Aanvulling DNA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Aanvulling DNA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 16:52

Ik zag in de lijst dat het stuk over DNA nog niet af is (http://www.bokt.nl/wiki/DNA). Nu volg ik zojuist een module over genetica wat volgend jaar mijn major gaat worden op het HBO (mens/dier) en ik ben er erg geïnteresseerd en gedreven in, ik zou dus best wel aanvullingen willen schrijven. Echter, hoe diepzinnig* moet de informatie gaan worden? Gezien dit staat aangegeven: "Meer uitleg, eventuele afwijkingen aan het DNA vermelden".

Als mijn bijdrage welkom is, dan kan ik dit pas echter in de zomervakantie schrijven gezien mijn grote studiedrukte, maar ik kan nu wel alvast de interessante bronnen gaan bijhouden en selecteren.

* Willen jullie alleen de algemene opbouw, of moeten er ook zaken als mitose/meiose/reductiedelingen bij waar onder andere afwijkingen (mutaties) kunnen ontstaan, moet ik bijvoorbeeld schrijven dat die mutaties kunnen ontstaan doordat de volgorde van de basenparen veranderen of kan ik als toevoeging gebruiken dat je met bepaalde technieken (fingerprinting/PCR) stambomen kunt achterhalen etc.

Aurora3

Re: Aanvulling DNA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:10

In het artikel over DNA denk ik dat je het beste een algemeen stuk neer kan zetten over de opbouw van het DNA. De andere zaken die je noemt zijn zeker ook welkom op de Wiki maar zou ik apart zetten denk ik. Dit is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van hoe veel informatie je hebt en hoe lang het artikel gaat worden.

Ik zou zeggen begin maar gewoon met schrijven als je tijd hebt en laat maar zien wat je hebt. Dan kunnen we altijd nog kijken of we alles in 1 artikel neerzetten of dat we het toch splitsen.