Goedbedoeld off-topic gaan tegen wens van TS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Goedbedoeld off-topic gaan tegen wens van TS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 19:53

Het zal vast wel ergens in de regels staan, maar ik ben wel benieuwd naar wat gebruikers en beheer nu eigenlijk willen met de topics die openen met een vraag, waarbij de TS aangeeft op een deel van de info geen commentaar te willen, terwijl dat commentaar nu eigenlijk juist het enige juiste commentaar is als je heel eerlijk bent :=

Een deel van de gebruikers vind dan dat je gewoon moet antwoorden op de vraag van de TS, en voor de rest geen commentaar moet geven, zoals gevraagd. Daar zit natuurlijk wel wat in :j

Maar in sommige situaties is het eigenlijk gewoon onverantwoord om een TS niet aan te spreken op de dingen waarover hij / zij het niet wil hebben.

Het zou op zich voor het informatieve gehalte van het forum wel beter zijn denk ik als er inderdaad alleen op de vraag geantwoord wordt, en ik zie ook regelmatig dat mods ingrijpen als dat niet gebeurt, dus het lijkt toch een soort beleid te zijn dat dit de bedoeling is?

Denk aan de vele topics van mensen met allerlei problemen die gewoon heel simpel en voor iedere sufkont duidelijk voortkomen uit het 22 uur per dag hun paard in een veel te kleine ruimte houden. Of het dier te weinig ruwvoer voeren. Dat soort dingen. Als TS dan vraagt wat ze er tegen kan doen, maar meer ruwvoer of meer naar buiten is geen optie....wat moet Bokt dan met zo'n topic?

Binnen no-time zegt 25 man dat TS beter kan verhuizen, TS wil dat niet horen, mod erbij die iets zegt in de trant van "nu weten we het wel"....
altijd hetzelfde kansloze liedje.

Wat wil Bokt hier nu zelf mee vraag ik me af :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:55

Ik denk dat het 1 of 2 keer zeggen wel voldoende is, door iets 25 keer te zeggen zal iemand echt niet veranderen.
Het eindeloos in herhaling vallen is niet informatief immers. Ook al weet elke 'sufkont' wel wat gezonder is :P

Denk dat het daaraan ligt; het doorzagen. Niet die ene of twee opmerkingen die wel geplaatst mogen worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 19:58

Maar eindeloos zeggen: koop een speelbal voor je paard, is dan veel beter...? Terwijl dat eigenlijk geen oplossing is? :)

Sommige mensen die moeten het gewoon eerst van 100 mensen horen voordat het tot ze door dringt dat ze heel fout bezig zijn...en in veel gevallen, een poos later als ze dan het 1 en ander veranderd hebben, zijn ze erg blij dat ze deze fout niet meer maken. Paard blij, eigenaar blij....dus het is de zure appel (Bokt-attack :') ) wel even waard geweest op zich.

Heeft Bokt dan ook niet een zekere verantwoordelijkheid om mensen die de waarheid niet willen zien / horen even wakker te schudden? :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:02

Zoiets van:
Geen commentaar op het niet dragen van cap?
Geen commentaar op het niet passende zadel, morgen komt zadelmaker.
Geen commentaar op de slof, die heeft m'n paard maar heel af en toe om.
Etc etc.

Eigenlijk dom van een TS want je vestigt juist de aandacht op hetgeen wat je niet wilt bespreken. :D
Maar dat 25 mensen dezelfde mening blijven herhalen en herhalen is sowieso irritant, in welk topic dan ook.

Naar mijn idee mag je reageren aan de hand van de vraag of foto's.
Ook al vraagt de TS iets niet te bespreken, als jou iets opvalt zou je het gewoon moeten zeggen.

Dreamy

Re: Goedbedoeld off-topic gaan tegen wens van TS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:04

Ik snap je punt volkomen, ben ook wel benieuwd naar de mening van de mod's! :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:05

vuurneon schreef:
Ik denk dat het 1 of 2 keer zeggen wel voldoende is, door iets 25 keer te zeggen zal iemand echt niet veranderen.
Het eindeloos in herhaling vallen is niet informatief immers. Ook al weet elke 'sufkont' wel wat gezonder is :P

Denk dat het daaraan ligt; het doorzagen. Niet die ene of twee opmerkingen die wel geplaatst mogen worden.

Het probleem is denk ik dat een meerderheid van de bokkers (denk ik) vindt dat ZIJ nou net degene is die er wat moet zeggen. Ook al is precies hetzelfde al 39583 keer gezegd. Een soort geldingsdrang.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 20:06

Ja inderdaad, dat soort super voor de hand liggende dingen, waar mensen dan inderdaad zelf nog de nadruk op leggen ook :=

Dan VRAAG je er toch gewoon om :P

Door dat TS dan op die reactie reageert op een toon van: ja nu weet ik het wel, nogmaals ik wil het daar NIET over hebben want *flauw excuus*.

