Ideetje: Melding of je de zoekfunctie gebruikt hebt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Ideetje: Melding of je de zoekfunctie gebruikt hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 23:36

Ja ik weet het, beetje rare titel :Y)

De laatste tijd komt het steeds vaker voor, dubbele topics. Dan bedoel ik niet als je perongelijk 2x op 'versturen' drukt (en dus 2 precies de zelfde topics krijgt). Maar 2 verschillende vragen van 2 verschillende personen :z
Nu had ik dus een ideetje :+
Als je dan op het knop druk 'nieuw onderwerp', dat je dan een melding krijgt of je de zoekfunctie gebruikt heb. Dat je dan aan kan klikken 'ja' of 'nee', als je dan op ja drukt kan je gewoon een nieuw topic aanmaken, en als je op 'nee' klikt dat je dan word doorgewezen naar de zoekfunctie :)

En ja ik weet dat Bart het druk heeft, maar misschien voor later op het lijstje.

*\o/* *\o/*

Edit: Ja dat gebeurt ook wel eens bij mij, niet omdat ik het niet wil, maar omdat ik het simpelweg vergeet ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:39

Ik denk niet dat het nut heeft... Veel mensen weten wel dat ze eerst even moeten zoeken, maar het interesseerd ze gewoon niet. Én ik denk dat op bijna elke vraag al wel een andwoord te vinden is op bokt, als er geen topics meer geopend worden met dezelfde vragen, dan bestaat bokt straks alleen nog uit topics die niet over paarden gaan :=

little_birdy

goed idee

Anoniem

Dan druk je toch gewoon op "ja" en open je hem als nog? :')
Als iemand er geen zin in heeft zal hij of zij het ook niet doen.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:40

Oh dus als ik een persoonlijke vraag heb over iets in mijn privé leven of iets dergelijks.. Of een vraag over een gebeurtenis die die dag heeft plaatsgevonden, weet ik het. Ik noem maar een voorbeeld, dan moet ik eerst kijken of iemand anders iets in die richting eerder heeft gevraagd? Nee. Ik vind dit slim bedacht maar vind het niet een goed idee.
En dan zou je dit niet in elk forum kunnen toepassen.. Lijkt me vervelend om erin te zetten dan.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 23:44

Zo zie je maar dat we allemaal anders denken :Y)

Daphne__ schreef:
Ik denk niet dat het nut heeft... Veel mensen weten wel dat ze eerst even moeten zoeken, maar het interesseerd ze gewoon niet. Én ik denk dat op bijna elke vraag al wel een andwoord te vinden is op bokt, als er geen topics meer geopend worden met dezelfde vragen, dan bestaat bokt straks alleen nog uit topics die niet over paarden gaan :=

Sommige vergeten het (zoals ik dus) en daar is het wel handig voor :)

little_birdy schreef:
goed idee

Dankje :)

Anoniem schreef:

Tja zo iets zul je nooit tegen kunnen gaan, denk ik.

Nomanji schreef:
Oh dus als ik een persoonlijke vraag heb over iets in mijn privé leven of iets dergelijks.. Of een vraag over een gebeurtenis die die dag heeft plaatsgevonden, weet ik het. Ik noem maar een voorbeeld, dan moet ik eerst kijken of iemand anders iets in die richting eerder heeft gevraagd? Nee. Ik vind dit slim bedacht maar vind het niet een goed idee.
En dan zou je dit niet in elk forum kunnen toepassen.. Lijkt me vervelend om erin te zetten dan.

Oke, hoe moet ik hier op gaan reageren :')

Anoniem

Re: Ideetje: Melding of je de zoekfunctie gebruikt hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:45

Als je het toch niet "tegen zal kunnen gaan", waarom dan het "knopje"?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:49

Over het meeste is ooit wel eens een topic geweest.
Ik heb ook wel eens de zoekfunctie gebruikt, en wat je ook zoekt, over alles vind je wel iets.
Soms is het wel al jaren geleden, maar alles is al wel eens gezegd of gevraagd, maar telkens in een net iets andere vorm.
Alleen foto's, privé situaties, etc blijven nieuw.

Maar ik ben het met je eens dat er veel topics zijn, die eigenlijk overbodig of dubbel zijn. :D

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:52

Sjors schreef:
Nomanji schreef:

Bijvoorbeeld het subforum Beestenboel. Daar worden niet enkel vragen gesteld. Gedwongen worden om eerst te zoeken terwijl je een verhaal te vertellen hebt? Nee. Zo ook Verhaal van de dag. Dus je kan dit niet zo maar op elk forum en subforum toe passen. Om dat dus in te stellen op bepaalde forums en niet allemaal lijkt me een heel vervelend werkje, als dit überhaupt al kan.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 23:58

Anoniem schreef:
Als je het toch niet "tegen zal kunnen gaan", waarom dan het "knopje"?

