Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Mijn naam is Evert, ik ben een 22-jarige jongeman afkomstig uit Dordrecht, Zuid-Holland. Van jongs af aan heb ik flink wat jaren in de Drechtsteden paard mogen rijden. Helaas ben ik vanuit schaamte tijdens de middelbare school periode gestopt met alles rondom paarden en ging ik ijverig door met voetballen.
In Brabant ben ik op een gegeven moment begonnen met de HBO opleiding Verpleegkunde. Enkele jaren heb ik Tilburg gewoond en heb ik een leuke tijd mogen beleven op de afdeling Chirurgie in het ziekenhuis. Bij het terugrijden naar huis met de auto zag ik in de weilanden veel paarden staan. Daar is eigenlijk het paardenkoorts weer beginnen op te spelen. Toen mijn ouders eenmaal naar Drenthe verhuisde (Borger-Odoorn) ben ik vaak op visite geweest. Ik keek mijn ogen uit langs de weg: overal stonden paarden / pony's. Na verdieping in de omgeving stond al vrij snel vast dat ik hier naar toe moest komen! Op een dag heb ik mijn spullen gepakt en ben ik bij mijn ouders in komen wonen.
Bovendien ben ik een keer gaan kijken bij manege Les Chevaux. Onder het mom van 'fietsen verleer je niet, dus paardrijden ook niet' ben ik een bosrit gaan rijden in een beginnersgroep. Het goede gevoel wat ik hieraan overhield deed me besluiten dat ik er nu 100% voor wil gaan. Sinds korte tijd help ik dan ook met de verzorging van een Tinker-merrie hier naast / voor ons huis. Helaas is deze niet te bereiden wegens gezondheidsklachten, maar terwijl ik haar met liefde verzorg ben ik wel aan het uitkijken voor een lief paard waar ik in kan investeren.
Naast de passie voor paarden houd ik ook van:
- lezen;
- fotografie;
- op vakantie gaan;
- feestjes op z'n tijd;
- films kijken;
- muziek maken (speel al heel wat jaren piano).
Dus... dat was een beetje mijn verhaal.
Ik zou het heel leuk vinden om met Bokt-users in contact te komen. Vooral als je in Drenthe/Groningen woont! Ken hier namelijk niemand (andere provincies ook goed hoor!) en niets is leuker dan nieuwe contacten opdoen met het vooruitzicht op een meeting / buitenrit. Haha.

Hieronder nog een paar foto's voor een impressie.