Mijn naam is Heidi, en ben 30 jaar, woonachtig in Rucphen.
Was al een hele tijd niet meer op het forum geweest en vond het tijd om dat weer op te pakken.
Toen ik wel op forum kwam een tijd terug, reed ik nog paard op manege de vijfsprong en reed al 5 jaar daar dezelfde merrie.
Ook heb ik haar regelmatig geleased destijds.
Dit was Lightning, een merrie van toen 14 jaar, kruising kwpn/volbloed dachten we toen, dit weet ik nog steeds niet zeker.
Een pittige merrie met een apart karakter, veel mensen waren er bang van, maar ik kon er na een tijdje mee lezen en schrijven, en vertouwde haar volledig, en zij mij ook.
Helaas stopte na een paar jaar de manege met de volwassen rijlessen omdat er te weinig belangstelling meer kwam.
En stonden de lespaarden te koop, waaronder dus lightning ook.
Ik kon haar helaas zelf niet kopen omdat ik zonder werk zat destijds, maar iemand die haar toen ook al regelmatig reed heeft haar met haar familie gekocht. Ze heeft daar nog wat jaren gestaan tot ze naar een nieuw plek gingen met haar, waar ze lekker van haar pensioen kon gaan genieten, en de wei op mocht met vriendjes die ze vanuit de manege ook al kende, ze gingen ook naar dezefde stal.
Ook daar heeft ze nog wat jaren doorgebracht, tot ze een paar maandjes geleden werd ingeslapen.
Waarschijnlijk omdat ze op was, ze werd snel ouder, en ze hebben haar toen laten gaan, ik heb helaas geen duidelijke reden gekregen van de eigenares, die had ik graag nog gehoord, ook kon ik er jammer genoeg geen afscheid van nemen, maar dit had ik eigenlijk al meerdere keren gedaan toen ze nog op de manege stond en ik al gestopt was met rijden omdat ik buiten haar geen band had met andere paarden.
Nu rij ik dus momenteel niet meer doordat ik weinig tijd heb en qua financieel lukt het ook niet zo, over een tijdje misschien weer wel, maar ik wil eerst een periode wat gaan sparen voor een toekomst voor mij, mijn huisdieren, en eventuele samenwonen van mij en mijn vriend.
Graag ga ik verder met rijden in de western style, dit heb ik een tijd terug geleerd voor een klein half jaar en dit bevalt veel beter als al het andere rijden.
Ik woon alweer 5 jaar op mezelf met 3 katten als huisdieren, heb met jeroen een relatie alweer 2,5 jaar, ben werkzaam in de groenvoorziening.
Nou, dit was het weer wel zo'n beetje. Wie vragen heeft stel ze gerust.
Ik probeer nog even een foto bij te voegen van lightning.