En weer een nieuwe bokker erbij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DolleBokker

En weer een nieuwe bokker erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 22:12

Hallo, ik zal me ook maar even voorstellen. Ik ben mariska, 31 jaar en ik woon in klaaswaal. (En ik doe woodywoodpecker na...). Ik heb 2 kinderen, Daan van 3 jaar en Louize van 8 mnd. Momenteel werk ik niet, zelf voor gekozen dus niet door de crisis, maar ik help regelmatig bij mijn man die heeft een eigen bedrijf en we zijn allebei goudsmid.
Ik ben al vrij jong besmet met het paardenvirus door mijn ouders, die reden allebei paard in barendrecht de eigenaar voor Filip Dros (ene Rob?) ik weet alleen niet meer wat de naam van die manege toen was. Ik mocht vaak mee als mijn ouders les hadden, ik wist (en weet mog steeds bijna alle) alle paarden en pony's te staan en tekende plattegronden van de manege. Op mijn 6e mocht ik kiezen of ik wilde blijven turnen of dat ik op paardrijden wilde, nou dat was een makkelijke keus. In het begin had ik les van mijnheer van Dijk later toen het werd overgenomen les van Filip en nog weer later ook van Evelien. Ik heb van begin afaan met de carroussel ploeg meegereden. Na een paar jaar kwam daar mijn eerste echte liefde Daisy, haar heb ik ook een jaar of 5 ofzo geleased, en later bij de paarden kwam mijn 2e liefde de lippizaner Joris die vond ik al vanaf dat hij als veulen in de hengstenstal stond geweldig. Ook ging ik elke zomer met m'n broer (reed ook paard) en later met vriendinnen op ponykamp (tja zelfs tot m'n 18e ofzo :o , dat was dan wel speciaal voor ouderen, maar toch...) 1 ponykamp met Filip in limburg mocht je lease pony ook mee, dat was echt super. Na de verhuizing naar de kooiwalweg (of straat/bos) met Gerda heb ik er nog een paar jaar gereden maar de klad kwam er een beetje in, ik werd ook altijd op hetzelfde paard gezet (akteur) omdat ie dan zo lekker liep. Ik was toen 3x op western ponykamp geweest (manege faras, heet nu anders) en dat smaakte naar meer.
Dankzei mijn neefje kwam ik op manege de Greup terecht. Wat een opluchting was dat, ik leerde weer echt iets anders en andere paarden, had weer meer zin in rijden. Helaas stopte de Greup er na een paar jaar mee en ben ik met een paar meiden uit de les naar HC Rottermeren gegaan ook voor de western. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik nog tot 6 mnd paardgereden, tot ik m'n been er haast niet meer overheen kreeg. Een paar maanden na de bevalling was ik wel weer begonnen maar helaas door de afstand (45 min met auto), geld, tijdgebrek en een 2e kind in de planning ben ik gestopt tot op de dag van vandaag. Ik maak nog wel regelmatig buitenritten met vriendinnen, maar niet meer elke week les. Ook heb ik door de jaren heen een paar (2) verzorg paarden en (1 hackney) pony gehad.
Maar het virus blijft wandt ik wil wel weer graag gaan paardrijden, liefst western maar dat is weer zo ver weg en ik zag op de website van HC Rottermeren dat daar nu ook geen western lessen zijn. Terug naar dressuur is makkelijker, 3x struikelen en ik lig bij manege de Flemming op de stoep (bij wijze van spreken) maar ik weet niet of ik dat wel wil dus ik tweifel nog.
Verder heb ik ook andere hobby's/intresses namelijk hardlopen, duiken, lezen, kokkerellen, skaten, wandelen. Ik heb 3 katten julia, bonny en cleo. Ik wil ook wel weer een cavia, daar heb ik ook wel wat mee maar ik wacht even tot de kids wat ouder zijn anders heeft het beestje platgeknepen oortjes en een kindertrauma.
Nou volgens mij was dit het wel ongeveer, heel verhaal (en dat op een telefoon getyped :roll: pfff). Vragen of opmerkingen zijn altijd welkom.
/3 mariska.

rayoow

Re: En weer een nieuwe bokker erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:20

welkom op bot en veel plezier :D

Ziji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:32

Welkom!

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:37

Welkom en heel veel plezier hier op Bokt!

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:55

Welkom _/-\o_

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:06

Welkom! :D

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:14

Welkom! :)

Pieter25