Ik vraag het me al een hele tijd af en ga er nu toch een topic over openen.
Wat is dat met al die puntjes tussen elk woord? Ik zie het steeds vaker voorbij komen: Puntjes i.p.v. de spatie. Op.deze.manier.dus.
In het begin dacht ik dat het kwam door al die telefoons waar internet op zit. Ik heb soms ook ruzie met de spatie in een sms. Maar het komt zo belachelijk veel voor. Nieuwe rage? Msn taal? Waar komt dat toch vandaan?
Dat vraag ik me dus ook al een tijd af. Soms krijg ik dat ook van mensen via whatsapp..
Degenen zullen waarschijnlijk een Samsung telefoon hebben. Daar zit de punt op een rottige plek. Met de iphone had ik er nooit last van maar nu ik een samsung heb schrijf.ik.contstant.zo.mijn.smsjes.
ik heb het ook met me samsung. en als je op je telefoon op bokt ofzo zit is het als je een lang verhaal getypey hebt niet makkelijk om allrs te verbeteren want ik kom dan niet meer onder aan me tekst om b.v. me tekst af te maken :s
Warboel
Geplaatst: 29-06-12 12:03
Maar het is ook een soort ehm.. weet niet hoe ik het uit moet leggen je zag het ook een tijdje vaak op sites als http://www.9gag.com en het wordt vaak gebruikt als bijvoorbeeld "slechtste.idee.ooit." om je zin een soort kracht bij te zetten ofzo? Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. In die zin gebruik ik het af en toe ook wel eens, maar zeker niet overal.
Nog niet tegen gekomen. Alhoewel, ik heb zo nu en dan ook wel een ruzie mijn mijn telefoon. Zet die zomaar ergens puntjes neer. Dat is dan niet echt mijn bedoeling
Ik zie het wel eens bij namen zoals J.an, maar dat is dan toch zodat diegene niet in de zoekopdracht voorkomt? Soort privacy? In zinnen ben ik het nog niet tegen gekomen.
Ja, hier ook, 2x spatie is een punt. Kan soms erg vervelend zijn, want die van mij blijft wel eens langer op de spatie staan (terwijl ik er dan niet meer op druk) en dat ik dan meteen een hele lijst met spaties krijg
Tamadine
Geplaatst: 29-06-12 13:06
Julia schreef:
Zal wel komen omdat bij heel veel telefoons de punt naast de relatief kleine spatiebalk zit. Ik heb dit heel vaak in whatsapp gesprekken.
Ik heb het hier op Bokt zowat nog niet gezien hoor. Heb zelf een Samsung Galaxy S1 en bij mij zit ook de punt naast de spatie maar ik druk niet op versturen vóór ik mijn tekst heb overgelezen en zo nodig verbeterd. Dus bij mij zal je het niet zien.
Ik heb ook wel een regelmatig, als ik de ''e'' wil hebben dat ik op de ''e'' druk maar een 'r' krijgt. Pas na een 5de keer snapt die eindelijk dat ik de 'e' nodig heb.
Anoniem
Geplaatst: 29-06-12 15:07
Ik zie het heel vaak bij een vriendin van mij op FB. Vind het echt zwaar irritant, omdat ik de zin zo raar lees.
Geen idee of zij een iPhone of tablet heeft, maar ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen.