Mentaliteit op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__YSB__

Mentaliteit op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 22:54

De laatste tijd valt me op dat er nergens (bijna nergens) in dit forum nog normaal op elkaar gereageerd kan worden.
Mensen uit maken voor rotte vis en lelijke aannames worden gedaan die vaak niet van toepassing zijn.
En ondanks de tem knop ben ik op dit moment van mening dat er niet veel aan gedaan wordt door de mods.
Bokt wordt steeds grimmiger en dat gaat ten koste van een leuk en leerzaam forum.
Misschien dat jullie je eens achter de oren moeten krabben en wat strenger op moeten treden richting relschoppers en tiraniserende bokkers.
Of ga ik nu heel erg ver????
Laatst bijgewerkt door __YSB__ op 30-08-12 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:55

Ja dat is met de jaren aardig toegenomen vind ik. Daarom open ik geen HAW topics meer.
Denk dat het ook niet meer gaat veranderen :)

Splinterz

Re: Mentaliteit op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:59

Ik ben nog maar net lid van Bokt maar moet zeggen dat ik het niet echt heel erg leuk vind.. Idd veel gezeur en (positieve) berichten van mij worden verwijderd omdat het 'niet van toepassing zou zijn of te weinig info bevat' terwijl een ander hetzelfde zegt of idd iemand de grond in trap zonder het hele verhaal te kennen.
Mja, het schijnt tegenwoordig op veel meer fora zo te zijn, helaas.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:02

Ha Ha, er is ook net een ander lang topic, wat voor een deel over hetzelfde gaat. :D
En daar zijn juist een hoop mensen die juist voor alle vrijheid gaan, alleen in uiterste gevallen (dreigementen bijvoorbeeld), dat dan pas de moderator kan ingrijpen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 30-08-12 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:03

Ti's niet eens perse dit forum
Het is de hele maatschappij

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 23:04

Maar dan krijg je toch een ontzettend vervelend forum?
Laat ze dan naar Partyflock gaan, daar kunnen ze elkaar verbaal afmaken.
Zo ontzettend jammer van zo'n goed forum.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:04

Het probleem is dat er altijd nét binnen de grenzen gebleven wordt mbt schelden en op de man spelen. Daarom doen de mods er niks aan. Dat elkaar in een hoek drummen, verantwoording van TSen eisen over dingen die echt niet de zaken van bokt zijn, alles beter weten ook al beweert een TS wat anders, TSen beschuldigen van het verzwijgen van details of continu alles dat een TS zegt in twijfel trekken, dat valt hier niet onder.. Dat valt onder 'vrije meningsuiting' heb ik al gemerkt :P En moesten mods dit soort posts verwijderen, dan is er sprake van 'censuur' x)

Dat is jammer genoeg nu eenmaal de trend op de fora blijkbaar. Ik denk dat er weinig aan te doen valt. Mensen hebben gewoon weinig fatsoen en vinden dat ze alles kunnen maken (vaak onder het mom van 'eigen mening'). Daarom open ik bitterweinig hier of op een ander forum waar ik soms te vinden ben, tenzij ik een vraag heb.
In de informatiegedeelten heb ik overigens zelden aanvallen of sneren gehad. Het is meer in de niet-informatieve gedeelten dat ik dit zie langskomen.

Edit: Toch even stellen dat het niet altijd zo hoeft te gaan en ik ook leuke topics tegenkom. Ik weet alleen wel op welke soort topics je doelt en daar geldt naar mijn mening bovenstaand verhaaltje voor. Overigens leer je na een tijdje ook zelf zien welke kant een bepaald type topic op zal gaan. Als je dit dus enorm vervelend vindt, kan je dat soort topics beginnen mijden. (wat ik nu ook doe omdat ik me kapot kan ergeren aan de reacties soms)
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 30-08-12 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:06

Ik erger me juist aan al die topics dat Bokt over de jaren zoveel slechter en bozer en gemener is geworden. Welcome to the 21th century! Zoooo erg vind ik het nou echt weer niet hoor. Ja, op HAW zijn ze af en toe nogal pinnig en fel, maar negeer die topics dan gewoon. Er zijn ook zat leuke, gezellige en ja, ook leerzame topics. In plaats van steeds maar te benadrukken hoe stom Bokt is en te zeuren dat vroeger alles beter was, focus je op de leuke en blijde topics. En als ook die je niet bevallen, ga dan naar PP :Y) Hierbij mijn grimmige reactie.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:09

Mensen zij. gewoon kritischer geworden en na jaren forummen is bepaald gedrag normaal gewordenn.

Maar ik zie ook dat geweldige bokkers een thuis bieden aan iemand die in de problemen zit. We zijn een goed volkje hier hoor!

Emmy21_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:12

Vooral de negativiteit en het beter weten cultuurtje staat me tegen. Ik vind het jammer dat mensen zo reageren. Het maakt dat ik niet snel dingen post op bokt.
Al zijn er natuurlijk genoeg bokkers die wel positief en respectvol reageren.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 23:16

F_Orumster schreef:
Mensen zij. gewoon kritischer geworden en na jaren forummen is bepaald gedrag normaal gewordenn.

Maar ik zie ook dat geweldige bokkers een thuis bieden aan iemand die in de problemen zit. We zijn een goed volkje hier hoor!

