Ik ben nieuw op dit forum, ik hoop dat ik er snel wat van snap haha.

Vanaf mijn 5e rij ik al pony/paard, ik ben begonnen bij de Spoorruiters in Valburg, daarna bij de Fruithof in Heteren gereden, en als laatst bij de Holland in Driel. Sinds december 2011 heb ik een eigen paardje.
nadat Tosca een jaar had stil gestaan, ben ik met haar gaan opbouwen, aan de hand stappen, steeds iets langer en steeds iets meer, af en toe een lange zijde aan de hand draven etc.
Omdat ik Tosca van veulen af aan al ken heb ik haar gekocht toen ik hoorde dat het manege leven te zwaar voor haar zou zijn, ze was dus kreupel en niemand wist ofdat ze ooit nog goed zou lopen.
In Januari 2012 heb ik een echo laten maken van haar rechter voorbeen, door litteken weefsel bij de peesschede wordt het te "krap" als ze overbelast wordt. gelukkig zijn er geen pezen beschadigd

dus goed nieuws, maar ze moet wel altijd beenbeschermers om. ze hoeft zelf maar 1 keer haar eigen been aan te tikken ofzo en ik kan haar wegbrengen

ik heb vanaf januari, steeds meer eigen spullen gekocht voor Tosca, zadel etc.. ik heb een tijdje zonder zadel gereden omdat ik geen zadel voor haar had. maar dat ging niet lang goed, ze kreeg steeds meer energie, kreeg meer beweging en minder eten.
sinds 28 april sta ik op een heerlijk rustige pensionstal in Huissen, en heb vandaag mijn eerste prive les gehad, hard gewerkt en Tosca trok het goed!
dus ik ben trots op mijn mooie paardje..

-Foto's volgen-