Nieuwe hype advertenties steeds weer opnieuw plaatsen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Nieuwe hype advertenties steeds weer opnieuw plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 10:34

Het valt me op dat er een nieuwe erg irritante hype lijkt te ontstaan op markt. Het weghalen en weer opnieuw gekopieerd plaatsen van je advertenties. Hierdoor kom je steeds weer opnieuw bovenaan dezelfde advertenties tegen van dezelfde personen. Samen met de eeuwigdurende plaatsing van oneindig veel commerciele advertenties overal begint het me nu echt goed te irriteren. Zo heb je als je niet veel tijd hebt of simpele privepersoon geen kans meer om iets te verkopen omdat je verzuipt in alle advertenties.

Kan daar nu eindelijk eens iets aan gedaan worden, zoals niet vaker dan eens per maand een advertentie plaatsen, of niet meer dan 5 advertenties per week als commercieel. Het is nu helemaal niet leuk meer, zowat nog erger dan marktplaats.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:19

Is mij inderdaad ook opgevallen en ik vind het ook erg hinderlijk. Altijd dezelfde meuk die voorbij komt...

karuna
Drukke kabouter

Re: Nieuwe hype advertenties steeds weer opnieuw plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 09:14

En die lijken wel zowat iedere dag of iedere paar dagen steeds opnieuw geplaatst te worden. Heel erg irritant om te zien.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:21

en evt gewoon een splitsing dat (web)winkels op een apart commercieel stukje kunnen aanbieden?
Dan kan ik weer wat makkelijker even snuffelen, zonder dat je al die advertenties door hoeft.
tegenwoordig op zoekterm zoeken valt ook tegen, want er staan dan 10 merken vernoemd die ze ook verkopen. Of laat ze betalen, dan zal het ook wel wat minder worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 09:22

Ik zie ook particulieren steeds opnieuw iedere week of dag dezelfde advertenties plaatsen, noem bv de bruine rijlaarzen, die blijven op de voorpagina staan omdat ze steeds opnieuw verwijdt gecopieerd en geplaatst worden.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:25

dat vind ik minder storend en is denk ik ook een gevolg van die vele andere (comm.) advertenties. Als dat en stuk minder is, dan is de advertentie van de particuliere bokker makkelijker te vinden en langer zichtbaar in de rubriek.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:29

karuna schreef:
Ik zie ook particulieren steeds opnieuw iedere week of dag dezelfde advertenties plaatsen, noem bv de bruine rijlaarzen, die blijven op de voorpagina staan omdat ze steeds opnieuw verwijdt gecopieerd en geplaatst worden.

idd volgens mij is er iemand die elke dag dezelfde rommel aanbied, lijkt me toch wel dat er geen interesse voor is :+
anders had ze het vast wel al verkocht als het steeds boven aan staat!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:33

eens per week een advertentie plaatsen zal niet werken gezien je nu alles moet opsplitsen. Eerder kon je al je sooi in een topic kwijt toen was de regel simpel een maal per week een topic.
Nu moet je alles van elkaar los verkopen, halster bij de halsters en zadels bij de zadels dan is het onmogelijk om de regel te zetten van een maal per week een topic.

Wel zou het fijn zijn als commerciele advertentie's toch een soort van sub forum krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 10:33

Ik heb afgelopen weken eens zitten tellen maar kom toch op aardig wat particulieren die iedere keer hun advertentie herplaatsen, los van de enorme berg commercielen. Wil je daar nog tussen opvallen met een advertentie moet je of meedoen met het in mijn ogen trieste aandacht vragen of maar accepteren dat je advertentie niet gezien wordt en dus ook niet verkoopt.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:17

Waarom zou zoiets niet te realiseren zijn, Goos_hoeve? Als dit voor iedere gebruiker geldt, zowel particulier als commercieel, dan krijg je niet dat de Markt dagelijks wordt overspoeld met dezelfde spullen.
Het plaatsen van een advertentie is niet heel moeilijk, kijk maar wat er dag in, dag uit telkens voorbij komt.

Qua verkoop denk ik dat je in theorie met de Markt nu makkelijker je spullen kwijtraakt. Je kunt zoeken per categorie, maat, etcetera. Dat geeft een veel specifieker zoekresultaat dan het oude EA.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:15

Omdat je nu alles apart moet adverteren, halsters bij de halsters enzo Als je maar eens per week een topic mag maken houd in dat je bv. maar 1 halster per week kan verkopen.

Ik vind het eerlijk gezegt niet echt leuk zo. Als ik bv destijds op zoek was naar een deken en klikte op een topic die o.a. dekens verkocht en ik kwam een leuk hoofdstel tegen bood ik daar ook op. Dat doe ik nu echt niet meer. Ga niet alle advertentie's van mensen bij langs.
Aan de andere kant kan je nu wel veel specifieker zoeken, maar voor de koop verslaafden onder ons (waaronder ook zeker ik) vind ik het niet leuk meer om te struinen tussen de advertentie's

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:02

Ik zie het probleem niet zo. Als je mooie spullen hebt, raak je het wel kwijt. Dan hoef je echt niet iedere dag de advertentie opnieuw te plaatsen. Juist omdat je zo specifiek kunt zoeken, is het makkelijker om te vinden wat je nodig hebt.

Je kunt overigens bij de Markt kiezen voor 'Nieuwe advertenties', dan krijg je de meest recent geplaatste advertenties. Dat is erg leuk sneupen, vind ik. Als een gebruiker iets moois aanbiedt, kijk ik vaak via de advertentie naar de andere advertenties van deze persoon.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:05

volgensmij komt de advertentie ook bovenaan als er een reactie opkomt.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:05

Goh ik ben dus niet de enige die me hier aan stoort :)

Ik zie eigenlijk, wekenlang, al dezelfde advertenties.
Het zoeken vind ik daardoor een regelrechte ramp: zoekwoorden worden in iedere adv. vermeld, onder het mom van: dit merk verkopen wij ook!
Ja... daar heb ik niks aan, ik zoek het merk en artikel. Niet een website of shop.
(anders had ik allang gegoogle'd ;) )

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:09

Volgens mij niet, PocoGaucha. Maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:43

nee een advertentie word niet naar boven geplaatst als er een reactie komt, wel als je de status wijzigt.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:57

Hoe bedoel je dat, Alja? Als ie bv. Gereserveerd is of als je de prijs veranderd?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:07

als je een advertentie reserveerd komt hij idd wel weer boven te staan :)
prijs wijzigen weet ik niet, daar doe ik niet aan :+

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 00:36

vind het ook wel erg irritant dat je advertentie's niet kan verwijderen.