Ik beweer niet ander dan dat.
Het enige wat ik zo jammer vind is dat er niet fatsoenlijk gereageerd kan worden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:17

F_Orumster schreef:

Sommige zijn erg behulpzaam inderdaad! Zo ken ik er wel een aantal. Ligt er maar nét aan wie je kent denk ik.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:17

TS even vraagje.
Wat bedoel je dan met onfatsoenlijk reageren? :) (niks aanvallends hoor )

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:18

Neus eens rond op fok. Dat is afzeiken!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:19

Ik zie inderdaad wel op fok dingen staan waarvan ik denk ''hoe bestaat het''

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:20

F_Orumster schreef:

Vooral dat laatste idd ja!
Telkens als ik een topic voorbij zie komen waar iemand hulp nodig heeft
wordt er direct gehandeld...En ja, er zitten altijd rotte appels tussen,That's Life!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:20

Achja, als je zon topic hebt, wegklikken en laten toch :).
Soms is het wel jammer, maar af en toe is het toch echt wel terecht hoor.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 23:20

Nayomie schreef:
TS even vraagje.
Wat bedoel je dan met onfatsoenlijk reageren? :) (niks aanvallends hoor )

Dat mensen als een bok op de haverkist aannames doen, mensen ergens van verwittigen terwijl dit soms niet eens aan de orde is.
Mensen hebben gelijk hun woordje klaar. En dan zo onvriendelijk reageren...
Fok is net als Partyflock, niet echt vriendelijk.
Stiekem had ik gehoopt dat er hier wat meer respect zou zitten naar de mede bokker.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:22

In reallife zal het wel anders zijn denk ik. Nu zit je veilig achter een beeldschermpje waarvan je denkt dat niemand je wat kan doen zo op het ogenblik. Dan durven ze het wel, maar face to face niet. Dan zingen ze een toontje lager, denk ik.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:23

Ik denk ook wel dat sommige reacties wat botter overkomen dan de bedoeling is, als je iets schrijft is het toch anders dan als je het tegen iemand zegt. Waar ik me dan wat meer aan erger is, aan mensen die het topic niet lezen en dan met een antwoord komen die nergens meer op slaat.
Of bijvoorbeeld een foto van een meisje op een pony, waar een paar keer op gereageerd word met: je bent te groot voor de pony, en als zij dan zegt dat ze dat weet, dat er dan toch nog tijden over doorgezeurd wordt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:23

Probeer het langsje heen te laten gaan en zoek naar de betere hoekjes. Daarnaast denk ik ook dat een bepaalde leeftijd gepaard gaat met lange(re) tenen. Het zal mij niet zo snel meer wat doen waar ik me enkele jaren geleden nog wel geirriteerd kon raken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:25

nynke55 schreef:
Ik denk ook wel dat sommige reacties wat botter overkomen dan de bedoeling is, als je iets schrijft is het toch anders dan als je het tegen iemand zegt. Waar ik me dan wat meer aan erger is, aan mensen die het topic niet lezen en dan met een antwoord komen die nergens meer op slaat.
Of bijvoorbeeld een foto van een meisje op een pony, waar een paar keer op gereageerd word met: je bent te groot voor de pony, en als zij dan zegt dat ze dat weet, dat er dan toch nog tijden over doorgezeurd wordt.

Daarom maak ik dus vaak gebruik van smileys. Daarmee kan ik mijn punt duidelijk maken op een vriendelijke manierr :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:29

Ik moet eerlijk zeggen dat er naar mij nooit naar of vervelend wordt gereageerd en ik ook altijd fatsoenlijke discussies heb gevoerd. Ik zelf heb geen last van 'negatieve mentaliteit'.
Het wordt vaak bij een ander gezocht maar een betere wereld begint bij jezelf :D Ik zou me eerst afvragen hoe je van de positieve in die negatieve sfeer terecht komt en in hoeverre je daar zelf een aandeel in hebt. Je kunt in de aanval gaan maar je kunt het ook op een vriendelijke maar duidelijke manier uitleggen en er verder geen woorden aan vuil maken.

Het is in real life overigens precies hetzelfde hoor. Als wij een grote stevige dame op een shet zagen zitten, reken maar dat de halve manege het erover had hoor. Het werd alleen niet in het gezicht gezegd en hier op bokt wel. Maar wat is dan eigenlijk beter? Achter iemands rug om of direct en eerlijk?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:34

Marit schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat er naar mij nooit naar of vervelend wordt gereageerd en ik ook altijd fatsoenlijke discussies heb gevoerd. Ik zelf heb geen last van 'negatieve mentaliteit'.
Het wordt vaak bij een ander gezocht maar een betere wereld begint bij jezelf :D Ik zou me eerst afvragen hoe je van de positieve in die negatieve sfeer terecht komt en in hoeverre je daar zelf een aandeel in hebt. Je kunt in de aanval gaan maar je kunt het ook op een vriendelijke maar duidelijke manier uitleggen en er verder geen woorden aan vuil maken.

Het is in real life overigens precies hetzelfde hoor. Als wij een grote stevige dame op een shet zagen zitten, reken maar dat de halve manege het erover had hoor. Het werd alleen niet in het gezicht gezegd en hier op bokt wel. Maar wat is dan eigenlijk beter? Achter iemands rug om of direct en eerlijk?

Direct in welke zin? Face to face of mail ed.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:39

Nou ja hier op bokt is het 'direct' in de zin van, het word je hier gewoon verteld, weliswaar anoniem.