Na 1000zenden euro's lichter te zijn en totaal nog niks wijzer...hoop ik dat ik hier een nuttige reactie krijg en niet mensen die weer beginnen over echo's ed.
4 maanden geleden merkte ik dat mijn pony kreupel liep....da laten komen nekregio en rug extreem gevoelig volgens da door kreupelheid links voor!! Advies was 2 weken niks mee doen en paddock....daarna 5 min aan hand stappen en hoefijzers omdat ze haar hoefjes extreem scheef afslijt. Hbeb advies netjes opgevolgd.....ijzertjes eronder en paddock... maar naar mijn gevoel liep mijn pony nog steeds kreupel na die 2 weken dus heb haar 2 weken extra apart laten staan maar wel 5min per dag aan hand mee gestapt!!
In de tijd heerste rhino dus mocht niet mijn pony vervoeren naar visdonk (van visdonk zelf) omdat code rood heerste!!
Heb daarom edigit laten komen om te laten uitverdoven en rontgen te maken van linksvoor om in ieder geval slijtage of artrose uit te sluiten want dat was volgens da het verstandigst!!!
Kreeg weer advies omdat ze nog kreupel was en er niks op rontgen te zien was weer 2 weken rust daarna rustig stappen 5 min.
2 weken later aan aantal mensen gevraagd wat ze er van vonden....iedereen vond haar goed lopen......behalve ik!!!
Eigenwijs als ik ben..... ben ik weer met shadow naar visdonk gereden samen met aantal mensen die zeiden dat ze goed liep voor echo die ik vanaf begin al wou maar da mij af deed praatte!!
Weer kreupelheidsonderzoek gedaan ..................en ja hoor nog steeds kreupel....volgens da en hoefsmid van nassau door de hoefijzers die eronder lagen want die waren niet goed voor paardje wat scheef liep!!
Kreeg speciale ijzers en mn paardje is door ellen kral manueel behandeld en accupuntuur

Mij is beloofd en verzekerd dat ze door deze ijzers 100% weer goed zou lopen dus echo niet nodig!!
Weer 2 weken rust en daarna 10 min stappen voor 2 weken en in 5 de week uiteindekijk galop!!
Heb haar 4 weken stil laten staan ipv 2 omdat ze niet goed liep daarna langzaam gestapt en rechte lijnen gedraafd ....vond het zelf niet goed maar alle mensen die keken (zeker 8 mensen) zeiden dat ze goed liep
Heb weer dierenarts laten komen dit keer weer aan huis.......zodra ie aan kwam lopen was 1e reactie volgens mij had ik jou niet meer moeten zien, ik antwoorde met....wil het zeker weten!!
PAARD NOG STEEDS KREUPEL dat was uitkomst................
Heb nou fysiotherapeut laten komen en ze is minder vast in nek en veel brutaler dan ooiit.......dus veel levendiger en dat is goed!!
Die goeie man kwam op zaterdag en is 1,5 uur met mijn pony bezig geweest en vroeg maar 50 euro............hij gaf ook advies op ijzers met siliconen of iets met vering eronder te laten zette omdat pony miss snel verrekte spieren heeft!!
en dan helpen harde ijzers niet net zoals dat speciaal niet helpt dan!!
Ik ga het proberen want klonk logisch
Nou ben ik 3x naar visdonk geweest voor echo en dan stuurde ze me weg.....kreeg gister laatse verslag binnen van huisbezoek afgelopen dinsdag en nou krijg ik als advies weer uitverdoven, echo linksvoor en echo nekregio en eventueel aanvullende echo met ander woorden..............weer veel geld!!
Mijn pony is naar fysio veel beweeglijker in nek en veel actiever..,.die da vangen zo veel mogelijk geld ...ik vroeg maanden geleden al om echo

Ga nu hoefijzers proberen en daarna altijd nog echo............bovendien ben ik INMIDDELS van mening dat pony zolang stilzetten niet goed is.....heb zelf ervaring met extreem pijnlijk lichaam met reuma en bechterev in familie en beweging is een must......niet teveel maar zeker niet niks doen!!
Wil graag zoveel mogelijk reactie's
want ben heel verdrietig en mijn paardje ook
grtz lousanne en lieve shadow