Wat vindt Bokt van de kaartenacties?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Wat vindt Bokt van de kaartenacties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 15:49

Er komen de laatste tijd steeds meer topics met de vraag of men een kaartje of voetbalplaatjes etc. op wil sturen voor iemand die ziek is of z'n kaartjes kwijt is.
Ik vind het leuk als mensen spontaan zeggen: goh, ik zou wel een kaartje willen sturen, geef het adres even door. Of: ik heb nog plaatjes over en die wil ik best naar je toesturen :) Maar om er nou specifiek om te gaan vragen aan vreemden vind ik eigenlijk wel wat ver gaan; organiseer dan met je eigen familie wat ofzo, dat is toch veel leuker?
Nouja, ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken :D

Anoniem

Re: Wat vindt Bokt van de kaartenacties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:50

Ik heb al een paar keer meegedaan met een kaarten-actie, en vind het leuk om te doen :) Als je iemand met zoiets kleins blij kan maken dan doe ik het heel graag :j
Ik heb er dus ook geen enkel probleem mee als iemand vraagt om een kaartje te sturen.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:51

Als je er iemand blij mee kan maken. waarom niet :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:52

Ik vind het een leuk idee, zeker voor mensen die een steuntje kunnen gebruiken.
Vind het alleen handiger als er een apart forum voor is, kan iedereen het daar plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:53

idd :) kost alleen zoveel postzeggels :+ haha

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:54

Ik vind het totaal geen probleem. Doe zelden mee hoor, niet dat ik het die mensen niet gun ;) maar omdat ik het toch best een dure hobby vind.
Maar omdat niemand wordt gedwongen om een kaartje te sturen is het helemaal top. De verstuurder is bereid om iets te sturen dus dat zit prima en de ontvanger is blij mee. Win-win situatie?

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:59

Ja ik weet niet echt wat ik er van vind, doe zelf nooit mee eigenlijk terwijl ik een hartstikke sociaal persoon ben en het iedereen gun.. Zou zelf in ieder geval nooit zo'n topic starten...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:01

ja ik weet het ook niet helemaal. Ik bedoel snap dat het goed bedoelt is enzo, maar het maakt voor mij wel echt een verschil of het gaat om een medebokker die ziek is ofzo, of een totaal onbekende die helemaal niets met bokt te maken heeft, in dat geval doe ik dus niet mee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:01

Ik vind het onzin. Ik ga geen kaart sturen naar iemand die ik niet ken, en als ik ziek zou zijn, zit ik ook niet op kaarten te wachten van mensen die ik verder niet ken.

Ik snap best de goede intentie erachter, maar nee, is niks voor mij :n

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:03

stef schreef:
Ik vind het onzin. Ik ga geen kaart sturen naar iemand die ik niet ken, en als ik ziek zou zijn, zit ik ook niet op kaarten te wachten van mensen die ik verder niet ken.

Volkomen mee eens :j

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:05

Heb zelf net zo'n topic geopend dus ja voel me aangesproken.
Ik doe dit voor mijn neefje omdat de familie- en vriendenkring om hem heen nou eenmaal erg klein is. Hij heeft het nu erg zwaar en kan alle steun gebruiken. Hij is dol op kaartjes... 1 en 1 is 2
En ik vind het hartverwarmend dat zoveel mensen hem willen steunen, dat betekent heel veel. En het voordeel van een (groot) forum is, dat je alleen kan lezen wat je aanspreekt. Dus naar mijn mening hoeft niemand er 'last' van te hebben als het duidelijk in de titel staat!
Laatst bijgewerkt door leonie_1986 op 11-06-12 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:10

het is een ieder aan zich als hij/zij er aan mee doet :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:21

fjordjes schreef:
Ik vind het een leuk idee, zeker voor mensen die een steuntje kunnen gebruiken.
Vind het alleen handiger als er een apart forum voor is, kan iedereen het daar plaatsen.

Een sub voor die paar topic lijkt mij een beetje overdreven.

Ik doe wel mee, maar hangt net af waar het precies voor is en met welke insteek. En ook of ik er zelf budget voor heb.

