Klachten over moddies

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:37

Als je iemand irritant vind kun je hem/haar ook gewoon negeren.

uitlokken? dat kan iemand alleen als de andere partij zich laat uitlokken. Je bent en blijft altijd verantwoordelijk voor je eigen gedragingen en je kunt niet iemand anders de schuld geven van hetgeen je post.

Er zijn gewoon mensen die niet helder en simpel iets uit kunnen leggen, daarvoor kun je niet iemand bestraffen of de toegang tot een forum ontzeggen omdat mensen er niet mee om kunnen gaan.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:39

Alane schreef:
Als je iemand irritant vind kun je hem/haar ook gewoon negeren.

uitlokken? dat kan iemand alleen als de andere partij zich laat uitlokken. Je bent en blijft altijd verantwoordelijk voor je eigen gedragingen en je kunt niet iemand anders de schuld geven van hetgeen je post.

Er zijn gewoon mensen die niet helder en simpel iets uit kunnen leggen, daarvoor kun je niet iemand bestraffen of de toegang tot een forum ontzeggen omdat mensen er niet mee om kunnen gaan.


Er ligt een groot verschil tussen discussieren op hoger niveau of simpelweg irritatie veroorzaken onder andere bokkers. Deze bokker in kwestie begint een reltopic, tergt andere bokkers daarbij tot net niet beledigend toe, om vervolgens totaal nergens meer op te reageren waardoor de mensen die in jouw ogen niet te dom zijn om met deze persoon te discussieren niet eens meer de kans krijgen om verder te discussieren.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:40

Mensen die zonder leestekens of hoofdletters typen worden hier toch ook op aangesproken, om het leesbaar te maken?
Als die personen, ondanks de waarschuwingen, nog altijd zonder leestekens typen, zouden die toch stikt genomen ook een ban kunnen krijgen.

Wat is hier anders aan?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:43

xx_Horsiex schreef:
Alane schreef:
Als je iemand irritant vind kun je hem/haar ook gewoon negeren.

uitlokken? dat kan iemand alleen als de andere partij zich laat uitlokken. Je bent en blijft altijd verantwoordelijk voor je eigen gedragingen en je kunt niet iemand anders de schuld geven van hetgeen je post.

Er zijn gewoon mensen die niet helder en simpel iets uit kunnen leggen, daarvoor kun je niet iemand bestraffen of de toegang tot een forum ontzeggen omdat mensen er niet mee om kunnen gaan.


Er ligt een groot verschil tussen discussieren op hoger niveau of simpelweg irritatie veroorzaken onder andere bokkers. Deze bokker in kwestie begint een reltopic, tergt andere bokkers daarbij tot net niet beledigend toe, om vervolgens totaal nergens meer op te reageren waardoor de mensen die in jouw ogen niet te dom zijn om met deze persoon te discussieren niet eens meer de kans krijgen om verder te discussieren.


dus voor een discussie heb je die persoon nodig?
of gaat het dan om een welles nietus woordenwisseling?
je kunt reactie ook negeren, of alleen inhoudelijk reageren. Iemand kan je alleen beledigen als je je laat beledigen. hetzelfde verhaal voor irriteren.... als je naar tv kijkt en de uitzending is irritant zet je er toch ook een andere zender op en ga je niet blijven kijken?

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:45

Ik weet niet hoe jij normaal discussiert maar als ik een discussie heb met een betreffende persoon en die reageert vervolgens niet meer, dan kan ik wel een banketstaaf tegen mezelf ophangen maar dat bevordert de discussie niet echt he?

Ik ga geen reacties negeren als iemand denkt dat die boven de rest staat alleen omdat hij er wat woorden door heen gooit die voor de meeste net wat te hoog gegrepen zijn.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:50

xx_Horsiex schreef:
Ik ga geen reacties negeren als iemand denkt dat die boven de rest staat alleen omdat hij er wat woorden door heen gooit die voor de meeste net wat te hoog gegrepen zijn.

Inderdaad.

Hoewel - toegeven - soms heb ik niet de energie om zo'n post door te lezen. Bokt is voor mij toch een vorm van ontspanning en dan ga ik écht niet door moeilijk gedoe lezen. Met zulke mensen heb ik op het werk al vaak genoeg te maken.

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:51

Winged schreef:
xx_Horsiex schreef:
Ik ga geen reacties negeren als iemand denkt dat die boven de rest staat alleen omdat hij er wat woorden door heen gooit die voor de meeste net wat te hoog gegrepen zijn.

Inderdaad.

