Ligt het aan mij of zie ik de laatste tijd erg veel spam?
Toen ik nog in Nederland woonde kwam ik nooit iets tegen.. Misschien was het tegen die tijd wel verwijderd.. Maar nu ik hier woon is het in Nederland nacht, en dan kom ik veel spam topics tegen of in reacties.. Valt mij toch wel heel erg op, ik kom er elke dag wel een aantal tegen, en nu weer.. Is dat altijd al zo geweest?
Oh gelukkig, nog iemand die het opviel Ja precies, ik temde nooit op iets, maar ik heb daar nu iets van 3 x op getemt.. Maar nu wordt het zo veel dat het wel begint op te vallen
als je in NL woont is er tegen de tijd dat je online bent vaak wel een mod langs geweest of een heleboel users die hebben geTEMt. Ik kan me voorstellen dat er midden in de nacht minder bokkers online zijn en dat er dan dus eerder 'wat meer' spam komt die dan de volgende ochtend weer verwijderd word zodra er mod's online komen.
Ik ben ook regelmatig 's nachts op Bokt als ik niet kan slapen.. Er is dan idd veel spam. Of het meer is dan gebruikelijk weet ik niet. Maar als er minder mods online zijn valt dat natuurlijk eerder op.
Ja mij viel het ook.al op ja, en de modjes maar alles verwijderen *zucht*
Ibbel
Geplaatst: 02-09-12 09:48
Meeste spammers zijn bots, dus tijdstip maakt ze niets uit. Bovendien zitten ze vaak in een andere tijdzone.
Tem gerust, bij 3 of meer tems op 1 reactie krijgt de tem in onze temlijst een ander kleurtje en vallen ze ons extra op. Kies wel de optie 'spam' dat maakt het extra duidelijk.
Is één spammer meerdere berichtjes aan het plaatsen, tem er dan 1 of 2, het is voor ons ook weer niet fijn om 50 berichten inclusief 300 tems weg te moeten werken Wij zien vanzelf hoeveel berichten zo'n bot geplaatst heeft, je hoeft ze niet allemaal voor ons op te sporen, kost jullie ook tijd die je leuker kunt gebruiken. Verder wonen er ook een paar mods niet in Nederland/in een andere tijdzone, dus heel vaak worden ze toch ook 's morgens vroeg of 's nachts nog wel geruimd. Zelf ben ik vrijwel altijd al om 7 uur online, iig door de weeks, dus ik ben ook vaak al vroeg even aan het ruimen als er weer een spamgolf is geweest.
Het komt in golven, die PKV-spam bijvoorbeeld was met verschillende namen geplaatst, de bot zal wel registreren dat het gelukt is binnen te komen en dan nog een aantal keer deze site pakken. Het zelfde geldt voor de spam die in topics geplaatst was, ander systeem qua bot, want deze plaatst in topics in plaats van een topic aan te maken, maar ook deze bot had kennelijk door dat hij succesvol kon plaatsen en heeft dit een aantal keer gedaan met andere namen.
Eskimo
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-12 17:25
Bedankt voor je duidelijke antwoord Ibbel! Ben weer een stukje wijzer geworden over de ´bots´. Het viel mij op dat het voor Nederlandse tijd altijd ´s nachts gebeurde of vroeg in de ochtend, maar het wordt dan ook wel weer snel verwijderd . In Nederland zag ik het nooit, tegen die tijd was het al verwijderd, terwijl ik er hier dan in 1 keer een paar op een avond zag, dus dat viel dan wel even op.
Echt klote, dat gespam. Ik snapte geen moer van een berichtje van iemand die gereageerd had in mijn topic, maar die had het dus over een bericht dat verwijderd is omdat het spam was.... Snap je het nog?