Klachten over moddies

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:11

xx_Horsiex schreef:
Je kan rechts of links banketstaaf, maar een kwetsende mening is vaak nogal duidelijk, daar hoef je niks voor te bepalen.

Hoe kun jij nu weten of iemand anders iets als kwetsend ervaart? omdat jij dat vindt?
dan nog kan die persoon, die volgens jou wordt gekwetst op de tem knop drukken.
Ik vind het nogal kwetsend als iemand A voor mij moet bepalen wat ik als kwetsend zou kunnen of zelf moeten ervaren en B mij daarnaast niet capabel genoeg vind om mijn eigen boontjes te doppen.

xx_Horsiex schreef:
Irritaie is een emotie die een ander kan oproepen, die komt niet in eens aan zetten vanuit jezelf. Als iemand een topic opent voor discussie en vervolgens na 2 a 3 posts er tussen uit piept omdat andere mensen hem wel degelijk aan kunnen, ja dan roept dat frustratie bij mij op. En waarom? Omdat het diegene nogmaals gelukt is om een reltopic te starten waarin bokkers vervolgens ow's en bans krijgen en hij is nergens te bekennen.

frustratie is ook een emotie, ik vind het nogal wat dat iemand zo'n grip op een ander kan hebben, dat die 1 topic hoeft te openen en 2 reacties hoeft te plaatsen en er raakt iemand van gefrustreerd.
Is die persoon dan zo belangrijk dat jij vind dat die moet reageren op een post van jou?

xx_Horsiex schreef:
Dit vind ik nou ook zo irritant, je bijt je zo vast in jouw mening dat je niet eens openstaat voor de mening voor een ander. Wellicht omdat het kritiek dat hier wordt geuit je niet aanstaat of simpelweg omdat je graag gelijk hebt.

geld voor jou dan niet hetzelfde?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:25

Ik kan me wel voorstellen dat sommige reacties als kwetsend worden ervaren of irritaties oproepen, maar vaak word er dan ook op die manier weer gereageerd. Terwijl, als je op een vriendelijker of vragende manier reageerd, het vaak niet zo ernstig is als er in eerste instantie word beweerd.
Met een simpel: "hoe bedoel je dat"? of " Denk je niet dat"? kom je meestal verder dan: "Ik ben niet" of "hoe kom je er bij"?

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:26

Alane schreef:
xx_Horsiex schreef:
Je kan rechts of links banketstaaf, maar een kwetsende mening is vaak nogal duidelijk, daar hoef je niks voor te bepalen.

Hoe kun jij nu weten of iemand anders iets als kwetsend ervaart? omdat jij dat vindt?
dan nog kan die persoon, die volgens jou wordt gekwetst op de tem knop drukken.
Ik vind het nogal kwetsend als iemand A voor mij moet bepalen wat ik als kwetsend zou kunnen of zelf moeten ervaren en B mij daarnaast niet capabel genoeg vind om mijn eigen boontjes te doppen.

xx_Horsiex schreef:
Irritaie is een emotie die een ander kan oproepen, die komt niet in eens aan zetten vanuit jezelf. Als iemand een topic opent voor discussie en vervolgens na 2 a 3 posts er tussen uit piept omdat andere mensen hem wel degelijk aan kunnen, ja dan roept dat frustratie bij mij op. En waarom? Omdat het diegene nogmaals gelukt is om een reltopic te starten waarin bokkers vervolgens ow's en bans krijgen en hij is nergens te bekennen.

frustratie is ook een emotie, ik vind het nogal wat dat iemand zo'n grip op een ander kan hebben, dat die 1 topic hoeft te openen en 2 reacties hoeft te plaatsen en er raakt iemand van gefrustreerd.
Is die persoon dan zo belangrijk dat jij vind dat die moet reageren op een post van jou?

xx_Horsiex schreef:
Dit vind ik nou ook zo irritant, je bijt je zo vast in jouw mening dat je niet eens openstaat voor de mening voor een ander. Wellicht omdat het kritiek dat hier wordt geuit je niet aanstaat of simpelweg omdat je graag gelijk hebt.

geld voor jou dan niet hetzelfde?


Een voorbeeld; Quote van Akin die in de running is voor het senaat; Door verkrachting word je niet zwanger.

Dat vind ik een kwetsende opmerking die niet eens op mij geduid is, moet ik dan maar mijn mond houden omdat ik niet voor een ander mag bepalen of dat kwetsend is ja of nee?

Ik vind dat wanneer jij een topic opent voor discussie, vervolgens verschillende uitspraken doet om discussie uit te lokken, dat je ook de ballen moet hebben de discussie met mensen aan te gaan i.v.p. dan ineens te verdwijnen. En dat is hetgene wat mij frustreert, bewust een rel proberen uit te lokken en dan verdwijnt het haasje van toneel.