Hoewel - toegeven - soms heb ik niet de energie om zo'n post door te lezen. Bokt is voor mij toch een vorm van ontspanning en dan ga ik écht niet door moeilijk gedoe lezen. Met zulke mensen heb ik op het werk al vaak genoeg te maken.

en waarvan soms de zinsopbouw niet logisch is en er spelfouten in staan, dat's nog t mooie :')

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:56

dat je het zelf toelaat om gekwetst te worden is natuurlijk wel heel makkelijk gezegd he....

Niet iedereen heeft even brede schouders en een even gladde rug.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:02

Maar je hoeft toch niet te reageren? Een discussie hier op bokt gaat zelden tussen 2 personen, er zijn meerdere die reageren. Dan negeer je toch die ene persoon?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:02

xx_Horsiex schreef:
Ik weet niet hoe jij normaal discussiert maar als ik een discussie heb met een betreffende persoon en die reageert vervolgens niet meer, dan kan ik wel een banketstaaf tegen mezelf ophangen maar dat bevordert de discussie niet echt he?

Ik ga geen reacties negeren als iemand denkt dat die boven de rest staat alleen omdat hij er wat woorden door heen gooit die voor de meeste net wat te hoog gegrepen zijn.


hoe weet jij wat iemand denkt?
hij zet die persoon boven jou, jij kijkt er tegenop en vermoed dat een ander op je neer kijkt, vanuit je eigen gevoel.

je kunt inderdaad alleen discussiëren als je minstens met z'n 2-en bent. Echter is een ander niet verplicht te blijven reageren.
Sommigen willen dan het laatste woord hebben en menen een discussie te moeten sluiten met het laatste woord en een ander negeert gewoon de discussie (wat de reden ook mag zijn) de kracht van de stilte die de ander dus goed weet te gebruiken als ik sommige reacties lees.

@Stef, heeft niets met schouders en rug te maken, maar lezen wat er niet staat, dingen op jezelf betrekken etc. Heel soms is iemand minder belangrijk dan men denkt.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:02

nynke55 schreef:
Maar je hoeft toch niet te reageren? Een discussie hier op bokt gaat zelden tussen 2 personen, er zijn meerdere die reageren. Dan negeer je toch die ene persoon?


mijn idee...

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30260
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:33

Doet mij altijd zo denken aan dit plaatje:
Afbeelding

Die gedachte heeft mij ook wel eens geholpen met het dan maar niet plaatsen van een reactie.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:35

Haha, die is leuk! Die kun je natuurlijk ook als reactie plaatsen, een beetje gevoel voor humor is ook nooit verkeerd....

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:52

nynke55 schreef:
Maar je hoeft toch niet te reageren? Een discussie hier op bokt gaat zelden tussen 2 personen, er zijn meerdere die reageren. Dan negeer je toch die ene persoon?

Mwah, soms is het zo dat er op jou persoonlijk wordt gereageerd. En ja, dan kan het heel verleidelijk zijn om te reageren.

(toegeven, ik werd laatst kinderachtig genoemd, helaas stond daar net een modopmerking na. Tjah, toen kon ik het toch niet laten om een bericht erachter aan te sturen. Als iemand mij ongegrond kinderachting noemt, tjah dan kan ik wel pissig worden)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:57

Op jezelf betrekken is lastig af te leren (heb er zelf een handje van, t wordt beter ;) )
Maar er zit een verschil tussen iets op jezelf betrekken of iets wat daadwerkelijk voor jou bedoelt is. En in het laatste geval, als iemand mij een achterlijk poedersuiker noemt, mag ik daar IMO best op reageren :j (aan de andere kant, heeft heeft het nut? Misschien ook weer zonde van de energie).

Ik ben de laatste tijd iig zelf wel steeds vaker bezig van: Voegt deze reactie iets toe?
Vaak ben ik halverwege een bericht te typen en dan denk ik... laat maar.. ;)

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:59

stef schreef:
Op jezelf betrekken is lastig af te leren (heb er zelf een handje van, t wordt beter ;) )
Maar er zit een verschil tussen iets op jezelf betrekken of iets wat daadwerkelijk voor jou bedoelt is. En in het laatste geval, als iemand mij een achterlijk poedersuiker noemt, mag ik daar IMO best op reageren :j (aan de andere kant, heeft heeft het nut? Misschien ook weer zonde van de energie).

Ik ben de laatste tijd iig zelf wel steeds vaker bezig van: Voegt deze reactie iets toe?
Vaak ben ik halverwege een bericht te typen en dan denk ik... laat maar.. ;)

Kijk, en daar zit het hem. Achteraf gezien misschien wel zonde. Maar op dat moment.... iets met stoom uit de oren.

