JITP --> Afzeikplek voor jongeren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

JITP --> Afzeikplek voor jongeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 16:36

Ligt het aan mij, of kan bokt op JITP niet fatsoenlijk reageren?
Bijna in elk topic wat ik tegenkom word er gezeurd dat ruitertjes te groot zijn, is dit niet goed, is dat niet goed.
Er word tegen kinderen gepraat alsof ze de dieren letterlijk mishandelen, terwijl het gewoon onwetendheid is.

Kan dit niet anders? Natuurlijk, als er een meidje op een shet zit die echt te groot is, mag dit gezegd worden, maar kan dat niet op een normale manier?

capopjekop

Re: JITP --> Afzeikplek voor jongeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:38

Het is mij nog nooit opgevallen, ik breng het juist bij kinderen nog voorzichtiger. Maar ik neem aan dat er gewoon gemodereerd wordt als gebruikers te ver gaan? Ligt het er ook niet aan hoe de ts reageert op het advies? Vaak zie ik dat de eerste berichten gewoon opbouwend zijn en wanneer de ts eigenwijs doet dat de reacties wat harder worden. Maar nogmaals, zovaak kijk ik niet op jitp, dus ik kan er best naast zitten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 16:41

capopjekop schreef:
Het is mij nog nooit opgevallen, ik breng het juist bij kinderen nog voorzichtiger. Maar ik neem aan dat er gewoon gemodereerd wordt als gebruikers te ver gaan? Ligt het er ook niet aan hoe de ts reageert op het advies? Vaak zie ik dat de eerste berichten gewoon opbouwend zijn en wanneer de ts eigenwijs doet dat de reacties wat harder worden. Maar nogmaals, zovaak kijk ik niet op jitp, dus ik kan er best naast zitten.

Ik heb gisteren willekeurig 3 topics geopend, waren wel 3 topics met lange kinderen op kleine shets, maar er word soms op een manier gereageerd wat in mijn ogen gewoon niet kan. 1000x herhalen wat al is duidelijk gemaakt. Reageren zonder dat er kennis van zaken is, en op een toon waar je U tegen zegt.
Ik probeer het ook altijd gewoon op een rustige manier te vertellen, bereik je veel meer mee :=

Misschien let ik er te veel op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:44

Het verbaast mij ook en kom het de laatste tijd ook tegen. Pony valt heus niet direcht dood neer als er een te lang iemand op rijdt en één keer (of nog een keer herhalen) er op attenderen werkt meestal ook wel.

Ik heb wel vaak het idee dat de mensen die moord en brand schreeuwen en flink aanvallen zelf niet veel ouder zijn dan de doelgroep op JITP. Ach mensen in hun waarden laten kan soms moeilijk zijn, op internet als in het echte leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:44

Vaak hebben die te lange meisjes op te kleine shetlanders zelf ook een grote bakkes van hier tot en met.. Tja.. Dan kan je erop wachten :)

Je hoeft elkaar niet verrot te schelden o.i.d. maar ik denk dat het wel een beetje van twee kanten komt. Tuurlijk kan er aardiger gereageerd worden in bepaalde gevallen. Maar sommige TS'ers kunnen zelf ook een keertje nadenken voordat ze het een en ander typen :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:45

Dat idee heb ik ook Judith. Als iemand heel fel reageert dan kijk ik vaak in het profiel en 9 van de 10 keer gaat het om iemand onder de 16 jaar. Dus dat zal ook best meespelen. Maar ja wat kun je er aan doen, afgezien van die gebruikers er op wijzen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:47

Tja veel er aan doen kun je denk ik inderdaad niet. Er over heen lezen en op een rustige manier een andere er op wijzen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 16:47

chelle_dora schreef:
Vaak hebben die te lange meisjes op te kleine shetlanders zelf ook een grote bakkes van hier tot en met.. Tja.. Dan kan je erop wachten :)

Je hoeft elkaar niet verrot te schelden o.i.d. maar ik denk dat het wel een beetje van twee kanten komt. Tuurlijk kan er aardiger gereageerd worden in bepaalde gevallen. Maar sommige TS'ers kunnen zelf ook een keertje nadenken voordat ze het een en ander typen :)

Maargoed, hoe reageer jij als je eerste post een ontzettende aanval is? Je schiet gelijk in de verdediging, en dat is zeer begrijpelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:49

Marjoow; het is begrijpelijk, maar aan de andere kant is het dus ook wel begrijpelijk als iemand de TS'er erop wijst dat ze misschien maar eens een groter paardje moet zoeken, al is het niet voor het eigen zitcomfort, dan wel voor het comfort van de pony.

Het is niet leuk om te horen dat je te groot bent, maar kom.. Hoe vaak staat er in dergelijke topics ' ik weet dat ik te groot ben ik wil alleen leuke reacties'..

Tja.. Als je op je pony kan rijden zonder dat deze het merkt omdat je zelf meeloopt (bij wijze van spreke dan he) dan is het toch logisch dat mensen dat soort foto's nou niet echt denderend kunnen vinden..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 16:51

Tuurlijk mag je erop gewezen worden, gaat mij meer de manier waarop. En als er al iemand is die het goed heeft uitgelegd, en TS wilt er niet naar luisteren. Wat schiet je er dan mee op om 5 pagina's vol te zeiken? Ze luisteren dan toch niet...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:55

Je kan zeggen tegen die kinderen wat je wilt, ze weten het altijd beter ;)
Zo geef ik op YRT ook wel een tips. Maar nee, die worden genegeerd. Terwijl al die kids ineens DA erbij willen, 144 bellen! :\
Sorry hoor, maar kijk dan eens een keer naar de goede tips.