ben ik de enige of?...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deri

ben ik de enige of?...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 23:54

Regelmatig kom posts tegen waar mensen de tekst dusdanig klein zetten dat je het moet kopiëren en plakken in notepad om het normaal te kunnen lezen.
Kan aan mij liggen, maar ik irriteer me er regelmatig aan, en zulke posts heb ik dan niet eens meer zin in om ze af te lezen. Als mensen dan geïrriteerd raken omdat je niet hun hele post gelezen heb, denk ik ook bij mezelf van ja zet dan je tekst maar normaal neer zodat het iig normaal gelezen kan worden, en dat lezers geen moeite hoeven te doen om de post normaal te kunnen lezen.

bokt regels schreef:
De voertaal op Bokt is Standaardnederlands. Varianten als dialect, MSNtaal of ‘br33zer’ zijn lastig leesbaar en mogen niet worden gebruikt. Spelfouten en het ontbreken van hoofdletters en leestekens maken je tekst onleesbaar: verdeel lange lappen tekst onder in alinea's en gebruik witregels om je tekst duidelijker te maken. Gebruik de 'voorbeeld' functie en kijk je tekst nog even na op spelfouten voordat je het op het forum zet. Als je van jezelf weet dat je moeite hebt met spelling kan je altijd de spellingscontrole van een tekstbewerkingsprogramma gebruiken. Ook overdreven opmaak vermindert de leesbaarheid en is daarom niet toegestaan. Teksten in vet, cursief of kleurtjes en titels met ALLEEN HOOFDLETTERS of versieringen worden aangepast.

Nu weet iedereen wel dat aanpassingen bij die kleine tekst nooit zal gebeuren door mods, dus kan bokt niet idiotproof gemaakt worden zodat de tekst niet kleiner gemaakt kan worden dan een bepaalde hoeveelheid. (kleinst mogelijke ongeveer dit)
Zodat het normaal te lezen is zonder te hoeven kopiëren en plakken.

eilleen333

Re: ben ik de enige of?...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:56

Ik ken je frustratie. Je kan de berichten makkelijker lezen door op de quote knop te klikken. Dan kan je in de quote zien wat er geschreven staat. Erg practisch is het alleen niet.
Ik denk dat een kleiner, maar nog wel leesbaar lettertype zijn werk net zo goed doet, alleen gaat het lezen dan veel sneller. Het gaat om het idee dat het klein is, het hoeft niet perse onleesbaar te zijn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 00:10

Kleinst mogelijk is dit
kleinst mogelijk is dit

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 00:10

Ik doe dit nog wel eens.
Voornamelijk in de HK, maar indien mensen daar een probleem mee hebben wordt dit wel gemeld, zo lang kennen we elkaar nu wel.

Maar heb je geen zoom functie? werkt ook snel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 00:15

Ik doe het alleen het het echt tekst is waarvan ik denk, kan niet groot op bokt worden neergezet :=

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 00:17

Daar irriteer ik me ook helemaal dood aan!

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 00:21

HTM schreef:
Ik doe dit nog wel eens.
Voornamelijk in de HK, maar indien mensen daar een probleem mee hebben wordt dit wel gemeld, zo lang kennen we elkaar nu wel.
Maar heb je geen zoom functie? werkt ook snel.

Ja ik gebruik firefox, dus die heeft een zoomfunctie, maar dat heeft bij tekst zo klein als nayomie post geen nut. Dan is kopiëren en plakken nog sneller.
In HK's zou het me ook echt niet uitmaken, maar daar zit je ook met een vast clubje. Als je echter met honderden mensen op een forum zit vind ik echter dat het toch wel redelijk te lezen moet zijn. (heb het hier dan over de normale topics buiten de HK om)

En voor dit uitgeveegde vlieg effect ga ik dus geen moeite meer doen.
Afbeelding

Nayomie schreef:
Ik doe het alleen het het echt tekst is waarvan ik denk, kan niet groot op bokt worden neergezet :=

Als het tekst is die je eigelijk niet durft neer te zetten, zet het dan gewoon niet neer of met lettergrote die gewoon gelezen kan worden.
Het maakt voor site's zoals google echt niet uit of het vindbaar is of niet met hoe groot die tekst is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 00:22

Dat doe ik tevens met HK praat ;)

Wat daar dus stond was hetzelfde als wat er boven stond, zodat je geen moeite gaat doen. :)

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 00:27

Nayomie schreef:
Even snel offtopic.
Sunnie :') Bist du weer mien laiverd :')

Oke zo goed ben ik ook weer niet in duits wat beteken laiverd?
En heel eerlijk gezegd ben ik je hiervoor ook al weer 4x tegengekomen :')
Sorry off-topic

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 01:18

SunxLove schreef:

Ehhhh nee je Duits is idd niet echt goed. Laiverd is nl helemaal geen Duits. Tis Drents of Groningens voor lieverd :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:17

Ik doe het ook wel eens, vaak is het niet eens de moeite om het zinnetje te kopiëren.
Dan wil ik nog iets melden, maar is het offtopic.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:25

Ik kom het bijna nooit tegen en zit toch redelijk veel op bokt.
Waarschijnlijk komt het meer voor in de klets topics??

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:12

Het wordt vaak gebruikt als mensen iets niet 'hardop' durven te zeggen, maar het toch wel willen vermelden. Er kan idd nauwelijks op gemod worden, tenzij er hele posts in worden getypt natuurlijk ;)

Er worden hierboven al mogelijke manieren genoemd, zoals vergroten door middel van Ctrl + scrollwieltje van je muis naar voren/boven. Quoten is ook makkelijk, wel even opletten dat je dat wel annuleert natuurlijk :)
Ook nog een manier is om te kopiëren en in het 'snel antwoorden-veld' te plakken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:16

rina schreef:
SunxLove schreef:

Ehhhh nee je Duits is idd niet echt goed. Laiverd is nl helemaal geen Duits. Tis Drents of Groningens voor lieverd :')

Jij snapt m :') Gronings btw.

Ik denk dat het meer gemakzucht is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:26

In Firefox kun je een minimum-lettergrootte instellen, en die staat bij mij op groot genoeg om het net te kunnen lezen. Ook kun je met ctrl+scrollwieltje de tekst vergroten, en met ctrl+0 weer naar de normale grootte terug.

Bart: als je voor de kleine en grote letters een relatieve grootte (em of %) opgeeft, kan de tekst in alle browsers in elk geval vrij snel vergroot worden. Dat lukt nu in IE en Chrome niet bij mij.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:00

Ik kopieer die tekst altijd in mijn adresbalk, ben dan ook te nieuwsgierig om het niet te lezen. Maar ik geef je verder gelijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:04

Je hoeft het niet te kopieeren, gewoon op quote duwen. Stukken makkelijker! :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:06

KBTP is me voor. Op Quote klikken en je kunt het prima lezen. En als je daar de moeite niet voor wilt doen is het toch ook prima? Opmerkingen worden met opzet klein neergezet dat ze niet meteen van het scherm afknallen. Ben je geinteresseerd in het hele verhaal, dan is het niet meer dan normaal dat je een beetje moeite gaat doen...