Nee voor mij geldt niet hetzelfde, want ik begrijp jouw punt van het negeren zeker, je hoeft niet altijd op alles te reageren, maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat er bepaalde bokkers zijn die frustraties oproepen bij andere bokkers met er grote regelmaat en aangezien daar niks aan gedaan wordt, mensen dan toch gaan reageren. Ik ga mijn mond niet houden om dat een iemand denkt weg te kunnen komen met rellen en als het te heet wordt onder te voeten dan denkt te kunnen verdwijnen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:30

Maar op een gegeven moment zijn ook alle argumenten al genoemd (soms al vele keren) en dan is het gebeurd met de discussie. Dan word het herkauwen, dan kan ik me voorstellen dat de TS niet meer reageert.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:34

nynke55 schreef:
Maar op een gegeven moment zijn ook alle argumenten al genoemd (soms al vele keren) en dan is het gebeurd met de discussie. Dan word het herkauwen, dan kan ik me voorstellen dat de TS niet meer reageert.


Dat is zeer zeker begrijpelijk echter gaat het daar niet over in mijn post. En dat gebeurt ook zeer zeker niet in de topics van desbetreffende bokker.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:41

xx_Horsiex schreef:
Een voorbeeld; Quote van Akin die in de running is voor het senaat; Door verkrachting word je niet zwanger.

Dat vind ik een kwetsende opmerking die niet eens op mij geduid is, moet ik dan maar mijn mond houden omdat ik niet voor een ander mag bepalen of dat kwetsend is ja of nee?

Ik zeg nergens dat je je mond moet houden, ik zeg enkel dat je niet hoeft te reageren.
Bovenstaand staat geheel los van bokt, ik ben het niet met de Akin eens, en dat zijn meerdere met mij. Iemand heeft al verwoord wat ik ervan denk, dus reageer ik niet in dat topic.
Daarnaast is er reageren en reageren, nl op het onderwerp of op de persoon.
Ik had kunnen schrijven dat die Akin niet goed bij zijn hoofd is, een randdebiel etc. Heeft absoluut geen meerwaarde, want die persoon leest het toch niet, en is waarschijnlijk dusdanig overtuigd van zichzelf dat hem overtuigen van het tegenovergestelde niet zal lukken.

xx_Horsiex schreef:
Ik vind dat wanneer jij een topic opent voor discussie, vervolgens verschillende uitspraken doet om discussie uit te lokken, dat je ook de ballen moet hebben de discussie met mensen aan te gaan i.v.p. dan ineens te verdwijnen. En dat is hetgene wat mij frustreert, bewust een rel proberen uit te lokken en dan verdwijnt het haasje van toneel.

Dat is jouw mening, niets meer en niets minder. Dat een persoon niet meer reageerd kan verschillende redenen hebben, 1 ervan is dat die persoon meent dat hij/zij belangrijk wordt gevonden als iedereen wacht op een reactie van hem/haar. En nogmaals iemand hoeft niet te reageren, dat mag.

xx_Horsiex schreef:
Nee voor mij geldt niet hetzelfde, want ik begrijp jouw punt van het negeren zeker, je hoeft niet altijd op alles te reageren, maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat er bepaalde bokkers zijn die frustraties oproepen bij andere bokkers met er grote regelmaat en aangezien daar niks aan gedaan wordt, mensen dan toch gaan reageren. Ik ga mijn mond niet houden om dat een iemand denkt weg te kunnen komen met rellen en als het te heet wordt onder te voeten dan denkt te kunnen verdwijnen.



Ik begrijp dat je gefrustreerd kunt raken van bepaalde reacties, de kunst is dan om niet te reageren vanuit die emotie en de andere het idee kan krijgen vat op je te hebben. Dat maakt je nl kwetsbaar.
Negeren en de kracht van de stilte gebruiken doet veel meer dan woorden op een beeldscherm.. ..

en wat Nynke55 zegt.... soms is de cirkel gewoon rond, en wordt het een herhaling....

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:51

Ik ga de discussie niet meer aan, het wil blijkbaar niet bij je door dringen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:14

Het is prima dat je stopt met de discussie, maar misschien ben je niet duidelijk genoeg in je stelling. Jij hebt het blijkbaar over een bepaald persoon of bepaalde discussie, die wij niet kennen. We geven daarom mogelijkheden en ideeen waarom een discussie stopt. Blijkbaar is dit niet waarop jij doelt, maar als we niet weten waar het nu over gaat kunnen we ook niet preciezer reageren.
Ik praat over hoe het kan gaan bij een discussie, niet over hoe het bij de discussie waar jij het over hebt.

Kinke

Berichten: 20548
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:56

Ik vind het ook jammer dat de ban lijst is verdwenen. Leuk hoor, zo'n profiel bekijken van een geband iemand, maar de reden staat er niet bij. Ik kreeg dit jaar voor het eerst (na al 8 jaar op Bokt rond te hangen) een OW en werd 2 weken van Bokt geknikkerd. Met mij waren er nog een aantal personen die dit voor dezelfde reden kregen. De user waar het over ging is permanent geband. De kans bestaat dus gewoon dat die user permanent gebanned is omdat het een SA is, of als een relaccount wordt beschouwd. Wat betekent dat 'wij' in mijn ogen totaal onterecht zo'n santie opgelegd hebben gekregen. Zou wel bizar zijn trouwens....ik werd 'beschuldigd' van 'cyberpesten'....best knap om bijvoorbeeld een relaccount te 'cyberpesten'. :)

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:37

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling andere bokkers te bespreken, vriendelijk verzoek dus om daarmee te stoppen. Dat geldt dus ook voor verwijzingen als 'desbetreffende bokker'