Klachten over moddies

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:19

Ariebren schreef:
Zolang je maar lekker soft, ach en wee, roept in een topic, dan heb je geen problemen.

Maar wanneer je een keertje de waarheid zegt ??

Zelfde als, bijna elke manege en handelaar is al door de mangel gehaald hier op Bokt.
Naam en adres erbij.


Noem je zelf een keertje het dorpje en buurtje van een probleem topic ??
Je krijgt gelijk een waarschuwings ban van 2 jaar.


Bokt heeft dan ook niet zo'n goede naam, op bokt door de mangel gehaald worden is bijna een soort reclame onderhand. :+

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:31

Een ban is het zwaarste middel dat het moderatorteam ter beschikking heeft. Het niet kunnen versturen van PB's is onderdeel van de sanctie. Ik ben er geen voorstander van om een ban minder vervelend te maken door PB-contact toe te staan. Volgens mij is er na het lezen van de OW meestal nog wel wat tijd om medegebruikers in te lichten als je dat nodig vindt. Als dat niet het geval is heb je gewoon pech gehad. Wie meent dat er sprake is van een uitzonderlijke situatie kan dat altijd per e-mail voorleggen aan een moderator.

Een automatische melding als je een PB probeert te sturen naar iemand die een ban heeft lijkt mij een leuk extraatje, maar geen absolute noodzaak. Als een verstuurde PB niet gelezen wordt gaan de meeste mensen denk ik vanzelf even in het profiel kijken of die persoon nog online is geweest.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:37

HolyPope schreef:
Alane schreef:
Je had ook een mod kunnen mailen, en die had je mailadres door kunnen geven :D

Ja, ik HAD..... Ik zit nu nog steeds niet eens een jaar op bokt.
Wat wist ik daar nou allemaal vanaf...?


Vragen..... Als je niet kunt inloggen kun je mailen.
Google, etc etc etc

Mogelijkheden genoeg, je had ook het SA kunnen gebruiken om een mod om hulp te vragen.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:49

Alane schreef:
HolyPope schreef:
Ja, ik HAD..... Ik zit nu nog steeds niet eens een jaar op bokt.
Wat wist ik daar nou allemaal vanaf...?


Vragen..... Als je niet kunt inloggen kun je mailen.
Google, etc etc etc

Mogelijkheden genoeg, je had ook het SA kunnen gebruiken om een mod om hulp te vragen.

Of een bericht naar eline@bokt.nl bijvoorbeeld.

ashley1

Berichten: 2620
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:54

HolyPope schreef:
Ook heb ik een zeeeer sterk vermoeden dat een bepaalde bokker :)* zulke ingewikkelde zinnen naar moderators stuurt dat ze die maar lekker laten gaan!


En we weten allemaal wie je bedoelt ;) (zéér vervelend persoon die behoorlijk uit de hoogte doet en soms dingen post en over dingen blijft doorzeuren waarna ik me altijd verbaas dat zo'n persoon geen ban krijgt)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:56

maar: Hoe wil je een persoon bannen die irritant is, maar net binnen de lijntjes blijft?

Je kan iemand niet bannen puur omdat het een irritant persoon is (Ken zo nog een paar bokkers trouwens)

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:58

ashley1 schreef:
HolyPope schreef:
Ook heb ik een zeeeer sterk vermoeden dat een bepaalde bokker :)* zulke ingewikkelde zinnen naar moderators stuurt dat ze die maar lekker laten gaan!

En we weten allemaal wie je bedoelt ;) (zéér vervelend persoon die behoorlijk uit de hoogte doet en soms dingen post en over dingen blijft doorzeuren waarna ik me altijd verbaas dat zo'n persoon geen ban krijgt)

Vind je het nu echt nodig om dat weer op te rakelen? Het voegt helemaal niets toe aan de discussie.

Mars

Berichten: 33300
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:02

Het is inderdaad niet de bedoeling hier specifieke personen en situaties te bespreken, zouden jullie dat achterwege willen laten? Om antwoord te geven op de vraag over gebruikers die 'irritant binnen de lijntjes' posten, daarover staat een stukje in de regels:

Citaat:
Uit ervaring blijkt dat een hele kleine groep gebruikers veel overlast voor anderen kan veroorzaken, zonder daarbij bovenstaande gedragsregels te overtreden. Maar ook zonder te schelden, grof of beledigend te reageren kan er voor gezorgd worden dat - kort gezegd - de sfeer op Bokt flink verziekt raakt. En dat is gewoon niet de bedoeling: het forum moet een plaats zijn waar mensen met verschillende meningen over zeer uiteenlopende zaken met plezier met elkaar discussiëren en ervaringen en informatie delen.
Het is op Bokt dan ook niet toegestaan om je zodanig te gedragen dat je het plezier van andere mensen verpest. Het hinderen van discussies, storend aanwezig zijn op het forum of andere bezoekers lastig vallen met overtuigingen of stokpaardjes kan uiteindelijk tot uitsluiting leiden. Wees niet die ruiter die de rijbaanregels negeert en zo de les voor alle anderen in de bak verstoort.
Voorbeelden van dit soort gedrag zijn:
Het blijven hameren op jouw mening, jouw overtuiging, jouw stokpaardje, zeker waar dit niet relevant is;
Discussiepartners uitlokken en uitdagen;
Onaangepast gedrag: continu zuigend, hautain, betweterig, arrogant, et cetera aanwezig zijn
De moderators kunnen gebruikers hierop aanspreken en bij herhaalde overtredingen kan een ban van Bokt volgen.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:04

stef schreef:
maar: Hoe wil je een persoon bannen die irritant is, maar net binnen de lijntjes blijft?

