Klachten over moddies

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:53

lillir: het komt nooit voor dat mods pb's verwijderen.
Wat er wel kan gebeuren is dat je een melding krijgt dat de gebruiker de pb zelf verwijderd heeft al voor dat je m gelezen hebt. Dan krijg je dus wel een melding dat er een pb is, maar je kunt m niet meer lezen.

Ik wil best een pb naar je sturen en deze weer verwijderen zodat je kunt zien hoe dit werkt?

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:00

Iris82: pb's niet willen lezen is natuurlijk wel wat anders dan pb's niet kunnen lezen. Zou het ook heel ongepast vinden als een beheerder ongevraagd pb's gaat zitten lezen. Maar als een gebruiker beweert dat hij/zij serieus bedreigd wordt en geen bezwaar heeft dat een beheerder er even naar kijkt dan is die mogelijkheid er gewoon en mag er wat mij betreft opgetreden worden door beheerder tegen bedreiger.

Sky_As

Berichten: 4778
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:06

lillir schreef:
Ik weet dat ik hier net om de hoek kom kijken, ben eigenlijk altijd een fervent meelezer geweest maar ik heb nu een 3jarige en had een oproep geplaatst voor ervaringen met een bepald persoon. Om het niet helemaal open en bloot te hebben konden mensen mij ook per PB vertellen. Tot mijn verbazing was er tot 2 keer in in mijn PB box een bericht verwijderd! Dat vond ik erg jammer want ik mis dan wel een ervaring waarover ik gevraagd had. Nu heb ik besloten om absoluut niet met deze persoon zaken te doen, maar had graag deze ervaring ook gelezen, het was per PB dus snap niet waarom een mod het daar verwijderd had. Vind het eigenlijk ook erg raar en ongewenst dat een MOD mijn priveberichten leest. Ik voel me dus ook niet veilig hier (niks blijft zo geheim) en zal mijn account ook binnenkort verlaten.
Erg jammer want het leek me wel een leuk fora in eerste instantie om bij te horen.


dit topic is ook n.a.v. jouw topic aangemaakt ;) ...... en die pb's zijn volgens mij door de verzender zelf verwijderd.
Ook ik mocht in jouw topic mijn ervaring niet neerzetten (niet geheel, maar wel gedeeltelijk) uit eerste hand. Maar goed, geeft niks, ben blij om te horen dat je geen zaken gaat doen met deze meneer.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:10

slimmerik schreef:
Iris82: pb's niet willen lezen is natuurlijk wel wat anders dan pb's niet kunnen lezen. Zou het ook heel ongepast vinden als een beheerder ongevraagd pb's gaat zitten lezen. Maar als een gebruiker beweert dat hij/zij serieus bedreigd wordt en geen bezwaar heeft dat een beheerder er even naar kijkt dan is die mogelijkheid er gewoon en mag er wat mij betreft opgetreden worden door beheerder tegen bedreiger.


Slimmerik...
Ik ben inmiddels aangesproken door een mod per PB, met deze mod zit ik nu even schrijfels uit te wisselen.
De inhoud hou ik graag prive, maar m.i. alleen maar positief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:17

Merell123 schreef:
Maar doen ze dat nu met de Mods erbij niet ook? En voor er een mod ingrijpt is er wel een andere bokker die er iets van zegt.. Beetje sociale controle is niet slecht.. Net als met het off-topic gaan, als de ts (of een andere bokker) niet wilt dat het topic die kant op gaat; kaart het aan, open een nieuw topic ervoor? Ik weet natuurlijk niet of het op zo'n groot forum goed zou gaan, maar ik geloof wel dat het tot op zekere hoogte goed kan..


Dat vind ik ook één van de problemen op bokt...
Er is vaak géén mod die ingrijpt op het moment dat het nodig is. Om dírect een uit de hand gelopen geval even kort en bondig aan te pakken in the heat of the moment.
Gewoon een mod die tijdens de discussie alles tot een halt kan roepen. De absoluut meest effectieve manier van ingrijpen (voor alle partijen).
Tenminste, dat is wat ik op verschillende andere forums heb gezien. En ik zie dat dat echt het meest effectief blijkt.