Daarmee bevestigt TS dan alleen maar dat hij/zij inderdaad een bord voor de kop heeft, waarna mensen toch weer een zekere verantwoordelijkheid voelen naar TS en andere levende wezens die hierbij betrokken worden, waarna er weer mensen gaan zeuren op die mensen....enz.

Iedereen heeft een punt maar niemand heeft er iets aan uiteindelijk en er is weer gezeur in het kippenhok :P

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:07

Ik vind wel dat bokt een zekere verantwoordelijkheid heeft, en daardoor soms best even door mag zagen over de meest simpele, maar niet door de ts gewilde, oplossingen, zeker als het over het welzijn van het dier gaat.

Ik ben van mening dat, in sommige gevallen, symptoombestrijding (de speelbal, in plaats van gewoon vaker naar buiten, bijvoorbeeld) er niet voor zorgt dat het dier een beter of diervriendelijker leven krijgt. En daarom vind ik ook dat topics niet op slot zouden moeten gaan als bokkers zeggen wat de ts niet wil horen, maar wat het dier in kwestie dus wel een beter leven zou geven.

Maar goed, ik ben ook van mening dat mensen die niet goed voor hun dier zijn (bijvoorbeeld een dier laten lijden omdat ze vinden dat een DA niet nodig is, enz.) gewoon helemaal niet thuishoren op bokt.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:10

Ik vind dat het gewoon toegestaan moet zijn om tegen de wens van de TS een ander antwoord te geven of een andere oplossing aan te kaarten.

Stel TS vraagt wat voor beenbeschermers haar pony aan moet als haar pony op de achterbank van een mini naar wedstrijd kan rijden omdat ze niet genoeg geld heeft voor een trailer en er worden links gegeven met goedkope paardentaxi's of andere oplossingen dan vind ik zoiets niet off topic of verpestend voor het topic.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:15

zorro schreef:
Ik vind wel dat bokt een zekere verantwoordelijkheid heeft, en daardoor soms best even door mag zagen over de meest simpele, maar niet door de ts gewilde, oplossingen, zeker als het over het welzijn van het dier gaat.

Oftewel: zet het dan niet op bokt. Om maar eens een afgezaagde dooddoener te gebruiken.

Raponsje: heeft een mini dan een achterbank? :o?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:17

Koper schreef:
zorro schreef:

Oftewel: zet het dan niet op bokt. Om maar eens een afgezaagde dooddoener te gebruiken.

Raponsje: heeft een mini dan een achterbank? :o?

Oh zeker wel, wij hadden een mini met een achterbank met aan de zijkant vakken waar je bijvoorbeeld melk in kan zetten. :')
Prachtige auto was dat.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:18

Ik heb wel eens dat ik het ook even zeg in trant van; dat van de cap idd, zoals al gezegd is. Verder ziet het er goed uit.

Zoiets dus. Maar niet dat ik zoiets plaats. ''TS let op je cap! Hartstikke gevaarlijk joh!'' Want dat heeft die al gehoord (als dat eenmaal zo is, ben ik de eerste, meld ik dit wel.)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:23

Het is natuurlijk ook omdat het internet is. Vorig jaar ben ik keihard van m'n paard gestuiterd en dankzij m'n cap hoefden ze op de EHBO gelukkig alleen maar wat stukjes wegdek uit m'n gezicht te peuteren. Ik had wel flinke schaafwonden. Daarna heb ik er nog twee weken bij gelopen alsof ik uit een aflevering van Star Trek kwam (kapot en blauw gezicht, scheefgetrokken oog enzo weet je wel) Stel nou dat daar een foto van bestond, wat gelukkig niet zo is, had ik die desnoods nog op bokt geplaatst ook om mensen te waarschuwen. Terwijl ik niet, toen ik een keer met m'n kapotte gezicht op m'n fietsje op weg van stal naar huis een meisje zonder cap langs een drukke weg zag rijden haar heb aangesproken om het resultaat van wat er kán gebeuren te laten zien. Had ik eigenlijk moeten doen maar irl is dat toch minder makkelijk dan op boktje :Y)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:26

Als het welzijn van het paard inderdaad in het geding is mag er wat mij betreft best 1000000 keer hetzelfde gezegd worden. Ellende is alleen dat TS dan helaas helaas nét wel naar die ene luistert die, goh toevallig, een mening heeft die wel in het straatje van die TS past.

Vervelend voor een dergelijke TS, maar ik vind als het welzijn van het paard overduidelijk geschaad wordt, opkomen voor het belang vna het paard toch belangrijker dat eventuele gevoelens van gekwetstheid van een TS

( herrinner me het topic/filmpje van het echt stokkreupele paard, waarin TS al longerend zeg : "he, loop een door luilak".. oeff... Dan kan er wat mij betreft echt niet vaak genoeg gezegd worden dat als je deze kreupelheid niet ziet, dat de DA moet komen..)

