Klachten over moddies

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:31

stef schreef:
Jouw (slimmerik) kant kiezen is iig de weg van de minste weerstand.

IIk zou femke hetvolgende bericht sturen:
Beste Femke.

We hebben je klacht bij de desbetreffende user aangekaart. Deze ontkent echter dat dit bericht betrekking op jou heeft.
Omdat we je klacht toch graag serieus willen nemen is onze vraag aan jou waaruit jij op maakt dat dit een steek onder water naar jou bedoelt was en of je voorbeelden hebt van eerdere gevallen.
Ik ben bang dat we niet heel veel voor je kunnen betekenen, maar willen dit toch proberen.

mvg het mod team...

Denk jij dan dat slimmerik elders op het forum schrijft dat ze telkens als ze 'vrouwtje' schrijft eigenlijk Femke bedoelt? Ik denk dat slimmerik daar te slim voor is. ;) Ik vind jouw bericht erg sympathiek en je goede bedoelingen komen duidelijk naar voren, maar wat je doet is meer verwachtingen scheppen die het moderatorteam niet kan waarmaken. Je dekt jezelf al in, maar geeft tegelijkertijd toch hoop en motiveert Femke zelfs om nog gevoeliger te worden voor opmerkingen van slimmerik.

In mijn tijd als moderator heb ik helaas voorbeelden gezien van mensen die aangeven gepest te worden, maar zelf hun pesters door alle huiskamertopics volgen en op elk bericht temmen wat maar enigszins dubbelzinnig opgevat kan worden. Dat is zo jammer en alleen maar heel vervelend voor iedereen. De ene persoon voelt zich gepest, de andere persoon meent dat hij of zij wordt gestalkt en de moderator raakt gefrustreerd want als er al echt iets aan de hand is dan is het te subtiel. Moderators hebben bijna geen gereedschappen om hier iets aan te doen. Als sommige mensen elkaar nou eens gewoon zouden negeren zou dat het leven van iedereen zoveel gemakkelijker maken. Jammer genoeg kun je dat als moderator soms wel 100 keer zeggen, maar het gaat het ene oor in en het andere oor uit. Sommige gebruikers eisen bijna dat je ergens iets aan doet, maar ze willen maar één antwoord horen en verder niets. Dat er ook nog zoiets bestaat als een eigen verantwoordelijkheid is bij zulke mensen vaak zeer moeilijk aan het verstand te brengen.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:34

stef schreef:
been there, done that, zelfs in den beginne mod geweest, en nu ben ik te kritisch dus willen ze me niet :j

Als oud-teamie heb ik ook die reden gekregen waarom ik niet terug mag in het team. Tjah....

Maar ik moet wel zeggen dat hier erg goede punten aangehaald worden. Hoop alleen dat er eens een keer wat mee wordt gedaan. En jaaaa als je klachten hebt dan moet je bij de mod zijn. En anders bij de HM en anders bij het beheer. En jaa het is een vrijwilligersfunctie en jaaa ze doen het voor hun plezier. Maar zo nu en dan kritiek en oppakken van kritiek moet ook kunnen. Maar dat heb ik al vaker op FZ gezegd en daar wordt net zo hard niet naar geluisterd. Toch vaak het idee dat ik tegen een muur aan het 'praten' ben. Helaas.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:37

Even uit de meelees stand: ben het zó eens met goeroe!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:37

Welke kritiek wordt er nu geleverd die opgepakt moet worden? Als een mod misbruik maakt van zijn 'powers' dan moet dat gemeld worden bij een hoofdmod, en anders bij beheer.

Er is wel degelijk nieuw beleid gemaakt op het modereren naar aanleiding van het ronde tafel topic: meer aan de zelfregulering van gebruikers in een topic overlaten, liever bijsturen dan ingrijpen. Wat wordt er in dit topic voor kritiek geleverd die meegenomen moet worden in het beleid?