Daar gaat meestal dagen, soms zelfs meer dan een week overheen.
En als ze de discussie belangrijk genoeg vinden, wordt het ook nog eerst uitgebreid besproken in het team zonder dat er ook maar enige vorm van actie ondernomen wordt. Waardoor een eerst relatief onschuldige onenigheid kan uitlopen tot een heftige serie met persoonlijke aanvallen van bokker tot bokker.

En als er iemand anders is in het topic die een "pester" op z'n vingers tikt (omdat er ogenschijnlijk al meerdere dagen helemaal niets aan gedaan wordt door mods...) dan gaat de pester uiteindelijk meestal vrijuit, maar krijgt de persoon die er even (meestal gewoon op een nette manier) wat van zegt een OW of in ieder geval een tik op de vingers.
Want "eigen rechter" spelen mag absoluut niet, ook niet als het in de onschuldige vorm van sociale controle is, omdat nou juist de partij die in zou moeten grijpen niets van zich laat horen.

Ook het "slachtoffer" van de pester mag zichzelf absoluut niet verdedigen in de tussentijd dat de mods dagenlang afwezig blijven en alles uit de hand laten lopen. Ik heb al meerdere keren gemerkt dat dat echt een doodzonde is hier op bokt.


Dan staat er in de boktregels dat bokt streng optreedt tegen cyberpesten, maar in de praktijk merk ik persoonlijk juist dat de pester er zonder consequenties vanaf komt en het slachtoffer een OW ontvangt voor het verdedigen omdat de situatie steeds verder uit de hand liep en er maar geen mod kwam om in te grijpen op een rechtvaardige manier.


Ja, bokt is een groot forum. Misschien inmiddels een beetje té groot om het te laten runnen door "vrijwillige" mods.
Een veelgehoord excuus is dat het maar vrijwilligers zijn en dat er niet altijd tijd is.

Daar heb ik zeker begrip voor.
MAAR... Als ik aan de ene kant zie dat hetzelfde modteam binnen minuten kan reageren op topics met titels in CAPS of te veel uitroeptekens, etc. Terwijl de échte problemen waar direct op ingrijpen eigenlijk noodzakelijk voor is om het niet uit de hand te laten lopen meerdere dagen op zich laat wachten...
Dan zie ik als gebruiker een in mijn ogen "verkeerde" besteding van de tijd van die vrijwillige mods.

Natuurlijk begrijp ik dat ingewikkelde ruzies in een topic tijd nodig hebben om ze achter de schermen te bespreken. Maar wat let 't modteam om dan in de tussentijd in ieder geval te laten weten dat ze er mee bezig zijn via een groene lap tekst. Om zo de discussie te bevriezen. Dat gebeurd hier en daar in topics. Maar lang niet overal en meestal zeker niet op tijd.


En ook ik heb al meer dan eens gemerkt dat er toch echt een flinke groep mods tussen zitten die erg partijdig zijn.
Kliekjes, vriendjespolitiek...
Sommige mensen kunnen ongestraft wegkomen met ernstige boktregel overtredingen, terwijl anderen een OW krijgen voor iets dat niet eens in de boktregels staat.

Ik heb zelf ooit eens een OW gekregen voor een regel die terplekke door een mod (of het team?) verzonnen werd.
Wow, ik heb zelfs een tijdje terug gezorgd voor een ongeschreven/niet bestaande boktregel die alleen op mij toegepast werd door de mods. Andere bokkers die PRECIES hetzelfde deden als ik, hoorden daar nooit wat over... Hun topics bleven gewoon zo staan. Terwijl mijn topics direct aangepast werden en ik een tik op m'n vingers kreeg.
Kaart je dan bij het team aan dat er partijdig gemodereerd wordt, met als enige verwachting dat andere gebruikers op dezelfde wijze behandeld worden, dan geeft er niemand thuis.
Uiteindelijk, met heel veel knokken en tijd is het gelukt om die ongeschreven regel ook voor anderen van toepassing te laten zijn en is het zelfs op dat betreffende forum een officiële openbare regel geworden. Die later overigens weer is geschrapt :') Maar goed...


