malwarewaarschuwing bij opening topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

malwarewaarschuwing bij opening topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 21:58

Als ik het oude topic van Droge Humor wil openen, krijg ik een malwarewaarschuwing van mijn Google Chrome.
Nog iemand last van of ligt het aan mijn pc? ( [HK] Droge humor )

Tammy_

Re: malwarewaarschuwing bij opening topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:02

ik heb het ook, waarschijnlijk staat er ergens een plaatje die geupload is op die site, en waarschuwt Chrome daarom. Ik heb dit ook met dingen die via lycos geplaatst worden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:31

Ik heb het niet, heb ook geen Chrome.
Ik heb de vraag hier inderdaad al eens vaker gezien en zoals Tammy_ zegt ligt dat waarschijnlijk aan een plaatje.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:29

Ik heb het met enige regelmaat als ik mijn vertrouwde studentenruitertopic open. Daar staan vrij weinig plaatjes, volgens mij. Ik werk wel ook met chrome.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:24

Af en toe gebruikt er iemand een afbeelding die op een server staat die Chrome dubieus vindt. Dat zijn dan servers waar ergens iets staat dat malware is of lijkt. Dat betekent voor jou, als gebruiker van Bokt, eigenlijk niets. Kan verder geen kwaad maar is wel erg vervelend.
Dat probleem oplossen is nogal lastig (voor ons als Bokt) maar niet onmogelijk, hier een oplossing voor bouwen staat in ieder geval op de planning. Tot die tijd kunnen we niet heel veel meer doen dan de afbeelding die problemen geeft verwijderen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:23

Fijn te weten dat het niet erg is, dan is gewoon wegklikken dus voldoende. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:00

Kwanyin schreef:
Als ik het oude topic van Droge Humor wil openen, krijg ik een malwarewaarschuwing van mijn Google Chrome.
Nog iemand last van of ligt het aan mijn pc? ( [HK] Droge humor )

Ik heb een andere browser en die signaleert de verschillende data-mining subs op Bokt (m.i. terecht) als malware.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:20

@HC; Wat bedoel je met "de verschillende data-mining subs" ?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:38

BartVB schreef:
@HC; Wat bedoel je met "de verschillende data-mining subs" ?

Je krijgt pop-ups met advertenties op maat welke op de geschiedenis van je browser gebaseerd zijn.
Daar wordt dus data uit jouw pc bestanden voor opgehaald.
Dit geeft op de browser en add ons welke ik nu gebruik een waarschuwingsmelding. Op google niet want google ís data-mining. Zelfs de hits op je zoekwoorden zijn ´op maat´van je browserhistorie.

Dat is wat ik ermee bedoel.
Kan best dat de gebruikelijke jargon, de ´correcte´ terminologie anders is.

Ik begrijp dat dit een financiële keuze is voor forumbeheer.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:55

Als je advertenties in popups (los venster met advertentie) krijgt of op een andere manier advertenties krijgt die over de inhoud van de site gaat dan komt dat in ieder geval niet van Bokt af. We hebben een aantal bannerposities maar deze zijn in de site geintegreerd.

Het klopt dat er banners voorbij komen die afgestemd zijn op gedrag, dat is tegenwoordig erg gebruikelijk en inderdaad een financiele keuze. Wel is dit vrij eenvoudig uit te schakelen door de gebruiker via:

http://www.youronlinechoices.com/nl/uw- ... voorkeuren

De instellingen die je daar doet werken op Bokt maar ook op heel veel andere sites. Overigens staat dit alles helemaal los van 'malware'. Malware is software die niet doet wat het belooft te doen. Bijvoorbeeld een applicatie met smileys die vooral zorgt dat je overal banners te zien krijgt. In het geval van Bokt gaat het alleen over standaard banners die doen wat ze moeten doen; advertenties laten zien :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:10

BartVB schreef:
Het klopt dat er banners voorbij komen die afgestemd zijn op gedrag, dat is tegenwoordig erg gebruikelijk en inderdaad een financiele keuze.

Vroegâh was het erg gebruikelijk dat de posbus vol raakte met ongvraagde reclame. Daar zijn toen de NEE-NEE stickers op de klep voor bedacht.

Citaat:
Wel is dit vrij eenvoudig uit te schakelen door de gebruiker via:

http://www.youronlinechoices.com/nl/uw- ... voorkeuren

Bedankt.

Dat is een voorbeeld van de electronisch NEE-NEE en dat kan nog vergaander op andere browsers dan data-mining platform Google.