een nieuwe ''boktster'' en nog zo groen als gras :p

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kleintje83

een nieuwe ''boktster'' en nog zo groen als gras :p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 13:09

Hallo iedereen!
Na lang meelezen op bokt, eindelijk een account aangemaakt!
Ik ben Karlijn uit Noord Brabant en April is nu een jaar in mijn leven.
Jaren geleden reed ik op de manege ( rond mn 10 ik ben nu bijna 29 :o )
Afgelopen jaren weleens gereden op de hengst van een vriendin van mij en zodoende kwam April op mijn pad :) Maar ik ben dus in de paardenwereld behoorlijk groen en doe mn best zodat ik weet waarmee in bezig ben. Vandaar is Bokt een geweldig hulpstuk dus het account kon niet langer uitblijven!
Het is een beetje lang verhaal maar aangezien April daar ook stond en er niks mee werd gedaan, ben ik me over haar gaan ontfermen.
De eigenaar van April had haar in eerste instantie gekocht om bij het veulen van een vriendin van mij te zetten. ( volgens degene waar ze gekocht is zou ze makkelijk zijn en ideaal om bij een veulen te zetten ) Niet dus! veulen werd gestampt en gebeten ( is mij verteld ik was er toen nog niet) Verder zou zijn dochtertje er op gaan rijden , toen plusminus 9 jaar . Op het begin ging dat redelijk maar dochtertje ooit van ander paard gevallen en sindsdien nooit meer gereden. Zodoende stond April een beetje in de wei te vervelen. toen kwam ik dus. Het voeren werd ook ' sporadisch' gedaan en mesten ook 1 x pw . Ik ben begonnen met af en toe te gaan rijden.( zomer 2011) uiteindelijk ben ik heel de verzorging op me gaan nemen. ( 2012 besloten all the way te gaan ) zodoende kwam ik erachter dat er amper iets over haar bekend is : ze heeft geen stamboom geen papieren geen paspoort niks! ze is gechipt maar staat niet geregistreerd. ze was vorig jaar klaar met wisselen en volgens de vorige eigenaar zou ze 1 juni 6 jaar zijn geworden. ( ik terug rekenen hun hebben haar met er 2 ingereden! :n )

Ze is vermoedelijk een kruising Hafflinger Welsh, ze is errug pittig en een lastige dame , wel lief hoor maar ze heeft al menig verzorgstertjes letterlijk weggejaagd! ( voor mij ,verschillende meiden het geprobeerd, haakten allemaal af en renden letterlijk in paniek de bak uit! ) moet ik toegeven dat ze het mij ook niet makkelijk heeft gemaakt!! En ik snap dat dat dochtertje er niet meer op wil, April is nu i.i.g. veel te lastig voor zo.n jong iemand!

Vanmiddag komt de veearts voor een gehele checkup want dat is nooit gedaan en ik ben heel erg benieuwd naar haar gezondheid. Zolang ik er ben is ze niet geent en ik heb haar pas nog ontwormd maar dag erna zat er bloedworm in dr mest ;( Dus er komt ook een bloedonderzoek ze moet geent worden ,tanden nagekeken worden ik wil hart en longen nagekeken hebben etc. etc. Ondertussen het zeer oude slechte zadel weggeflikkerd ( ze had 2 drukpunten) en een boomlooszadel gekocht. Ik begin me wel echt af te vragen of ik echt wel op dr pas , maar dat zal ik in het daarvoor bestemde topic doen :D ( ik weet toch nog niet hoe ik een foto moet posten ;) ) Ik heb me in ieder geval even snel voorgesteld en kan ik met een gerust hart vragen gaan stellen op de forums :p eerst veearts nu en hopen dat alles goed zit en kijken hoe ik een paspoort kan gaan aanvragen! Later meer! Grtzx!

RubyRed

Re: een nieuwe ''boktster'' en nog zo groen als gras :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:14

Welkom :).

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:17

Welkom! Hoe lang ben je als ik vragen mag dan en je pony?

hanneke790

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:18

Veel succes! Ik hoop echt dat ze beter word, maar is ze nu van jou?
Veel plezier nog van je mooie paardje!
Ik heb ook geen idee hoe je foto's moet uploaden dus... maar uitzoeken ;P

xxxxxxx

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:18

Hallo Kleintje83 en welkom op Bokt! De ideale plek inderdaad voor paardenliefhebbers!

Nieuwelingen raad ik altijd aan om even de regels en de help door te lezen, zodat ze alvast een beetje weten wat hier wel en niet kan en mag. Je vindt deze rechtsboven in je scherm, maar zal ook even de linkjes plaatsen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help en http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels.

Mocht je verder toch nog vragen hebben over hoe en wat hier, stel ze gerust! Heel veel plezier hier nog en let een klein beetje op, want Bokt is heel verslavend!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:20

Je mag me idd altijd pben als je vragen hebt

yumi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:23

welkom en ook heel veel succes met je paardje!hopen dat ze helemaal gezond is :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:27

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:37

Welkom op bokt. Fijn dat jij nu voor haar kan zorgen, ben benieuwd wat de arts ervan zal zeggen.. :)
Ook benieuwd naar de foto, als het je lukt ;)

kleintje83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 13:44

( even een snelle reactie via telefoon) dankjewel iedereen! officieel is ze niet van mij maar heb wel afspraken met de eigenaar gemaakt en paspoort mag op mijn naam komen te staan. maar we moeten daar nog verder over sprken. ik ben 158 meter en April is plusminus schoft hoogte 1.30 ik ga dadelijk alles beter opmeten. ik hoop dat het net kan maar twijfel heel erg . degene die mij het zadel heeft verkocht ( zadelpasservice) zei dat het ging maar dat ik niet meer mocht aankomen ik weeg nu rond de 60 en April is ongeveer 330 kilo. en bedankt voor de linkjes! en ik zou indd. graag meer willen leren over grondwerk e.d.
Later meer!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:57

Hey. Ik help mensen online met grondwerk. Ik heb er al vele geholpen en wie dichtbij woont kom ik persoonlijk helpen.

kleintje83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 19:21

hallo maureen, dat zou heel fijn! alleen putten ligt niet echt in de buurt! April was i.i.g op het oog harstikke gezond. even bloedonderzoek afwachten en ook volgens de VA pas ik nog op april. April is redelijk stevig gebouwd en bespiering voor haar leeftijd was oke! nu nog het paspoort aanvragen maar dat is een kwestie van de brief posten enja ... dan is ze van mij *\o/* zodra ik mn pc aan heb ga ik aan de gang met foto,s ! eerst ff nog mailen over het zadel want er zat toch weer een drukplek ;(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:22

Hoi hoi welkom hier en heel veel plezier.

kleintje83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 12:53

Paspoort is binnen en staat op mijn naam :-) en chip is nu ook geregistreerd!
nog 1x met equest ontwormen en voor de rest was bloed okaj! nog even het zadelprobleem afhandelen en het genieten kan echt beginnen! nu nog hopen op een beetje droge zomer :p tot ziens in de andere topics!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:25

Welkom gefeliciteerd met de aankoop van je paard :)