Dingetje mbt paarden die te koop staan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Dingetje mbt paarden die te koop staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 23:49

Ik zit nu net een beetje te zoeken door paardenadvertenties, en ik bedenk me een hele mooie toevoeging voor de zoekfunctie.

Net als bij rassen, disciplines, etc. , kan je een kopje maken 'Geschikt voor:' met als opties:
- Zwaardere ruiters
- Beginners
- Kinderen
- Onzekere ruiters
- Recreatieruiters
- etc
Dat maakt het zoeken wel een stuk makkelijker :) als ik zoek naar een paard voor mijn vriend maakt het niet zo heel veel uit wat voor ras het is, maar vooral dat er een beginner op kan en een groter persoon. Dat hoeft dus niet per se een groot paard te zijn :) . Ook als iemand een paard zoekt om mee in het bos te hobbelen, hoeft dat echt geen ZZ dresuurknol te zijn.
Deze opties kan je dan aanvinken als je de advertentie zet. Maar ze zijn dan wel optioneel; dus het hoeft niet aangevinkt te worden.

Iets anders nog, wat ik al eerder heb aangegeven: op dit moment is het nog niet mogelijk om bijvoorbeeld zowel 'western' als 'onbeleerd' te selecteren. Dan gaat ie zoeken naar western EN onbeleerd, en dat klopt niet natuurlijk :P

Hoop dat julliee er iets mee kunnen!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:23

_/-\o_ Zeer gewenst!
Al blijf je dan natuurlijk bij het probleem zitten "Wat is geschikt voor kinderen/recreatie enz.?" Want wat voor mijn zusje een leuke 'kinder'pony is, is voor een ander een woest rodeopaard, bij wijze van spreken. :P
Maar het aanvinken van deze opties zorgt natuurlijk wel voor wat specifiekere zoekresultaten, al zou ik zelf toch alle resultaten doorspitten en niet alleen uitgaan van de -dan wel niet- aangevinkte opties.

aerdenhout1

Re: Dingetje mbt paarden die te koop staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:28

Handig denk ik! Nog een dingetje dat handig zou zijn, is dat als je je voorkeur hebt gegeven, dus b.v ook de afstand waar je in zoekt, blijft staan.
Nu moet je die elke keer als je ergens naar hebt gekeken opnieuw invoeren.

Of ik doe weer iets verkeerd??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:34

Ik vind het niet handig, want wie bepaald dat? Juist de verkoper. Vaak staat er al genoeg info in het onderste deel, de verkoper kan je alleen maar verkeerd beïnvloeden als hij daaruit kan kiezen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:28

lijkt mij ook niet bepaald handig, het is altijd de mening van de verkoper en een ander kan er wel anders over denken :)

NienkeMona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:55

Alja schreef:
lijkt mij ook niet bepaald handig, het is altijd de mening van de verkoper en een ander kan er wel anders over denken :)

dat had ik ook met een hoofdstel van divoza hun vonden dat het roze was terwijl ik toch een lila hoofdstel zag terwijl overal staat aangegeven dat het roze was

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 12:13

Nee maar het is natuurlijk wel mooi als je een paard hebt dat niet meer voor de sport geschikt is maar wel voor recreatie, je dat kan aangeven. Dan verschijnt dat paard niet voor iemand die zoekt naar een paard om ZZ mee te gaan rijden.

Ook als ik een paard zoek voor mijn vriend die nogal groot/zwaar is, wil ik liever niet op grootte zoeken (aangezien een Tinker van 1,60 hem vermoedelijk beter kan dragen dan een draver van 1,70). Daarnaast weet je ook wel van een paard dat erg schrikkerig is, of dat erg sterk kan zijn in het rijden, dat je er beter geen beginner op kan zetten.

Je bent natuurlijk niet verplicht om de dingen aan te vinken als je zoekt hè ;) En de verkoper zal zich ook wel achter de oren krabben voor hij een paard in een hokje zet om het zo maar te noemen. Als ik een kinderpony verkoop waarvan ik stiekem wel weet dat hij bijt, dan zal mij dat niet in dank worden afgenomen en ben ik voortaan geen betrouwbare verkoper meer