De wiki gaat achteruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

De wiki gaat achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 23:27

Wat mij opvalt is dat ik de laatste tijd veel van dit soort berichten tegenkom boven aan een artikel uit de wiki: "Dit is een artikel dat antwoord geeft op een praktische vraag en daarom niet of weinig gebaseerd is op wetenschappelijke bronnen, maar op ervaringen."

En die waarschuwing is terecht, want vaak staat in die artikelen regelrechte bullshit of rare veronderstellingen. De wiki moet geen 'meningen' worden maar gewoon (wetenschappelijk)informatief blijven, voor de meningen hebben we het forum al toch?

Wie is dit nog meer opgevallen en vind het net zo zonde als ik? -O-

Eline

Re: De wiki gaat achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:17

Allereerst: als je een specifieke fout, bullshit of veronderstelling in een artikel op de Wiki ziet: laat het weten. Dat horen we gewoon altijd graag, zodat het kan worden verbeterd. Dan kan het worden verbeterd. :)

Het klopt dat de melding gisteren boven een aantal artikelen is neergezet, die wijzigingen zijn teruggedraaid. We zijn op dit moment met de Wikimods aan het kijken hoe we ook antwoorden over meer praktische vragen waar veel mensen tegenaanlopen en waar vaak geen 'keihard wetenschappelijk onderzoek' over is kunnen geven. Als voorbeeld: hoe haal je een paard uit de wei wat meer interesse heeft in gras dan in jou.

We zijn op dit moment nog volop aan het nadenken hoe we dat in het vat gaan gieten, maar in principe zijn we het 100% met je eens: de Wiki moet geen mening geven, doel is en blijft verstrekken van informatie.