Het hele gedoe over dat consequenties niet openbaar gemaakt worden, ik weet niet of dat werkt...
Je ziet overal in het "echte" leven dat een slachtoffer (in ieder geval) juist WEL te horen krijgt wat de dader voor sancties opgelegd heeft gekregen, en dat is niet zonder reden.
Een slachtoffer van een pesterij zal altijd met een onrechtvaardig gevoel blijven zitten als hij nooit te horen krijgt óf zijn pester überhaupt op de vingers is getikt of er een straf aan hangt of dat hij er helemaal zonder consequenties mee weg komt.
Dat wekt ongezonde situaties op. Want achter de schermen is het dan misschien opgelost, maar tussen pester en slachtoffer los je daarmee niets op, waardoor de verhoudingen hetzelfde blijven en de gevoelens bij die mensen (tja, we zijn toch allemaal mensen met gevoel) ook aanwezig blijven. En die gevoelens zullen de komende topics dat zij elkaar tegen komen gewoon blijven bestaan. Met alle gevolgen van dien.

Ik zie niet wat er op tegen is om een slachtoffer van pesterij (eventueel per pb) te informeren over wat er met de pester is gebeurd.


Ik respecteer 't feit dat de moderators veel tijd en energie steken in het zo goed mogelijk op orde houden van het forum. En dat er ook zeker goede mods tussen zitten die echt hard werken!
Maar sommige dingen lopen niet zoals ze moeten, en daar zou best wat serieuzer naar gekeken mogen worden.

Bij zo'n groot forum komen nou eenmaal grote verantwoordelijkheden. En dat is een serieuze taak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:31

russel schreef:
Het gaat mij om de tendens die steeds meer een verkeerde richting op gaat. In elke gevestigde orde neemt macht altijd een verkeerde wending, als er geen roulatie is.
Overigens kan ik prima zondere bokt en gast voel ik mij niet, bokt is openbaar en zonder gebruikers verdienen Bart en Eline een flink slokje minder. Met alleen pennies zal zijn forum uit de picture verdwijnen en zo ook zijn belanghebbende banners en advertentiemakers die een doelgroep zoeken.
.

Het is nooit de bedoeling van bokt.nl geweest maar door de jaren heen is bokt uitgegroeid tot een heel negatief forum. Alles wat akelig is in/aan de paardenwereld komt hier uitvergroot in beeld. Het ergste is nog dat er niks aan gedaan wordt en na al die jaren er nog steeds geen beheer/modgroep is gevormd die ook iets van paarden af weet.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:37

Ik heb niets tegen kritisch zijn, maar een post met vage verwijzigen naar iets wat gespeeld heeft, maar ivm boktregels hier kennelijk niet openlijk weergegeven kan worden, en waar onvrede over is, kan ik niets.

Wat mij betreft: als je een klacht heb over een bepaalde mod, wijze van modereren dan bespreek je dat met die persoon. Kom je er daarmee niet uit ,ga je een stapje hoger in de organisatie. En als dan blijkt dat de hele organisatie niet functioneert op een wijze die jij graag zou willen, dan kun je kijken of je in gesprek kunt met de belangrijkste vertegenwoordigers van die organisatie. Blijf je vervolgens moeite houden met de wijze van functioneren van de organisatie, dan sta je voor de volgende keuze:
1. Je besluit niet langer in zee te gaan met de organisatie, en stopt hier dus.
2. Je gaat wel verder met de organisatie, wetende wat de beperkingen er van zijn ( en zeurt daar dan niet meer over. Je besluit nl zelf om wel verder te gaan met de organisatie.)


