Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 16:08

Naar aanleiding van het topic over van onderderwerp gaande bemoeizucht over het eventueel niet dragen van een cap stel ik voor dat moderators direct ingrijpen met het verwijderen van dergelijke reacties wanneer zij daarop geattendeerd worden.

Het betreft een wettige individuele beslissingsvrijheid. Deze dient gerespecteerd te worden.

Wie waarde hecht aan indivuele beslissingsvrijheid kan om twee redenen de rode knop gebruiken. DOE DAT.

Wanneer het moderatorteam daar adequaat op reageert is dat snel opgelost.
Dat voorkomt dat er een regel tegen deze bemoeizucht opgesteld hoeft te worden.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Motie tegen beslissingvrijheid overschrijdende bemoeizucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:10

Waar gaat dit over :')

en waarom moet dat met moeilijk Nederlands?

antje_vip

Re: Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:15

Huertecilla kan er niet tegen als ze wordt aangesproken door mensen met een andere mening ;)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:16

:Y) Euhhww

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:17

HC is een hij :)

Probleem met gezever is dat wanneer je het direct verwijderd, het er morgen net zo goed weer op staat.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:17

antje_vip schreef:
Huertecilla kan er niet tegen als ze wordt aangesproken door mensen met een andere mening ;)

Huertecilla is nog altijd een HIJ :+ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:18

Hij.

HC, het is maar waar je je druk om maakt.

Er wordt mi door het modteam adequaat genoeg op gereageerd door na enkele pagina's discussie een modopmerking te plaatsen.

Wil je beslissingsvrijheid inruilen voor vrijheid van meningsuiting?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:19

Ja, die caps mogen van mij ook afblijven hoor...

Hersenen zijn zeer voedzaam en schijnen best smakelijk te zijn, ook nog verantwoord: zo'n stukje scharrelmens.
Moeten ze wel zorgen dat ze een beetje op een schone/ nette plek vallen.... mummie!

HC: op jouw landgoed ben je koning... en kun je zelfs in je rubberen slip over straat galopperen. In NL vind ik een stukje 'extra' veiligheid wel prima... Geen goedkope grap om iemand die slecht verzekerd is een leven lang te onderhouden in een rolstoeltje...
Dus pak alle vrijheid die je toekomt in het rustiger Los Spanjos... dan doen wij hier, in het overbevolkte NL, in alle vrijheid aan een stukje extra veiligheid!
Laatst bijgewerkt door Ninx op 27-07-12 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:21

Ladybird schreef:
en waarom moet dat met moeilijk Nederlands?

Komt toch over alsof je ergens heel veel verstand van hebt? :))

Ik zou het belachelijk vinden als dit er door komt. In Nederland mag je nou eenmaal zeggen hoe je ergens over denkt, dus ook over mensen die zo dom zijn om zonder cap op een dier te stappen.
Je mag zelf weten of je zonder cap op een paard stapt, maar het is niet verboden om daar iets over te zeggen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:22

Ik snap ook niet waar je je precies druk over maakt. Als je geen geneuzel over het al dan niet dragen van een cap wilt lezen, kun jij ook wegklikken :)*

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:25

Ik snap nog steeds niet helemaal waar het over gaat..

er is een discussie over een cap dragen, waar iedereen een eigen mening over heeft, en daar word over door gezeurt en dat mag niet?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:27

HC refereert aan het doorzeuren op ITP of ander topics wanneer een ruiter bewust ("eigen keus") geen cap draagt. Dit doorzeuren vindt hij off topic en ook een beperking van de keuzevrijheid van die ruiters (mogen niet kiezen om geen cap te dragen).

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:28

Van mij mogen ze dat overdreven , voor veel mensen onleesbare, deftige nederlands ook maar eens afschaffen. Vind het net zo irritant als B33ZAH taal..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:28

Ladybird schreef:
er is een discussie over een cap dragen, waar iedereen een eigen mening over heeft, en daar word over door gezeurt en dat mag niet?

Huertecilla wil dat je kunt temmen over reactie's over een missende cap. Dus als jij foto's plaatst zonder cap en iemand zegt daar wat van, dat een moderator die berichten gaat verwijderen.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:29

Inderdaad, omdat het off topic is...

