Teamlid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Teamlid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 23:04

Hallo bokker,

Ik zat eens te kijken. Ik heb wel eens gezien dat er mensen in het team worden genomen... en dan valt. me dit op;
Nadat ze lid zijn, geen enkele activiteit daarin.
dat ze nmweinig activiteit op bokt hebben gehad.

Heeft dit een rede dat dit zo is?

Blue_Eyes

Re: Teamlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:05

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar het zou natuurlijk kunnen dat die mensen veel werk achter de schermen verrichten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 23:09

Het zou kunnen. Vandaar ook mijn vraag :)
Maar ook laat maar zeggen "groentjes" (geloof dat ik laatst eentje zag).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:15

Er zijn veel verschillende taken voor een moderator. Een deel speelt zich voor de schermen af (verplaatsen van topics, plaatsen van modopmerkingen, plaatsen van slotjes) maar een groot deel (overleg bijvoorbeeld) speelt achter de schermen af.

Nieuwe moderators krijgen een tijd begeleiding en zijn dus over het algemeen niet meteen heel actief. Ook hebben ze meestal niet meteen veel fora waarop ze modden en beginnen ze vaak relatief rustig.

In de loop van de tijd zie je hun activiteit als moderator vaak toenemen. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:15

Wat Blue_Eyes zegt klopt, je activiteit als bokker gaat voor een groot deel verschuiven naar achter de schermen. Ikzelf doe eerst mijn modwerk en kijk daarna pas of ik nog tijd heb om voor de schermen te reageren in bijvoorbeeld een discussie.
Soms die je modwerk voor de schermen, zoals een verplaatsing, groene opmerking of slotje. Maar het verschilt per forum hoe vaak dat nodig is, op het ene forum worden meer slotjes geplaatst en zijn meer modopmerkingen nodig dan elders en dan zul je de mod in meer of mindere mate op het forum bezig zien :)

edit: Lente verwoord eea ook goed :j

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:18

Bedoel je dat teamleden niks meer posten? Merk ik niks van, zie vaak teamleden voorbij komen. Maar er is een (ongeschreven?) regel van 'niet posten in fora waar je moderator bent', dus dat kan er mee te maken hebben :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 23:21

Dan heb ik het eigenlijk niet over moderators, die groene dan :o
Maar zo zag ik iemand in februari het laatst gepost heeft. Toen nog 1 berichtje in april geloof ik. Die is al een tijdje teamlid, maar toen was die rcht nog een groentje. Waar wordt dan die keuze op gebasseerd bij het kiezen ervan. En lopen tig anderen rond... (even iets anders)
(Dat is tevens niks ten nadele van alle teamies hoor ;) )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:32

In ieder geval zeker ook naar hoe actief ze zijn hoor. Ben nu eigenlijk wel benieuwd op wie je doelt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 23:37

Enkel PB. Straks is de desbetreffende persoon(en) met bloed zweet en tranen aan het werk en komen ze op deze manier inbde spotlights te staan. Dat zou banketstaaf zijn.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:40

Ik heb het even nagevraagd, en het gaat om een Wikimoderator. Die inderdaad op het forum niet heel - of in het geheel niet eigenlijk - actief is, maar voor de Wiki wel. Voor de Wiki hebben we een tijdje terug een oproep op forumzaken gezet, zij is 1 van degene die daarop gereageerd heeft - en om die reden is ze uitgekozen. Als Wikimod hoef je geen hele actieve forummer te zijn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 23:43

Waarschijnlijk dat ik er dan vanuit ben gegaan dat ze ook op Wikizaken zou reageren