En natuurlijk moet er ruimte zijn voor discussie, voor kritisch zijn. Maar doe dit gewoon met de personen die het betreft.

Ik ben zelf toch al enige tijd actief op bokt. Post overal en nergens, ben best kritisch, maak me best wel eens boos, en kan ook verschikkelijk stellig en eigenwijs zijn. Spreek mensen ook wel aan als ik me stoor aan een reactie, gedrag.Probeer daarbij echter altijd wel respectvol te blijven.

En weet je: nog nooit een ban, waarschuwing gehad. 1 keer een pb-tje omdat een topic verplaatst werd, destijds naar eenmaal andermaal.Was ik het niet mee eens ( was een aanbod: moederloze pups konden bij onze teef geplaatst worden). De tekst was kennelijk zo dat het een advertentie leek, maar was mi een aanbod, dat op eenmaal andermaal een kansloze plek kreeg om gezien te worden. Mod heeft mijn argumenten gelezen, overleg gehad en uiteindelijk ( en ja ik was op momenten best gefrustreerd, maar ben gewoon redelijk in gesprek gebleven met de betrokken mods) kon post toch blijven staan. Belangrijker: ondanks dat er een verschil van mening was over waar de post moest staan, bleef de hele mailwisseling met de mods plezierig en respectvol.

En dan kan ik het misschien best in een individueel geval het ergens niet mee eens zijn ( het had hier ook anders uit kunnen pakken mbt de plek van het topic) , ik heb me dan maar te voegen. Dat zijn nu eenmaal de consequenties van deelnemen aan een forum dat georganiseerd is zoals het is.

Dus wat mij betreft: maak je balans op. Is bokt ondanks de nadelen ( het blijft natuurlijk mensenwerk dat modden) toch nog leuk genoeg: blijven en je ergenissen bespreken met de personen die het betreft.

Vind je de nadelen langzamerhand zwaarder wegen dan de voordelen, de lol: gewoon besluiten niet meer te bokken.

Wat mij betreft: hulde aan de mods die ik, voor wat ik er van mee krijgt, ervaar als plezierig, veelal op de achtergrond hun werk doende, en wat mij betreft zeker niet té opzichtig aanwezig.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:41

Punt met: dan ga je toch? Je bent niet verplicht te bokken is dat je hier niet voor het team zit maar voor de users.
Als je het niet eens bent met het team kan je idd zeggen: dag bokt, zoek het uit...
Maar dan ven je dus ook de users kwijt waar hè het wel prima mee kunt vinden.
Dus zo zwartwit is dat imo niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:42

Hele mooie wijze van werken is dat Riagr...
Maar erg Utopisch...

Natuurlijk kun je een forum wel zó fijn vinden dat je er wil blijven.
Maar dat ontneemt je toch niet het recht om de eigenaar/organisatie te wijzen op verbeterpunten?

Die moeten toch ook gewoon openbaar besproken kunnen worden?
Dat hoeft niet perse onder de noemer "zeuren" te vallen. Maar gewoon aankaarten wat er speelt. Een organisatie die zo groot is als bokt, kan dat namelijk onmogelijk zelf allemaal opmerken. Daar hebben ze écht de hulp en feedback van gebruikers voor nodig.
En als er structureel wat fout gaat, moeten die gebruikers aan de bel trekken.

Natuurlijk... Als er maar 1 persoon vindt dat het fout gaat, en de overige 200.000 gebruikers niet, dan zal het beheer waarschijnlijk denken: nou, dat ligt dus aan die ene gebruiker. En terecht.
En die situatie blijft ook zo, als iedereen met onvrede z'n mond maar houdt en niet "zeurt".
Als niemand het probleem naar buiten wil of durft te brengen, dan komt het ook nooit aan de oppervlakte en kan het ook onmogelijk opgelost worden :)

Gini
Berichten: 17966
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:48

Femke schreef:
Natuurlijk kun je een forum wel zó fijn vinden dat je er wil blijven.
Maar dat ontneemt je toch niet het recht om de eigenaar/organisatie te wijzen op verbeterpunten?