Cap ed vind ik ieders eigen probleem. Als je je eigen hersenen graag aan gort wil hebben.... moet je zelf weten. Maar grenzen worden dus voor mij gevormd door het welzijn van anderen ( mens en dier)>

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:31

riagr schreef:
Cap ed vind ik ieders eigen probleem. Als je je eigen hersenen graag aan gort wil hebben.... moet je zelf weten. Maar grenzen worden dus voor mij gevormd door het welzijn van anderen ( mens en dier)>

Daar ben ik het mee eens.

En dat modereren wordt gedaan op het feit dat het continue wordt herhaalt, dat snap ik volkomen.
En dan bedoel ik zonder onderbouwend commentaar erbij, zoals bijv. continue alleen maar de one-liner: "Je zit continue te trekken!" .
Iets van "Het lijkt inderdaad alsof je continue in zijn mond zit. Heb je dit door? Zo ja, is hier een reden voor? Je zou dit of dat eens kunnen proberen..", vind ik persoonlijk dan wel weer mogen, ook al is dit al eens eerder aangehaald.
Er zit natuurlijk wel weer verschil in hoe het allemaal gebracht wordt :)

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:38

Ik vind dat als het iets belangrijks is (gezondheid van ruiter/paard) dat daar iets van gezegd mag worden. Maar als je iets daarover hebt te zeggen vind ik dat je het met een bericht moet doen, dat is makkelijker en houdt het topic zelf over de vraag van de TS.
Ben het eens met de commentaar van de persoon hierboven mij

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:54

Wij modereren niet op de inhoud, dat wil zeggen, wij nemen geen kant aan, wij gaan niet zeggen "wat de TS doet is verkeerd" en daar een topic op modereren.
Wat we wel doen is inderdaad ingrijpen op "doorzagen" en "hameren" op bepaalde dingen, en eigenlijk niets nieuws daarmee brengen. Dit brengt namelijk de sfeer in een topic behoorlijk omlaag.
Dit is daarom bijvoorbeeld ook opgenomen in de regels van RT-HAW, en hier is daar meer over te lezen.

Verder is het ook nog zo dat juist bij eindeloos herhalen in een negatieve sfeer een TS juist niets meer aanneemt, en je veel meer bereikt met netjes 1 a 2 keer iemand ergens op wijzen (door ook maar 1 of 2 personen) dan een topic vol te spuwen met herhalingen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:03

ik vind ook dat het wel 1 of 2 maal mag gezegd worden, maar er niet eindeloos op verder moet gegaan worden.
er was hier een dezer dagen een topic of er iemand ervaring had om ipv iedere dag de stal op te strooien met 2 plakjes stro, er eens in de week een heel baaltje in te gooien.
Er werd toen ergens gezegd dat paard 4 X per week overdag buiten ging.
Direct werd er op gesprongen dat dit veel te weinig is, blabla.
Zelfs na uitleg van ts dat paard momenteel zelfs boxrust voorgeschreven was wegens een blessure, werd er op het te weinig weidegang doorgegaan.
Die weidegang was totaal niet relevant voor het topic (hoe strooi je je box op?), was ook niet belangrijk voor het paard (want die staat met een blessure), en ook niet voor ts (want zij kan er niks aan doen, en er werd aangegeven dat er gewerkt werd aan het meer weidegang geven aan de paarden)
op zoiets vind ik dat modjes mogen ingrijpen door alles simpelweg eraf te gooien/af te splitsen.

Op een bepaald moment wordt het niet meer leuk om iets te plaatsen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:03

pmarena schreef:
Het zal vast wel ergens in de regels staan, maar ik ben wel benieuwd naar wat gebruikers en beheer nu eigenlijk willen met de topics die openen met een vraag, waarbij de TS aangeeft op een deel van de info geen commentaar te willen, terwijl dat commentaar nu eigenlijk juist het enige juiste commentaar is als je heel eerlijk bent :=

Sterker nog, TS mag dat eigenlijk niet eens zo stellen, zie regels en richtlijnen HAW

Citaat:
Het is niet de bedoeling om vooraf kenbaar te maken dat je op bepaalde dingen geen commentaar wenst te ontvangen (bijv. "graag geen commentaar op de slof'"). Door een topic op HAW te openen geef je automatisch aan dat je openstaat voor reacties.

Eigenlijk zou er dus in zo'n geval op TS gemodereerd moeten worden, en je mag als overige bokkers overal op reageren.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:16

Dat mag elders wel. Dus enkel HAW niet, omdat het juist daarvoor bedoeld is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:19

Das waar, maar zelf kom ik zulke berichten van TS (geen commentaar op dittum en dattum) vooral tegen op HAW, dus dat scheelt alvast een stuk :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:20

Dus over het algemeen mag je die rustig temmen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:21

Op HAW wel lijkt me (gezien de regels), elders dus niet. Hoewel ik het weinig zie.
Misschien dat een mod hier meer duidelijkheid over kan geven?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-12 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:21

Zet iets op het net, en je kan positieve en negatieve reacties verwachten. Kun je daar niet tegen, hou het dan lekker voor jezelf.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:25

Bokkers vinden het uiten van hun mening belangrijker dan het respecteren van een ander, tja, wat doe je eraan?