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:48

Prrrr: Wat hier tig keer is herhaald; openheid. Ik vind het bijvoorbeeld vervelend dat de banlijst er niet meer is. Op deze manier mis ik een aantal mensen die opeens zijn verdwenen. (al wordt het verdeeld in permanent, maand, 3 maand etc)

En daarnaast, er zijn in dit jaar al verschillende topics geweest. Dat ronde tafel topic is zeker al een jaar (als het al niet langer is) geleden geweest. Evenals een gebruikers enquête geloof ik.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:52

Is vervangen door een mededeling in het profiel - als je iemand mist, kan je dat net zo gemakkelijk zien (misschien nog wel makkelijker, want je hoeft niet door een hele stapel spammers heen te spitten).

En ook op de banlijst stonden geen eerste OW's of pb's, dus dat gaf ook geen openheid.

En ook openheid lost niet op dat je het niet eens kunt zijn met de redenering van degene die een sanctie oplegt.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:01

Nja die redenering komt vanuit een team. En dan kan het in het team ook de discussie welles-nietes zijn. Ik denk dat, als je een sanctie geeft, ook de mening van het team moet kunnen vertellen.

Het is IMO te vergelijken met politiek: Daar wil je ook een zekere openheid van en niet alle ministers kunnen even goed uitleggen waarom er tot een bepaald besluit is gekomen, maar de meerderheid is ervoor. Dus moet er duidelijkheid geschept worden.
En nu is het heus niet zo dat er op FZ een topic moet komen 'pietje heeft een pb gehad omdat'. Maar als er twee kemphanen tegenover elkaar staan, elkaar aanvallen enzovoorts, dan mag er IMO tussen hen twee wel duidelijkheid zijn met wat er bij beiden voor sanctie is opgelegd en waarom.
Dus eigenlijk : bokker 1, bokker 2 en het team weten wat er is gebeurd, rest van bokt niet.

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:51

Wat me erg handig lijkt ,is de mogelijkheid om wel de pb functie open te houden tijdens een korte ban zodat contact mogelijk blijft......ik heb namelijk al een paar keer meegemaakt ,dat iemand een ban dan wel OW kreeg om een opmerking naar een mede bokker,die door de tegenpartij absoluut niet als verkeerd werd opgevat....de verzender echter heeft geen idee wat de oorzaak van de OW/ban is,en dit kan al snel uitgroeien tot wrevel.......als pb contakt mogelijk blijft,un je veel misverstanden vooromen,en is mod optreden al snel overbodig

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:42

Sorry, ik kan je voorstel niet volgen. Er wordt een korte ban opgelegd vanwege een overtreding van de regels. Waarom zou je dan nog moeten kunnen pb-en?

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:47

Waarom niet? en lijkt me sowieso handig... stel dat je net een advertentie/ander contact via bokt hebt lopen, maar nog geen gegevens hebt uitgewisseld voor buiten bokt dan kan je ineens niets meer laten weten...

En als iemand zich tijdens het pb'en normaal gedraagt (nog nooit geblokkeerd is door een andere gebruiker) vind ik dat een erg vreemde maatregel.

Het is mensen hun eigen keus als ze verder kissebissen via pb, ik vind dat je niet zo ver moet gaan met ingrijpen. Sowieso zijn persoonlijke vetes tussen mensen onderling vooral hen probleem, ingrijpen moet enkel zijn tegen het bevuilen van het forum.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:48

Lijkt me ook geen goed idee, dan heb je kans dat de ruzie per PB wordt voortgezet.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:51

nynke55 schreef:
Lijkt me ook geen goed idee, dan heb je kans dat de ruzie per PB wordt voortgezet.


Ja en? :+ Je kan mensen toch blokkeren? als ze allebei willen verder ruziën via pb waarom moet het beheer zich daar dan mee bemoeien?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:55

Je geeft als Bokt dan wel een mogelijkheid om verder te ruzie te maken. Blokkeren kan natuurlijk, maar niet iedereen is zo verstandig. Ik weet het niet, mijn gevoel zegt dat het geen goed idee is, misschien kan iemand anders nog even duidelijk maken waarom. :D

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:56

nynke55 schreef:
Je geeft als Bokt dan wel een mogelijkheid om verder te ruzie te maken. Blokkeren kan natuurlijk, maar niet iedereen is zo verstandig. Ik weet het niet, mijn gevoel zegt dat het geen goed idee is, misschien kan iemand anders nog even duidelijk maken waarom. :D