Je kan iemand niet bannen puur omdat het een irritant persoon is (Ken zo nog een paar bokkers trouwens)


Moet je dat willen dan?

Ik vind dat ook een verantwoordelijkheid van de gebruikers. Je hóeft niet op iemand te reageren, laat het gewoon lekker gaan joh. Op die manier kan ook nooit iemand het hele topic overheersen/van onderwerp laten verschuiven.

Alleen op bokt vindt men dat erg moeilijk en 'hapt' er altijd wel iemand. En dan achteraf zeuren dat het hele topic is overgenomen terwijl je ook alleen op ontopic reacties had kunnen reageren.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:34

Was in reactie ashley, die verbaasd is dat zo'n persoon niet gebanned wordt.

Echter, na het lezen van het stukje van Mars, ben ik geloof ik ook verbaasd dat "sommige personen" (laat ik het dan zo zeggen ;) ) hier nog zitten :?

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:47

Stef hier nog 1 :=
Je mag er dus ook op temmen :) ?

Mars

Berichten: 33300
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:50

Celiien schreef:
Stef hier nog 1 :=
Je mag er dus ook op temmen :) ?


Dat mag zeker :j

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:56

good to know! wist helemaal niet dat je daarop kon temmen namelijk :j ben alleen wel bang dat er dan nu heel wat meer tems over het persoon binnen gaan komen :=

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:00

je kan overal op temmen... of er wat mee gedaan wordt (en of dat nodig is) is natuurlijk een tweede

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:10

Dat heb ik al ontelbare keren gedaan, maar blijkbaar zonder effect.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:17

chanel1985 schreef:
Dat heb ik al ontelbare keren gedaan, maar blijkbaar zonder effect.


Je kan toch instellen dat een mod je bericht over wat er met je tem gedaan is? dan weet je toch waarom het wel/geen effect had?

HolyPope

Berichten: 3381
Geregistreerd: 25-08-11
Woonplaats: Vlak voor m'n achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:20

Skygirl schreef:
chanel1985 schreef:
Dat heb ik al ontelbare keren gedaan, maar blijkbaar zonder effect.


Je kan toch instellen dat een mod je bericht over wat er met je tem gedaan is? dan weet je toch waarom het wel/geen effect had?

Ik tem eigenlijk nooit. Een keer wel gedaan, ook aangegeven dat ik graag een reactie van de mod wil horen.
Noooooooooooooooooooooit meer iets van gehoord.
Laatst bijgewerkt door HolyPope op 22-08-12 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:21

Je kan inderdaad wel zien dat ze je tem gelezen, hebben, meestal krijg je als antwoord " dank u voor de tem" en dat ze niets bespreken.
Maar als ik zie dat er nog altijd geen ban is gegeven, terwijl andere bokkers voor minder een ban hebben gekregen, dan kom ik tot de conclusie dat er niets gedaan mee wordt.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:25

Kijk je wel op de goede plek dan hp, want die komen niet bij je gewone berichten binnen en je krijgt ook geen melding.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:26

Als een Bokker irritatie veroorzaakt onder een grote groep bokkers, dan vind ik zeker dat je zo iemand mag waarschuwen of een ban geven. Het is immers overlast voor andere. Ik kan er zo 2 opnoemen waarvan ik zeker weten dat meer dan de helft van de bokkers op dit forum zich er ook aan kan storen.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:26

chanel1985 schreef:
Je kan inderdaad wel zien dat ze je tem gelezen, hebben, meestal krijg je als antwoord " dank u voor de tem" en dat ze niets bespreken.
Maar als ik zie dat er nog altijd geen ban is gegeven, terwijl andere bokkers voor minder een ban hebben gekregen, dan kom ik tot de conclusie dat er niets gedaan mee wordt.


Dat is wel heel kort door de bocht. Je weet niet wat voor geschiedenis iemand heeft, diegene die voor 'minder' wel geband is heeft misschien al vaker een sturende pb gehad en dan was die overtreding de druppel.

HolyPope

Berichten: 3381
Geregistreerd: 25-08-11
Woonplaats: Vlak voor m'n achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:28

IKbenEllen schreef:
Kijk je wel op de goede plek dan hp, want die komen niet bij je gewone berichten binnen en je krijgt ook geen melding.

:oo Oooh, dat komt dus niet binnen als een PB...?
Foutje...Bedankt... :oo

zonnebloem18

Berichten: 24873
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:28

Dat jullie niets zien wil natuurlijk niet zeggen dat er niks mee gedaan is.
Sowieso krijgt iemand bij een eerste OW geen ban, in zo'n geval is iemand over het algemeen dus sowieso al 2 keer aangesproken op zijn of haar gedrag.
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_w ... precies.3F

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:31

Tuurlijk dat weet ik ook wel, maar ik kan niet geloven dat andere bokkers nog nooit getemd hebben op die persoon, dus mijn tem(men) zullen niet de eerste geweest zijn als ik de reactie 's hier zo lees.

HolyPope

Berichten: 3381
Geregistreerd: 25-08-11
Woonplaats: Vlak voor m'n achtertuin

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:35

Ik heb nooit getemd op persoon :)*! Negeren doe ik'm wel, zover als ik kan.
Heb trouwens mijn reactie op tem 'ontdekt'.....
Had 5 mei op mezelf getemd omdat ik dubbel post had gedaan! Hahahaha!