Ook voorstellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nens77

Ook voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 21:32

Hallo allemaal !
Ik zal mezelf ook voorstellen ;
Mijn naam is Nancy, ik ben 34 jaar en heb 3 kinderen waarvan de oudste (mijn enige meid) mijn passie voor paarden heeft geërfd.
Ikzelf had na mijn 17e (op de manege een paar maanden gelest) nadat mijn verzorg pony waar ik op buiten reed door omstandigheden verhuisde, niet meer gereden.
Heb er ook jaren niet meer naar getaald tot mijn dochter op paardrijden wilde.
Eerst was ik zwanger van mijn jongste en druk met andere zaken, maar een paar maanden terug begon het weer te kriebelen.
Nu staat er op de manege ook een heerlijke maflinger aan wie ik (mijn dochter ook wel) best verknocht aan het raken zijn.
Dus sinds maart hebben we hem geleasd aangezien mijn dochter haar instructrice denkt dat hij te sterk voor haar is (ik ben van mening dat elke pony te sterk is voor een kind tot ze groot genoeg zijn om op een ander kind te kunnen passen, dus vanaf een jaar of 14 pas verantwoord om ze er zelf mee aan de slag te laten gaan, mijn dochter wordt van de zomer 10).
Mijn dochter rijdt nu 3 x per week en mijn achternichtje die ook e fan van hem is rijdt hem ook een à twee keer per week.
De drempel voor mij om er weer op te stappen is erg hoog, ik denk dat het te maken heeft met mijn leeftijd en het feit dat ik wel drie kinders heb om voor te zorgen.
Desondanks blijft het kriebelen en inmiddels heb ik hem na de les van mijn dochter twee keer uitgestapt.... Dat was best fijn !
Afijn ik ben een band met hem aan het opbouwen door hem te verzorgen, te poetsen en aan de hand te wandelen (wat een onopgevoedde draak is dat, steigeren aan de hand en als hij op zijn donder krijgt ook nog even een maai geven met zijn voorbeen) en als ik hem vertrouw wil ik het rijden ook weer oppakken (af en toe een lesje in de bak maar uiteindelijk weer lekker naar buiten !)
De maflinger in kwestie is (naar zeggen) laat geruind, in maart 7 geworden heeft in zijn begin periode op de manege (hij staat er in augustus twee jaar) enorm gepuberd en heeft een enorme sterke nek omdat hij daarvoor voornamelijk voor de kar liep.
In de winter kan hij flink spetteren dus de opzet is om hem een jaar te leasen (alle seizoenen) daarna is hij 8 en als het goed is uitgepuberd, mijn dochter een stukkie ouder en kan ze wat beter rijden (ze rijdt van de zomer twee jaar) en kunnen we kijken of het verstandig is hem te kopen.
Want als ik een paardje koop, dan wil ik hem houden tot hij oud en versleten is :-)
Dan zou toch na al die jaren mijn meisjes droom in vervulling gaan,
samen met die van mijn dochter !!

Verder heb ik nog een passie ; mijn Maine Coons !
Mijn oudste in inmiddels 17, mijn jongste net een jaar en ik heb er vier.
Deze katten zijn een beetje de haflingers onder de katten, echte clowns, eigenwijs maar zoooo lief.

Het is een lang verhaal geworden, het voorstellen is zo wel gelukt geloof ik ;-)

Nens77

Re: Ook voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 21:49

Vergeet nog te melden dat mijn lease maflinger een Wolkenstein b nakomeling is.....