Als het om minderjarigen gaat kan ik het me voorstellen, maar bij 2 volwassenen vind ik dat wel heel erg betuttelend.

edit: En iemand die niet weet dat dit kan/hoe het moet zal bij overlast waarschijnlijk gewoon een modje pben/als ze nog dommer zijn gelijk een topic openen met deze vraag. Kortom, antwoord zullen ze sowieso wel krijgen.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:59

Vind het ook een belachelijk idee. Een ban heb je aan jezelf te danken. Als jij wilt blijven pb-en moet je je gewoon blijven gedragen.

Misschien wel een handige tool in te bouwen dat als je geband bent en iemand stuurt je niets vermoedend een pb dat diegene dan een melding krijgt dat ie probeert te pb-en met iemand die een ban heeft en dus voorlopig geen antwoord hoeft te verwachten.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:01

Laat ik het zo zeggen: Je krijgt niet zomaar een ban, daar zijn een PB, een OW en een tijdelijke ban vooraf gegaan, als ik het goed heb. Als je dan de boodschap nog niet begrepen hebt, vind ik het ook logisch dat ook de PB mogelijkheid ontnomen word.

Kijk, Slimmerik doet haar naam eer aan.... :+

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:02

slimmerik schreef:
Vind het ook een belachelijk idee. Een ban heb je aan jezelf te danken. Als jij wilt blijven pb-en moet je je gewoon blijven gedragen.

Misschien wel een handige tool in te bouwen dat als je geband bent en iemand stuurt je niets vermoedend een pb dat diegene dan een melding krijgt dat ie probeert te pb-en met iemand die een ban heeft en dus voorlopig geen antwoord hoeft te verwachten.


Ja de regels op het forum. Waarom zou je dan gelijk niet meer mogen pb-en ? Op andere internetfora kun je vaak nog wel gewoon privéberichten sturen en ontvangen.

Ik vind het een erg nutteloze 'straf' met meer nadelen dan voordelen. Want die melding is er nu dus nog niet, wat voor erg veel verwarring kan zorgen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:16

Ik vind het niet meer dan normaal dat bij een ban je ook niet meer kunt pb-en...
Had je eerder moeten bedenken....

Ja ik was ook aktief tijdens de ronde tafelsessie, en ik vind dat er al dingen verbeterd zijn, kunnen nog wel dingen verbeterd worden, en dat is ook niet erg.

Waar ik zelf als moeder wel eens voor moest waken is dat 1 van de kids wel eens kwam
'zeuren' of een van de anderen, en dan als dat maar lang genoeg duurde ik de andere om uitleg vroeg, terwijl het de eerste is die eigenlijk ter verantwoording geroepen moet worden.
Ik denk dat dit bij de mods een punt kan zijn om over na te denken.

Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen gedragingen, maar ook of je je aangesproken voelt of niet. Een steek onder water, laat gaan.... Diegene die steekt wil niets anders dan jou raken, laat je niet raken, stap uit het water en haal je schouders op. Wordt je met naam en toenaam genoemd, dan kun je aan de bel trekken.
Soms lijkt het wel een kleuterschool....

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:35

Skygirl schreef:
nynke55 schreef:
Je geeft als Bokt dan wel een mogelijkheid om verder te ruzie te maken. Blokkeren kan natuurlijk, maar niet iedereen is zo verstandig. Ik weet het niet, mijn gevoel zegt dat het geen goed idee is, misschien kan iemand anders nog even duidelijk maken waarom. :D


Als het om minderjarigen gaat kan ik het me voorstellen, maar bij 2 volwassenen vind ik dat wel heel erg betuttelend.

Nou, ik moet zeggen: De volwassenen op bokt zijn júist het ergst als het gaat om vetes. Dan is er weinig volwassenheid meer aan.

Een automatische melding - als dat al is in te bouwen - is opzich wel een optie lijkt mij. Nja, of je moet naar desbetreffend persoon zijn/haar profiel gaan om te zien dat er een ban opzit.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:43

Winged schreef:
Nou, ik moet zeggen: De volwassenen op bokt zijn júist het ergst als het gaat om vetes. Dan is er weinig volwassenheid meer aan.

