Aangenaam! Ik ben Sander, 22 jaar, ondernemer en studeer momenteel Business IT en Management aan de Haagse Hogeschool, waar ik in mijn laatste jaar zit. Verdere hobby's zijn radio maken en/of produceren en ach, waarom zou ik het ook ontkennen, voor de rest de nerd uithangen die niet de hele dag met gesloten gordijnen achter zijn computer zit, maar juist probeert sociaal te zijn. Deze combo en dan een paardenforum, het is een rare combinatie, of niet?
En dat is het inderdaad ook. Ik had vroeger nooit wat met paarden, had er altijd wel respect voor (met grote boog in rustig tempo omheen fietsen om ze vooral niet te laten schrikken als ik ze tegen kwam op de weg en dat soort zaken), maar dat was het dan ook wel. En toch is het een beetje gaan kriebelen zo'n 1,5 jaar geleden. Mijn vriendin (die overigens helaas helemaal NIETS met paarden heeft) was groot fan van de hier uiteraard overbekende serie McLeod's Daughters waarin paardensport en ook de relatie tussen ruiter en paard uitgebreid aan bod komen. Dat gecombineerd met het feit dat zij naast een weiland woont waar wel 20 paarden in staan 's zomers, maakte dat het me enorm begon te interesseren. Een kennis van mij reed vroeger ook paard en we raakten over het onderwerp aan de praat. De vraag was eigenlijk, waarom doe je er niets mee?
Da's simpel. Mijn gewicht is nou niet om over naar huis te schrijven. No lies about it, dat was 135KG. Ik geloof dat ik heel erg meewerk aan het stereotype nerd die alleen maar achter z'n computer zit nu (en al stel ik me zo kwetsbaar op, het is wel de bittere waarheid), maar het hoort nou eenmaal bij het verhaal

Tot eind mei. Ik was het zat iedere keer jaloers naar een paard+ruiter te kijken, tijd voor actie. Na wat googelen bleek dat het gewicht voor beginnende ruiters max tussen de 90 en 100 mag zitten. Mijn doel is dus om die kant op te gaan, en het is voor mij een enorme drijfveer waardoor ik dagelijks probeer te fietsen of minstens een uur te lopen. Zelfs zo'n dat de weegschaal vanmorgen de 114 liet zien, een gewicht wat ik al zeker 4 jaar niet meer had gezien. Gaat de goede kant op dus, maar de gang naar de manege is nog laaaang niet in zicht. Ik heb respect voor paarden en vind overgewicht plus paarden een absolute no-go, dus ook al heb ik mezelf er mee, eerst zwoegen, dan pas de teugels in handen nemen

Wat kan ik jullie nu bieden? Ik ben een allesweter op het gebied van electronica, van computers tot telefoons en verder alles wat er omheen hangt. Heb je een probleem? Ik help je graag!
Ik hoop dat ik op termijn de paardenwereld mag betreden en hoop ontzettend veel van jullie te leren!

Vragen? Opmerkingen? Je lijkt wel gek dat je met zo'n gewicht wil gaan paardrijden, dat hou je nooit vol en dat is mishandeling voor het paard uiteindelijk meningen?