Ik vind nou niet dat de openingspost een mooie, nette constructief opgebouwde post is waar kritiekpunten aangegeven worden en een mogelijke oplossing aangedragen wordt. :o

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:51

Maar waarom moet het in vredesnaam openbaar? Als je concrete kritiek hebt, naar aanleiding van een feitelijk gebeuren, is het heel helder wie je er op aan moet spreken. Doe dat dan ook.

Huidige post vind ik gewoon stemming makerij waarbij ik me afvraag wat het doel is? Medestanders verzamelen? Want moeten mods hier eigenlijk mee? Ik vind het gewoon niet constructief. Vraag een gesprek aan, desnoods IRL, vraag of het mogelijk is om een modders / posters vergadering te houden om open met elkaar in gesprek te gaan (en dan heb ik het niet over over en weer verwijten, maar gewoon constructief kijken naar wat de knelpunten zijn en wat daar in alle redelijkheid aan gedaan zou kunnen worden). En misschien kan dat niet, willen de mods dat niet.. In dat geval heb je gewoon pech

En mijn beschreven handelswijze is wat mij betreft gewoon normaal mensenlijk volwassen gedrag. Het is nu eenmaal niet anders dan dat zaken soms anders gaan dan jij wilt. Ik heb de indruk dat dit feit voor sommigen wat lastig te accepteren is.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:03

Waarom niet openbaar? Andere bokkers mogen toch ook hun mening geven of niet? Wellicht kunnen die TS wijzen op dingen, of juist dingen beamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:05

@Gini: mij hoor je ook geen uitspraken doen over de wijze waarop de TS het topic heeft geopend ;)
Dat gaat namelijk over de manier waarop, en ik ga liever inhoudelijk op 't punt van TS in dan dat ik een nieuwe discussie ga starten over de manier waarop TS het topic heeft gemaakt. Want dat weer compleet ergens anders over ;)

@Riagr: waarom niet?
Waarom moeten alle punten van kritiek achter de schermen? TS heeft toch ook al aangegeven dat 't niet heeft geholpen om het achter de schermen aan te geven... ? Dus dat is blijkbaar al gebeurd.

Ik denk dat het doel van dit topic geen stemming makerij is. Maar het bespreken van een punt waar (blijkbaar) meerdere mensen achter de schermen ook geen oplossing voor krijgen.
Dus dan kan openbaar bespreken, ideeën uitwisselen, en elkaars ervaring uitwisselen best nuttig zijn. ALS mensen ruimte laten voor die discussie en het niet van te voren al als "zeuren" bestempelen ;)

Er lijkt een bepaald probleem te zijn dat zich meerdere keren bij verschillende gebruikers terugkomt. En dat lost zich niet vanzelf op. Zeker niet als het beheer en het modteam het probleem niet erkennen, niet willen zien of er achter de schermen een ander gevoel bij hebben.
Verandering komt er niet vanzelf. Maar verandering is soms wel nodig.

Een topic waar gebruikers kun feedback en ervaringen kunnen delen, kan voor het team een eye-opener zijn om de zaak op een andere manier te zien en beoordelen.

De manier waarop dat gebeurd, en de toon die er mee gezet wordt... Tja, dat is iets waar iedere individuele gebruiker z'n eigen bijdrage aan heeft op z'n eigen manier. Daar zal ik dus ook geen oordeel over vellen.
Maar 't feit dat zo'n topic er is, vind ik op zich geen verkeerde zaak :)

Anoniem

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:09

Een groot punt dat ook moet aangepakt worden in mijn ogen is discriminatie. Zoals onlangs het verwijt dat wij Belgen de Nederlanders de medaille niet gunde etc. Zo ook vaker dingen: Ach, het zijn ook maar belgen etc. Ook van onze kant hoor, zoals: Die nederlanders met hun trainingsmethodes. Dit heb ik al enkele keren aan gegeven dat ik dit niet vind kunnen, maar tot nu toe...