Hmm daar zit wel wat in ja :o

mika11 schreef:
Over het meeste is ooit wel eens een topic geweest.
Ik heb ook wel eens de zoekfunctie gebruikt, en wat je ook zoekt, over alles vind je wel iets.
Soms is het wel al jaren geleden, maar alles is al wel eens gezegd of gevraagd, maar telkens in een net iets andere vorm.
Alleen foto's, privé situaties, etc blijven nieuw.

Maar ik ben het met je eens dat er veel topics zijn, die eigenlijk overbodig of dubbel zijn. :D

Bedankt :)

Nomanji schreef:
Sjors schreef:

Bijvoorbeeld het subforum Beestenboel. Daar worden niet enkel vragen gesteld. Gedwongen worden om eerst te zoeken terwijl je een verhaal te vertellen hebt? Nee. Zo ook Verhaal van de dag. Dus je kan dit niet zo maar op elk forum en subforum toe passen. Om dat dus in te stellen op bepaalde forums en niet allemaal lijkt me een heel vervelend werkje, als dit überhaupt al kan.

Daar zal dan dus over nagedacht worden ;)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 00:56

Ander ideetje, voortbordurend op dit idee. Als je nou na het aanmaken van je topic/vraag een aantal actieve topics te zien krijgt met dezelfde kernwoorden en de opmerking "Kijk eerst of je in een van deze topics terecht kunt" dan ondervang je misschien ook dubbele topics.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 01:06

Tags bij je topic is ook handig. Als je er op klikt kom je bij de topics met dezelfde tags?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:27

Wellicht is het handiger als er na het typen en bevestigen van je post eerst een scherm komt met aanverwante onderwerpen.

Aan de andere kant weet ik nu al dat ik er knettergek van zou worden :x

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:44

Ik denk dat deze controle al bestaat, al is het dan achteraf. TEM als je een dubbel onderwerp ziet, geef aan waar en een mod doet de rest. Ook een mod die z'n forum goed kent, valt dit wel op.

Vergaande tekst-mining zoals een aantal voorgestelde opties lijkt me voor Bokt niet wenselijk. Mocht Bart hier iets intelligents voor ontwikkelen, raad ik 'm aan ander werk te zoeken, want volgens mij kun je daar goed geld mee verdienen.

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:57

Even over achteraf; stel je hebt een heel verhaal geschreven, ga je dan nog andere topics doorkijken om verlvolgens je eigen verhaal te verwijderen?
Volgens mij kun je dit beter vooraf doen. En het "niet tegen kunnen gaan": sommige mensen zullen inderdaad gewoon op "ja" klikken terwijl ze "nee"gedaan hebben. Maar voor de groep die soms de zoekfunctie vergeet, zoals TS aangeeft, zou dit wel heel handig zijn. En dan heb je misschien 30% ermee...tóch wel 30%!
En over je privéleven, iedere situatie is anders, dus daarover kun je moeilijk het antwoord vinden in een ander topic, dus klik je gewoon "ja".
Ik zie vaak bij links dubbele dingen voorbij komen. Daar zal het superhandig zijn!
Ik vind het een goed idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:58

Als je net een ander woord gebruikt met de zoekfunctie, dan de voorganger die over ongeveer 't zelfde onderwerp al een topic geopend heeft, dan vind je dat topic nooit.

Je blijft dus altijd wel te maken houden met topics die misschien dubbel staan.
Gewoon puur omdat mensen andere woorden gebruiken, over het zelfde onderwerp. :j

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:18

Ik vind de zoekfunctie ook nog steeds niet goed werken:

[FZ] Zoekfunctie

[FZ] Zoeken van meerdere woorden

26-4-2011:
BartVB schreef:
Zoeken naar 'phrases' dus een aantal woorden die je perse achter elkaar wilt hebben in de berichttekst is op dit moment helaas niet mogelijk. Technisch kan het wel maar het is redelijk wat werk om dat aan de praat te krijgen op een nette manier. Staat ergens op de todo lijst maar met een niet heel erg hoge prioriteit...

Ik hoop dat die binnenkort ook een keer aangepakt gaat worden. :)
Laatst bijgewerkt door Motje11 op 08-07-12 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:21

Anoniem schreef:

Dat zou ik wel doen :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:25

Super idee, ook met aanvulling van Motje.
Uiteraard gaat niet iedereen dit doen, maar je voorkomt een heleboel luie mensen.

Ik had vandeweek ook weer zo'n type die de moeite simpelweg niet nam om te zoeken. Ja soms kost het wat extra moeite omdat je de juiste woordencombinaties moet gebruiken. Maar soms is 1 woord genoeg en krijg je zo 20+ topics.