Topic gesloten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shellyke

Topic gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 13:20

Dit topic [LZP] Vertrouwen in partner op een diepte-punt is gesloten op 27 juli j.l met de volgende mededeling, Moderatoropmerking:
Dit topic gaat op slot, de TS realiseert zich dat er teveel persoonlijke info vermeld staat. Om haar te helpen wordt dit topic maandag verwijderd.

Zoals Nadia aangeeft heeft TS zich het een en ander gerealiseerd vandaar het slotje wat overigens wel te begrijpen is. Nou vraag ik me werkelijk af waarom er gewacht word tot maandag met het verwijderen van dit topic.

Anoniem

Re: Topic gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:23

Zodat mensen die het volgden niet ineens merken: 'Hé, hij is weg!'.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:41

Anoniem schreef:
Zodat mensen die het volgden niet ineens merken: 'Hé, hij is weg!'.

Zou het een idee zijn, om dan wel meteen maar de originele posts in het topic te verwijderen en te vervangen voor een MT-mededeling?
Anders biedt je mensen, die dat om wat voor reden dan ook zouden willen, nog ruimschoots de gelegenheid om alle gevoelige, persoonlijke informatie die in het topic staat en waarom het verwijderd zal worden te kopiëren en op te slaan. In het ongunstigste geval kan de TS er dan jaren later op een volkomen onverwacht moment alsnog mee om de oren geslagen worden. Welke consequenties dat eventueel dan voor TS kan hebben, is op dit moment absoluut nog niet te overzien.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 13:52

Dat bedoel ik juist Eirikur. Aan de ene kant willen ze TS beschermen, zo komt het tenminste op mij over, om ze dan aan de andere kant weer aan het door jou genoemde bloot te willen stellen.

Mars

Re: Topic gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:21

We moeten als mods inderdaad een beetje schipperen tussen twee belangen.

Aan de ene kant de TS die een topic om bepaalde redenen weg wil hebben. Aan de andere kant een vrij groot aantal bokkers die hebben meegepost, meegeleeft, advies hebben gegeven en dan plotseling merken dat het topic weg is. Meestal kiezen we ervoor om geen hele topics te verwijderen, maar alleen de berichten die de TS heel belastend vind, zodat het topic kan blijven bestaan en we niemand tekort doen.
Soms is dat niet mogelijk omdat bepaalde berichte/gegevens zo in het topic verweven zijn dat het helemaal uit zijn verband getrokken wordt als je daar berichten uit gaat verwijderen (denk ook aan quotes etc). Dus in zo'n geval kiezen we voor de tussenoplossing van een slotpost om het verwijderen aan te kondigen en na een aantal dagen verwijderen.
Eirikur beschrijft een nadeel voor de TS van deze oplossing, en dat is heel terecht. Echter verwachten wij ook wel van bokkers zelf eerst na te denken voor ze bepaalde zaken op een openbare site als bokt plaatsen. We willen een heel eind meedenken met gebruikers, maar er is ook een stukje eigen verantwoordelijkheid.
Ook al zouden wij het topic meteen verwijderen dan blijft het ook via Google cache nog een aantal weken te zien, omdat Google dit niet meteen bijwerkt. Als we al bovenstaande zaken meewegen dan denk ik dat we nu de beste tussenoplossing hebben, al zijn we ons ervan bewust dat deze niet ideaal is :)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:48

Ik vind dat TEN ALLE tijden het belang van een persoon hoger aangeslagen moet worden dan het belang van mensen die een reactie geven op een bepaalde post.
Niet iedereen overziet de consequenties, vooral niet als er *gedacht* wordt dat er op bokt alleen maar 'vrienden en gelijk gestemde' zitten!

Conclusie: Direct verwijderen!! :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:54

Mee eens, had direct verwijderd moeten worden toen TS erom vroeg. Het team schijnt het met haar eens te zijn dat er teveel persoonlijke schade kan ontstaan..... dus uitstel slaat eigenlijk nergens op.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:55

Ook mee eens!
Als iemand om bescherming vraagt moet je dat meteen doen en geen dagen wachten.
De mensen die gepost hebben komen er wel overheen.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 15:22

HolyPope schreef:
Ik vind dat TEN ALLE tijden het belang van een persoon hoger aangeslagen moet worden dan het belang van mensen die een reactie geven op een bepaalde post.
Niet iedereen overziet de consequenties, vooral niet als er *gedacht* wordt dat er op bokt alleen maar 'vrienden en gelijk gestemde' zitten!

Conclusie: Direct verwijderen!! :)

Ben het helemaal met je post eens.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:23

Ik vind het sowieso al belachelijk dat dit topic wél verwijderd mag worden... maar dat staat even los van enkel dit topic.. want dit gaat me meer om vroegere situaties...

Andere topics op bokt mogen nooit verwijderd worden...
Want dan vallen er gaten e.d is altijd de reden..
Vind dat TS eigenlijk beter had moeten nadenken voor ze al die dingen op internet zette, zeker de persoonlijke gegevens! En zich er nu wel heel makkelijk vanaf praat....

En buiten dat : Om bescherming zou ik dan het topic direct wegdoen en niet mensen er eerst op gaan wijzen dat het topic weg gaat.
Mensen die kwaad willen kunnen dat dan.. Alles blijft leesbaar...

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 20:20

Jolliegirl, dat Bokt de eigen regeltjes te pas en te onpas toepast of juist aan de laars lapt is volgens mij algemeen bekend.

Het is niet helemaal duidelijk wat je schrijft. Er worden wel meer topics verwijderd, daar is dit geen uitzondering op. Gaten vallen hooguit in topics als je posts gaat verwijderen waardoor je het overzicht verliest. Ik neem dan ook aan dat je dit bedoeld? Iedereen, ook TS kan wel eens een fout begaan die ze graag gecorrigeerd ziet, daar is helemaal niks mis mee.

Tja, de kwaadwillende kunnen nog verzamelen wat ze verzamelen willen. En geloof maar, daar zijn er stiekem veel van.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 02:05

Wat een belofte aan TS, het topic staat er nog. Schaam je Nadia, je komt je belofte niet na.