Eigenlijk ben ik al een jaar lid van Bokt en lees ik altijd mee, en vond het nu toch wel tijd om me even netjes voor te stellen.
Ik ben opgegroeid tussen de dieren, en werk nu vier jaar als dierenartsassistente in een gezelschapsdierenkliniek.
Sinds mijn 7e rij ik paard. Begonnen op de pony van kennissen, toen op een manege en van daaruit overgegaan op verzorgpaarden. Tot het voorjaar van 2010 heb ik vier jaar lang met veel plezier een kruising welsh x arabier gereden. Helaas werd hij verkocht.
Na een jaartje zonder vast paard kwamen in april 2011 2 Friezen op mijn pad, het ras waar ik altijd al van droomde eens op te rijden. Een klein jaar heb ik een ontzettend leuke tijd gehad met deze twee. Niet alleen rijden, maar ook heb ik leren koetsen! Helaas is de eigenaar afgelopen februari tot het besluit gekomen de paarden te verkopen, om meerdere redenen. Gelukkig ben ik van begin bij het idee verkoop overal bij betrokken en ik kon z'n besluit begrijpen. Het liefst had ik zelf minstens één van de 2 overgenomen maar financieel kan dat gewoon (nog) niet. Wel zijn ze beide (ver weg) bij hele leuke mensen en andere paarden terecht gekomen, worden we nog regelmatig op de hoogte gehouden en mag ik zelfs af en toe komen kijken en rijden.
Voorlopig even geen vast verzorgpaard voor mij, je hecht je aan zo'n dier en het is mij even iets te vaak mis gegaan. Gelukkig stoppen m'n paardenavonturen hier niet; de pony van een collega heeft regelmatig beweging nodig en aangezien ik niet zo groot ben hobbel ik er heerlijk mee rond.
Daarnaast heb ik via de schapenstage die ik voor mijn opleiding in Engeland heb gedaan hele leuke mensen leren kennen en ga ik nog steeds elk voorjaar terug om lammetjes op de wereld te helpen én paard te rijden.
Naast mijn werk als dierenartsassistente heb ik nog een grote passie: fotografie. Ik heb 6 jaar geleden nog behoorlijk getwijfeld tussen opleidingen; ik was zeker dat ik iets met dieren wilde, maar fotografie dan? Al snel wist ik dat ik het wilde combineren en sinds een aantal jaar heb ik van mijn twee passies dieren en fotografie één gemaakt: Marjoleinfotografie.
Hier nog wat foto's van een aantal paarden die erg speciaal zijn voor mij:

Links Fries Klaske, rechts Fries Wietske

Links: Schapen drijven met Harris in Engeland. Rechts: Met Dave in Engeland