Als je iemand blij kan maken, waarom niet?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:30

LZP -> FZ

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:31

Ik stuur ook geen kaarten naar mensen die ik niet ken, ik wil ze best sterkte wensen ofzo, maar ja ik weet niet, waarom zou ik een kaarjte sturen naar mensen die ik niet ken?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:34

Ik hoef ook geen kaarten van mensen die mij niet kennen, hoe aardig bedoeld ook. Als iemand er wel behoefte aan heeft, wil ik best een kaartje sturen hoor. Je kunt er niet vanuit gaan dat er altijd familie om iemand heen is want dat kan ook heel anders zijn. Niet iedereen heeft een vangnet.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:35

stef schreef:

Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Kan het niet beter verwoorden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:37

Kaartjesacties voor mensen die zelf op Bokt zitten en een steuntje in de rug kunnen gebruiken vind ik wel leuk.

Maar kaartjesacties via Bokt voor een vriendin/neefje/buurvrouw/tante/lesjuffie/vader vind ik onzin :n
Snap de bedoelingen, maar vind dat niets voor op Bokt :n

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:43

In het begin vond ik het wel leuk dat er mensen aan meededen, maar nu lijken er steeds meer van dat soort topics te komen.

Doe zelf nooit mee, zou er trouwens zelf ook geen boodschap aan hebben hoor als ik ze zou krijgen. Je kent die mensen niet, ze kunnen je dan toch ook niet steunen. Maargoed, dat is persoonlijk.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:52

Douce schreef:
Ik vind het totaal geen probleem. Doe zelden mee hoor, niet dat ik het die mensen niet gun ;) maar omdat ik het toch best een dure hobby vind.
Maar omdat niemand wordt gedwongen om een kaartje te sturen is het helemaal top. De verstuurder is bereid om iets te sturen dus dat zit prima en de ontvanger is blij mee. Win-win situatie?

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Ik doe zo af en toe mee...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:46

Evelli schreef:
Kaartjesacties voor mensen die zelf op Bokt zitten en een steuntje in de rug kunnen gebruiken vind ik wel leuk.

Maar kaartjesacties via Bokt voor een vriendin/neefje/buurvrouw/tante/lesjuffie/vader vind ik onzin :n
Snap de bedoelingen, maar vind dat niets voor op Bokt :n

Amen _/-\o_

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:55

ik zou er zelf niet aan moeten denken als eee vriendin zon actie op het internet zou zetten voor mij.. Ik vind kaartjes leuk, niet om het kaartje, maar om wie het geeft, dat warme gevoel komt van een lieve tekst van je vriend, moeder, kennis etc.. maar niet 10tallen kaartjes omdat je vriendin via internet een actie heeft opgezet, van mensen die je niet kent.. nee ik zou een dierbare in het ziekenhuis op een andere manier steunen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:06

Als je graag kaartjes ontvangt en stuurt, dan moet je maar gaan postcrossen. Www. Postcrossing.com
Heel erg leuk om te doen :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:18

Op het gebied van "regels", wij houden als richtlijn aan dat we het per geval bekijken. Voor naaste familie (denk aan een moeder die een hartoperatie heeft) kan het bv. wel, maar zo zijn er ook gevallen waarin men het idee heeft om kaartjes op te sturen naar een familie van een overleden kindje waarover in de krant iets te lezen was. Tja, het idee is natuurlijk erg mooi, maar het is maar de vraag of die familie er dan wel op zit te wachten om tientallen kaartjes te krijgen van een online forum waar ze nog nooit van hebben gehoord. We proberen dus altijd na te gaan of de familie (naaste familie) toestemming heeft gegeven, want niet iedereen zit er op te wachten.

Of jullie kaartjes sturen is natuurlijk aan jullie de keuze. Niemand verplicht jullie en als je het niet wilt, moet je het ook niet doen. Zij die wel willen, ook prima :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:25

ik vraag me eig af hoe dat gecontroleerd word.. of daar toestemming voor word gegeven. Door ff te pb-en met de ts? Ik bedoel de ts geeft dan wel op het internet ( ookal is het via pb iedereen krijgt t die een berichtje stuurt ) het adres waar het heen moet..