Maar je kan het ook bekijken als vrijheid van meningsuiting.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:00

en tja, dan kom je weer op het punt dat iedereen dat tegenwoordig maar roept...
"ik mag dat zeggen, wánt het is mijn mening"...

tja, dan ben je klaar....

xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:02

Klopt ja, tegenwoordig mag alles in de naam van de vrijheid van meningsuiting. Ik vind dat altijd vreselijk irritant. :P

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:03

stef schreef:
en tja, dan kom je weer op het punt dat iedereen dat tegenwoordig maar roept...
"ik mag dat zeggen, wánt het is mijn mening"...

tja, dan ben je klaar....

Worden inderdaad wel saaie discussies dan -O- Maar dan kom je weer op dat stukje tekst wat een mod zojuist plaatste over nadrukkelijk aanwezige mensen :)*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:03

het is meer een soort van excuus dat je niet na hoeft te denken over wat je post, want het is tenslotte je mening....

Maar we dwalen nu wel hopeloos af ;)

Gini
Berichten: 17966
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:17

Wat ook helpt is mooie en/of vrolijke muziek laten spelen terwijl je op bokt zit. Ik merk dat je dan veel "zachter" kunt discussiëren.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:48

I.m.o. heeft op iemand reageren niks te maken met het laatste woord willen hebben. En ook als ik reageer op iemand betekent dat niet dat ik het op mezelf betrek maar de reactie waar ik op reageer oftewel foutieve informatie bevat of een mening die kwetsend kan zijn voor anderen. Moet ik die persoon dan maar negeren want dat is beter voor de vrede? Dus wij moeten de persoon die irritatie, frustratie en kwetsende dingen roept maar negeren, i.v.p. die persoon daarop wijzen? Beetje krom niet?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:51

ik typ wel eens een stuk tekst, vanuit een emotie.
kopier en plak die dan in notitie, en kijk dan later of ik het ongewijzigd wil versturen of dat ik het anders/beter kan formuleren of zelfs verwijder omdat het niet over het onderwerp gaat.

vrijheid van meningsuiting, tja inderdaad een dooddoener en mijn conclusie is dan: geen mening maar modder gooien, anders had je dat excuse niet nodig.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:53

xx_Horsiex schreef:
I.m.o. heeft op iemand reageren niks te maken met het laatste woord willen hebben. En ook als ik reageer op iemand betekent dat niet dat ik het op mezelf betrek maar de reactie waar ik op reageer oftewel foutieve informatie bevat of een mening die kwetsend kan zijn voor anderen. Moet ik die persoon dan maar negeren want dat is beter voor de vrede? Dus wij moeten de persoon die irritatie, frustratie en kwetsende dingen roept maar negeren, i.v.p. die persoon daarop wijzen? Beetje krom niet?


ik vraag me dan altijd af, wie ben ik om te bepalen of een mening voor een kwetsend is of niet.
Ik vind het zelfs kwetsender om voor iemand anders te moeten bepalen hoe die zich moet voelen.

irritatie is je eigen emotie en niet een die een ander kan oproepen. frustratie idem.
je hoeft niet te reageren, je mag.. .. .. ..

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:59

Alane schreef:
xx_Horsiex schreef:
I.m.o. heeft op iemand reageren niks te maken met het laatste woord willen hebben. En ook als ik reageer op iemand betekent dat niet dat ik het op mezelf betrek maar de reactie waar ik op reageer oftewel foutieve informatie bevat of een mening die kwetsend kan zijn voor anderen. Moet ik die persoon dan maar negeren want dat is beter voor de vrede? Dus wij moeten de persoon die irritatie, frustratie en kwetsende dingen roept maar negeren, i.v.p. die persoon daarop wijzen? Beetje krom niet?


ik vraag me dan altijd af, wie ben ik om te bepalen of een mening voor een kwetsend is of niet.
Ik vind het zelfs kwetsender om voor iemand anders te moeten bepalen hoe die zich moet voelen.

irritatie is je eigen emotie en niet een die een ander kan oproepen. frustratie idem.
je hoeft niet te reageren, je mag.. .. .. ..


Je kan rechts of links banketstaaf, maar een kwetsende mening is vaak nogal duidelijk, daar hoef je niks voor te bepalen.

Irritatie is een emotie die een ander kan oproepen, die komt niet in eens aan zetten vanuit jezelf. Als iemand een topic opent voor discussie en vervolgens na 2 a 3 posts er tussen uit piept omdat andere mensen hem wel degelijk aan kunnen, ja dan roept dat frustratie bij mij op. En waarom? Omdat het diegene nogmaals gelukt is om een reltopic te starten waarin bokkers vervolgens ow's en bans krijgen en hij is nergens te bekennen.

Dit vind ik nou ook zo irritant, je bijt je zo vast in jouw mening dat je niet eens openstaat voor de mening voor een ander. Wellicht omdat het kritiek dat hier wordt geuit je niet aanstaat of simpelweg omdat je graag gelijk hebt.