Tiffany, ik vind deze post van HC nog meevallen :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:31

:') De ironie.

Rinske

Tiffany schreef:
Van mij mogen ze dat overdreven , voor veel mensen onleesbare, deftige nederlands ook maar eens afschaffen. Vind het net zo irritant als B33ZAH taal..

_/-\o_

Anoniem

Daphne__ schreef:
Ladybird schreef:

Huertecilla wil dat je kunt temmen over reactie's over een missende cap. Dus als jij foto's plaatst zonder cap en iemand zegt daar wat van, dat een moderator die berichten gaat verwijderen.

Eigenlijk logisch toch. Het is simpelweg offtopic, en als je begint over de (in jou ogen gebrekkige) stalling van paardlief in een topic over welk zadel je moet kopen, dan vliegt die post ook op de mesthoop.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:35

Is het offtopic? Hmm dat weet ik zo net niet... Als jij foto's plaatst, waar je commentaar over vraagt, dan kun je commentaar verwachten op die cap. En volgens mij staat in de regels, dat je niet mag zeggen dat je op bepaalde dingen geen commentaar wilt, dus dan mag er wél commentaar op komen.

Het veelvuldig herhalen van het commentaar over de cap, en dan de berichten waarin álleen commentaar over de cap staat en verder geen nuttige tips over het rijden, dat vind ik dan weer niks toevoegen en die berichten daar mag je zover ik weet zoiezo al op temmen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:37

Maar dat wordt toch al gedaan?

Er komt toch een groen modreactie als het teveel herhaald wordt?

Dat er helemaal niets over mag gezegd worden , vind ik een vorm van het beperken van vrije meningsuiting.
De ironie is dat ts zijn standpunt bekrachtigd door het argument vrijheid van beslissingsrecht, daarmee vergeet hij precies ook dat er ook iets is als vrijheid van meningsuiting.

Daphne: zo zie ik het ook, je plaats foto's , dan vraag je eigenlijk om commentaar (waarschijnlijk wel positief), dat moet je beseffen voor je foto's op het net zet.
Kan je daar niet mee om, dan plaats je geen foto's, simpel.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:38

Ik persoonlijk vind het eigenlijk wel goed dat posts met 'je moet een cap op..' blijven staan. Dit forum wordt vaak bekeken door veel kinderen/jongeren/beginnende ruiters enz.. Hoe meer die lezen dat een cap echt op moet, en dat fototopics zonder cap echt de grond in worden geboort, hoe meer ze het misschien ook doen!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:39

Ik zie het probleem niet? dan tem je toch gewoon met de mededeling dat het offtopic is? dan doen de modjes er misschien wel wat mee..

en anders, gewoon negeren, dat moet op bokt hoe dan ook toch gezegd worden...

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:52

Weet je wat ik nog het allermooiste vind? Als mensen eerst een potje lopen te zeuren dat iemand een cap op moet. TS vertikt het en dan wenst die persoon hem/haar toe dat ze maar eens flink op haar hoofd mag vallen. _O-
Eh, wat was nou de reden dat diegene een cap op moest? Dat ze zich niet bezeerd toch? :o? (Als je het echt meent zou je zeggen: "Nou, als je dan toch besluit zonder cap te rijden hoop ik dat je niet ernstig valt.".)

Ik vind het ook gezeur trouwens, moet iedereen maar lekker zelf weten/inschatten.
Laatst bijgewerkt door Motje11 op 27-07-12 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:53

Ik denk dat ik eens het omgekeerde ga proberen, elke keer ik een fototopic tegen kom met een ruiter die wel een cap op heeft, dit heel positief onthalen en ze er op wijzen dat ze heel slim bezig zijn +:)+ .

Ben benieuwd als bv vele mij gaan volgen daar iets over gezegd ga worden of is dat ook bemoeizucht?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:56

Tiffany schreef:

Dat vind ik nu juist heel erg prettig...
Er zijn zo afgrijselijk veel Bokkers die hun eigen taal niet of nauwelijks nog lijken te beheersen, een beetje leerzaam 'geprikkeld' worden vind ik een goede zaak!!!