kan ik dus een ontzettende drukke kletskous worden :)
Heb jij er last van? Is het een issue voor jou?

Ik heb weleens aan een bijrijdpaard gedacht, maar hoe rij ik na meer dan 5 jaar niet in het zadel gezeten te hebben?...zou je zoiets verleren..?

Een kattenmagneet haha wat leuk. Dieren zijn zoveel fijner en duidelijker in de omgang ja..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:17

Ik heb dat ook hoor, analyseer eerst de kat uit de boom (ah daar komen die katten vandaan :)* ), maar veel mensen hebben je dan al een stempel gegeven.
Maar dan moeten ze maar missen dat ik ook best gezellig kan zijn.

Is er geen manege waar je eerst wat lesjes kunt nemen, terwijl je een bijrijdpaard zoekt?

verdad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 14:19

Ik woon zelf in Schiedam, tegen rotterdam aan. Ik ken de stallen hier niet, ben wel aan druk aan het googlen, als iemand dus nog tips heeft voor goede/fijne manege's hoor ik ze graag!