Gini
Berichten: 17966
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:15

Femke schreef:
@Gini: mij hoor je ook geen uitspraken doen over de wijze waarop de TS het topic heeft geopend ;)
Dat gaat namelijk over de manier waarop, en ik ga liever inhoudelijk op 't punt van TS in dan dat ik een nieuwe discussie ga starten over de manier waarop TS het topic heeft gemaakt. Want dat weer compleet ergens anders over ;)


Ik ben het er zeker mee eens dat er ruimte en mogelijkheid moet zijn om problemen en ergernissen te spreken.
Enkel is het zo dat de toon de muziek maakt en die toon is nu negatief en beledigend. TS wil niet persoonlijk aangevallen of beledigd worden, maar zelf bestaat de openingspost alleen maar uit een grote aanval.
Maar goed, dit is ook niet op jou gericht, Femke. Jij verwoordt jouw mening op een nette, onderbouwde manier. En hup, je komt al heel anders op mij over als de TS. Je ziet, de toon maakt.... :)

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:19

Ik ben het helemaal met Riagr eens. De openingspost van TS viel bij mij gelijk al in het verkeerde keelgat. Ipv een serieuze klacht over de mods, spreekt zij gelijk van machtswellustelingen, uniformgeilen en kliekjesvorming.
Als ik het niet eens zou zijn met bepaalde ingrepen van mods, zou ik het bezwaar van de mods in algemene zinnen in een topic als dit neerzetten, zodat daar over gediscussieerd kan worden. Niet dat ik dat nodig vind, ik respecteer de mening van de mods, ook al ben ik het er niet helemaal mee eens.
En nee, ik ben geen "dinnetje" van...., dat vind ik ook een bijzonder flauwe opmerking.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:51

Nee, niet alle punten van kritiek hoeven achter de schermen. Maar als ik een conflict heb met iemand, een meningsverschil, vragen heb over een bepaalde beslissing of wat dan ook, dan vind ik het normaal om dat met de betrokkene zelf te bespreken. Dat hoeft wat mij betreft niet 'op straat'.

Als ik een algemeen punt aan de kaart wil stellen, dan lijkt het me redelijk om dat niet vanuit een aanvallende sfeer te doen, maar om te proberen dit open en constructief te doen, waarbij er uitgegaan wordt van de redelijkheid en integriteit van BEIDE partijen.

Post van TS is mi niet een volwassen geuit punt van kritiek, maar gewoon ageren, beschuldigen, zwartmaken. Vind ik gewoon niet netjes. En als er dan gemopperd gaat worden dat er hier een reactie op komt van een MOD, dan zal dat wel weer gezien worden als "machtsmisbruik" of wat dan ook.
Maar eerlijk gezegd vind ik de post zo gewoon niet kunnen. Dit is ageren, beschuldigen, zwart maken ook en alles behalve op een open, eerlijke wijze kritisch zijn op wat er gebeurd.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:53

Maar dit gaat niet over een bepaalde mod. Het gaat ook over het boktbeleid in het algemeen. Hoe er door mods met de regels wordt om gegaan enz. De ene mod is hier blijkbaar lakser in dan de ander.
Maar ik heb daar niet echt ervaringen mee.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:58

Weet je, nogmaals:
Als een beleid van een organisatie je niet bevalt, dan kun je in gesprek bekijken of dit beleid veranderd kan worden. Blijkt dit niet te kunnen, om welke reden dan ook, dan heb je slechts 2 opties:
- In contact blijven met de organisatie en de nadelen accepteren
- besluiten dat de nadelen te groot zijn, en het contact verbreken.

Vervelend, maar de realiteit is gewoon niet anders. De werkelijkheid is nu eenmaal niet maakbaar naar onze wensen. Soms moet je gewoon iets accepteren, verdragen.

