[Zeur] Gebruik van niet bestaande tag's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

[Zeur] Gebruik van niet bestaande tag's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 16:58

Zoals mijn titel al aangeeft, zie ik de laatste tijd steeds vaker tag's op de fotofora die niet bestaan.
Denk hierbij aan [MOVIE], [HAF] en [FJ]. Oud wijf als ik ben, begin ik me er steeds vaker aan te ergeren en ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer bokkers zijn die hier tegenaan lopen.

In mijn ogen is de titel Knappe haflinger showt zijn springkunsten! net zo duidelijk als de titel [HAF] Knappe haflinger showt zijn springkunsten!. Ik zie er dus totaal geen toegevoegde waarde in, behalve dat het aandacht trekt, wat je natuurlijk ook weer kunt oplossen door het gebruiken van een leuke pakkende titel *D

Sani

Re: [Zeur] Gebruik van niet bestaande tag's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:02

Is het erg dat ik niet eens weet wat FJ betekent?

Ik weet niet zeker of er afspraken zijn over tags op de fotofora ( er van uitgaande dat je ITP en andere varianten daarop bedoeld ), maar wellicht dat dat hier besproken kan worden of dat er iets als dat al is en dat er op geTeMd kan worden?

Het is mij persoonlijk nog niet opgevallen, of wellicht let ik daar niet op.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 17:03

Sani, dat is nou precies het punt waarop ik doel. Door die niet bestaande tags word de hele boel niks duidelijker, FJ = afkorting van fjord, HAF van haflinger en zo kan je wel even doorgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:04

Fjord?
Waarschijnlijk komt het omdat mensen tags niet snappen en dus denken dat het maar een extraatje is, ipv vooraf bepaalde categorieën

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 17:13

Aysaa, deze tags komen gewoon bij in the picture voor dus heeft niks met categorieen te maken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:14

Ah nvm dan, ik dacht dat je met fotofora bijvoorbeeld ook fotokunst bedoelde.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:20

Ja valt mij ook op. Ook bij Uit de Kunst af en toe. Al ben je met je topictitel nu net zo schuldig, al snap ik 'm wel :D

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:09

Nou vind het eigenlijk wel handig, zo weet ik bij kraamstal in the picture welk de topics met tinkerveulentjes zijn [TI] :o

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:46

Bij kraamstal tip kan ik het me idd nog wel voorstellen dat je dat wilt weten, maar bij een doodnormaal (itp) topic zie ik er het nut niet van in..
Je kunt ook zonder TAG aangeven wat voor paard er in het topic staat. :)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:51

Ik deed het soms bij KS-ITP omdat ik enkel mijn veulen haar volledige naam schreef en dan een tag erbij voor het ras, sommige mensen kijken nu eenmaal liever foto's van haflingers of tinkers of...
Zag er niet echt een probleem in en heb er ook nooit commentaar op gehad. Als je in je topictitel al vermeldt wat voor ras je dier is, dan vind ik zo'n tag nutteloos, maar als je bvb schrijft: "Mooie Rakker de wei op met vriendjes!" en dan een tag, vind ik dat best nuttig :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:56

Ik vind die Tags ook handig.
en niet bestaand? dr zijn rassentopics, die met die tags aangegeven worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:17

is er een regel voor welke tag wel of niet bestaat dan? tags kunnen ter plekke verzonnen worden, en dat gebeurt dus ook.
Ik heb er zelf geen problemen mee, maar het wordt me ook niet duidelijk wat voor ts nu het probleem precies is.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:02

Ik vind vooral [MOVIE] erg handig ! Bij itp ben ik bijvoorbeeld erg fan van plaatjes kijken maar veelal te lui voor een filmpje..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:43

die tag is ook idd handig, filmpjes kijken vind ik ook niet erg boeiend idd.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 00:18

stef schreef:
is er een regel voor welke tag wel of niet bestaat dan? tags kunnen ter plekke verzonnen worden, en dat gebeurt dus ook.
Ik heb er zelf geen problemen mee, maar het wordt me ook niet duidelijk wat voor ts nu het probleem precies is.

Volgens mij bedoelt ze de tags van UK en FK (MOVIE, FOTO, FB, SCH etc.)? Dat zijn in ieder geval de "bestaande" tags die op Bokt gebruikt (moeten) worden.

Ach, het is een rage en gaat wel weer voorbij. Ik herinner me nog dat er een stuk of 5 jaar (goh, wat worden we oud :+ ) een periode was dat iedereen bij het openen van ITP topics in de titel tussen [] het ras van het betreffende paard plaatste. Dat vonden veel mensen ook erg vervelend maar is na een tijd ook weggeëbd. :)

Er is alleszins geen regel op Bokt die (buiten FK en UK, en de ENQ-tag voor enqêtes op STW) tags verplicht of verbiedt. Dat zou voor ons ook behoorlijk wat werk zijn om telkens die tags uit titels te gaan verwijderen :)