Waarom geen off-topic?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Waarom geen off-topic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 10:24

Wat mij de laatste tijd meer en meer opvalt is dat er zoveel door modjes een berichtje wordt geplaatst dat je off-topic gaat.

In veel gevallen kan ik dit wel begrijpen. Als er een topic bezig is over (ik geef gewoon een voorbeeld) vrijheidsdressuur,
en 2 bokkers beginnen te praten over naar welk programma ze hebben bekeken op tv, dan kan ik het best begrijpen dat er daar op gereageerd wordt, want dat heeft er idd niets mee te maken. (niet dat daar veel op gereageerd wordt eigenlijk :') )

Maar wanneer het hele topic lichtjes verdergaat naar de andere richting dan de openingspost en niemand dit vervelend vindt,
want iedereen die actief in het topic post gaat er gewoon in mee, snap ik niet waarom de mods dan ook vaak vragen om weer on-topic te gaan?

Ik bedoel dan zoiets van : topicvraag was; is bit of bitloos?
Als dat dan overgaat naar de verschillende bitten, en naar andere mogelijkheden waarom het paard beter loopt op/zonder bit, naar de verschillende disciplines waar men bitloos mag rijden,.... en zo verder.

Dit is toch niet erg? Het is toch juist leuk om in een topic wat meer informatie te krijgen dan alleen letterlijk over de vraag van de TS?

En zeker in iets minder serieuze of 'belangrijke' topics?

BartVB
Eigenaar

Re: Waarom geen off-topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:44

Via PB gevraagd om een aantal concrete voorbeelden en deze ook ontvangen, dank!
Voorbeelden zijn duidelijk en 'offtopic' is ook binnen het team al even een aandachtspunt. In principe is offtopic geen probleem zolang het niet ten koste gaat van de opzet van het topic. Als een discussie wat afdwaalt en ook de topicstarter daarin meegaat dan zou dat in principe geen probleem moeten zijn.
Gaat nog niet altijd helemaal goed en er zal altijd een flink grijs gebied blijven. Ik geef de voorbeelden in ieder geval door aan het team. Dank voor de feedback :)

Schemerdier

Re: Waarom geen off-topic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 13:29

bedankt ook voor het antwoord :)