Een automatische melding - als dat al is in te bouwen - is opzich wel een optie lijkt mij. Nja, of je moet naar desbetreffend persoon zijn/haar profiel gaan om te zien dat er een ban opzit.


Eens, maar daarbij is het ook hun eigen verantwoordelijkheid, bij minderjarigen snap ik het als je ze tegen zichzelf in bescherming wilt nemen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:49

Winged schreef:
Skygirl schreef:


Als het om minderjarigen gaat kan ik het me voorstellen, maar bij 2 volwassenen vind ik dat wel heel erg betuttelend.

Nou, ik moet zeggen: De volwassenen op bokt zijn júist het ergst als het gaat om vetes. Dan is er weinig volwassenheid meer aan.

Een automatische melding - als dat al is in te bouwen - is opzich wel een optie lijkt mij. Nja, of je moet naar desbetreffend persoon zijn/haar profiel gaan om te zien dat er een ban opzit.


Doe ik nu ook als ik geen antwoord krijg op mijn pb, kijken of de betreffende persoon online is geweest of elders een bericht heeft geplaatst.
Want dat je toch ook moeten als die persoon niet gebanned is.

HolyPope

Berichten: 3381
Geregistreerd: 25-08-11
Woonplaats: Vlak voor m'n achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:52

Ik heb ook wel eens.... een ban van een week gekregen opbokt.
Maar mijn HK had juist die periode een meet gepland. Afijn ik had verder géén gegevens van mijn HK genoten en wilde graag naar de meet.
Heb toen effe snel een s.a. gemaakt..(wist nauwelijks van het bestaan af) zodat ik ze kon PB'en hoe of ik NU te bereiken was.
Toen mocht ik dus twee weken in de ban.

Terecht natuurlijk, maar ik schrijf dit omdat het toch wel prettig is om, al is het nog heel even te kunnen PB'en,
al is het maar één dag..!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:07

HolyPope schreef:
Ik heb ook wel eens.... een ban van een week gekregen opbokt.
Maar mijn HK had juist die periode een meet gepland. Afijn ik had verder géén gegevens van mijn HK genoten en wilde graag naar de meet.
Heb toen effe snel een s.a. gemaakt..(wist nauwelijks van het bestaan af) zodat ik ze kon PB'en hoe of ik NU te bereiken was.
Toen mocht ik dus twee weken in de ban.

Terecht natuurlijk, maar ik schrijf dit omdat het toch wel prettig is om, al is het nog heel even te kunnen PB'en,
al is het maar één dag..!


Je had ook een mod kunnen mailen, en die had je mailadres door kunnen geven :D

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:11

HolyPope schreef:
Ik heb ook wel eens.... een ban van een week gekregen opbokt.
Maar mijn HK had juist die periode een meet gepland. Afijn ik had verder géén gegevens van mijn HK genoten en wilde graag naar de meet.
Heb toen effe snel een s.a. gemaakt..(wist nauwelijks van het bestaan af) zodat ik ze kon PB'en hoe of ik NU te bereiken was.
Toen mocht ik dus twee weken in de ban.

Terecht natuurlijk, maar ik schrijf dit omdat het toch wel prettig is om, al is het nog heel even te kunnen PB'en,
al is het maar één dag..!



Zolang je maar lekker soft, ach en wee, roept in een topic, dan heb je geen problemen.

Maar wanneer je een keertje de waarheid zegt ??

Zelfde als, bijna elke manege en handelaar is al door de mangel gehaald hier op Bokt.
Naam en adres erbij.

Noem je zelf een keertje het dorpje en buurtje van een probleem topic ??
Je krijgt gelijk een waarschuwings ban van 2 jaar.

HolyPope

Berichten: 3381
Geregistreerd: 25-08-11
Woonplaats: Vlak voor m'n achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:15

Alane schreef:
Je had ook een mod kunnen mailen, en die had je mailadres door kunnen geven :D

Ja, ik HAD..... Ik zit nu nog steeds niet eens een jaar op bokt.
Wat wist ik daar nou allemaal vanaf...?