Anoniem

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:00

Of optie 3:
- In gesprek blijven en het probleem in de groep gooien. Om te kijken of er meer mensen zijn met het probleem, zodat het probleem wellicht beter onder ogen komt, opnieuw bekeken kan worden en er misschien zelfs een oplossing voor gevonden kan worden :)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30260
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:00

Daarop is aangegeven dat als je een klacht hebt over een mod, daar ook een procedure voor is: probeer er eerst met de mod zelf uit te komen, anders met de hoofdmod daarboven en als je dan nog niet geholpen bent, met beheer. Daar is dus wel een procedure voor.

Je hebt nooit met het hele team te maken, altijd met een individu. Beslissingen worden praktisch altijd wel overlegd, maar als je ergens een probleem mee hebt is het de bedoeling dat je de mod die de beslissing heeft gecommuniceerd aanspreekt.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:01

@ Femke: Yep: maar dan wel graag netjes, beleefd en constructief. Mis ik hier allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:06

riagr schreef:
@ Femke: Yep: maar dan wel graag netjes, beleefd en constructief. Mis ik hier allemaal.

Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Natuurlijk...
Een wat subtielere en meer constructieve opening zou zeker helpen.
Er is volgens mij ook niemand hier die het daar oneens mee is ;)

Waarom steeds hetzelfde blijven herhalen?
Iedereen is het met je eens (ik zie ook niemand die 't niet met je eens is op dat punt). TS kan z'n opening niet meer aanpassen. En het gaat inhoudelijk gezien niet over het onderwerp van de discussie. Dus 't is alleen kritiek op de wijze waarop. Kritiek op de persoon dus.

Dat draagt toch niet echt wat bij in de inhoud van de discussie?
Als mensen in iedere discussie alleen maar in zouden haken op de manier waarop gediscussieerd werd, dan zou er van de oorspronkelijke onderwerpen niets meer overblijven om over te praten.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:09

Het is niet de bedoeling om mezelf te blijven herhalen, maar ik reageer op reacties op mijn post's. Maar idd, ik denk dat ik inmiddels mijn punt wel gemaakt heb. Ga dus maar in meeleesstand :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:12

Ik heb het hele topic door gelezen en ik snap een beetje wat Russel bedoelt. Ik ken het desbetreffende topic niet maar heb wel pasgeleden een in mijn ogen kennis mogen maken met dubieuze moderering. Ik ga daardoor niet van bokt af maar zoiets mag wel gemeld worden.

In dit geval vroeg iemand ervaring met een bepaald iets. Dan mag je ervaring uit eerste hand geven. Dat heb ik gedaan , anderen me mij ook. Maar al die berichten zijn verwijdert. Mijn eerste hand ervaring heb ik niet uitgebreid openbaar neergezet omdat ik geen problemen wil hebben of krijgen ooit. En ik ook niet voor mogelijke smaad wil worden beticht.

Nu weet ik dat de mod in kwestie jaren in de directie regio heeft gewoond of nog woont van de persoon dan wel de familie in dezelfde branche waarover de ervaring werd gevraagd. Deze familie staat er om bekend niet betrouwbaar te zijn dan wel crimineel. Maar alles is gewist. Is dat eerlijk modereren, is het toeval of mag je er een bijsmaak van krijgen? Alle mogelijke negatieve berichten zijn volledig verwijdert uit het topic En blijft er geen enkele mening over. Ik meld nog in het topic voor ts dat mijn ervaring wel eerste hand was, krijg ik er meteen een pb overheen en dat bericht is ook weer gewist.Zelfs mijn vraag aan Ts of ik bij betreffende plek moet gaan kijken is weggehaald. Heel vreemd.

Moet ik dit dan melden aan een hoofdmod? Het is mijn woord tegen woord van de moderator en ik kan alleen mijn vermoeden uiten, wordt daar wat mee gedaan dan?