het niet kunnen scheiden tussen 2 paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

santiana

het niet kunnen scheiden tussen 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 09:17

hallo beste leden, ik heb zaterdag een paard gekocht maar ze reageert heel anders sinds ze daar is, en er staat nog een ander paard.

we hebben ze ze de eerste dag samen in de wei gezet maar als ik bijv. santiana ( 1 van de paarden ) wil rijden steigerd het andere paard wild en rent santiana terug, en als ik haar te pakken krijg worden de 2 paarden hele maal wild en hinniken heel hard!!!!
het andere paard beschouwd santiana als haar eigen veulen, het andere paard ( keicha ) is ook hengstig misschien dat het daar door komt.

maar de 2 paarden kunnen niet uit elkaar!! het is ten eerste is het erg irritand en ten tweede ze worden hele maal wild!
mijn paard Santiana is heel erg veranderd
ik hoop dat jullie beste leden van bokt dit eerder hebben mee gemaakt en er raad mee :? en me misschien kunnen helpen. :j

groetjes nathalie /3

santiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 20:33

reageer alstublieft :list:

Christiene

Re: het niet kunnen scheiden tussen 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:35

een shetje erbij zetten zodat ze niet alleen blijven? als je een meeneemt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:36

of even de tijd geven? ;)
je hebt haar nog maar net!

santiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 08:47

of even de tijd geven?
je hebt haar nog maar net!

we hebben de 2 paarden even van elkaar gescheiden santiana in de paddock en keicha in de wei en zo om en om, we wachten ook wel even een tijdje maar het is echt heel erg mijn paard santiana springt de stal zo wat uit!!

ik weet niet hoe het komt, maar santiana is net 4 jaar en keicha 9 misschien dat ze daarom santiana als haar eigen veulen beschouwd!!

bedankt beste leden voor jullie reacties!! :)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:51

Het is waarschijnlijk wennen, maar als je "maar" 2 paarden hebt staan, dan kan je dit probleem ook houden. Heeft niet per sé met merrie zijn te maken hoor. Sommige paarden hebben er echt een hekel aan om alleen achter te blijven. Ik denk dat een pony erbij geen gek idee zou zijn...ook dan kan het nog wel even duren voor ze eraan gewend zijn, want veel paarden vinden een pony niet goed genoeg in het begin....ik ben bang dat je wat geduld moet hebben. Paarden hebben best lang nodig om te acclimatiseren en ik weet niet hoe lang het andere paard alleen heeft gestaan of al daar is en misschien hangt die nu ook even extra aan jouw paard....hoe dan ook, succes ermee!